Întâlnire de „grad zero” la Iaşi, pentru deblocarea Centurii de Sud
Dimensiune font:
În două săptămâni, Primăria va începe demersurile pentru studiul de fezabilitate în vederea proiectării relocării utilităţilor, iar CNAIR va debloca, în paralel, licitaţia de proiectare şi execuţie * „Varianta ideală ar fi ca şoseaua de centură să plece din DJ 248 de pe raza comunei Ciurea, pentru a ieşi spre Tomeşti. Avem nevoie de o şosea de centură veritabilă, care să ocolească oraşul”, a spus Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean
La întâlnirea desfăşurată la Instituţia Prefectului au participat Cătălin Urtoi, consiliat de către geograf Adrian Covăsnianu şi expertul în infrastructură Doru Nicolae, ing. Otilia Dragomirescu, director Direcţia Drumuri Naţionale CNAIR, Mihai Chirica - primarul Iaşului, Maricel Popa - preşedintele Consiliului Judeţean, Marius Bodea - preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, deputatul Petru Movilă, Dănuţ Pilă – director general regional DRDP Iaşi, Marian Grigoraş – prefectul judeţului Iaşi.
Draftul de protocol prezentat a fost însuşit de toţi cei prezenţi şi va fi completat cu un program detaliat şi cu varianta de trafic uşor, termenul de predare pentru semnare fiind de 14 zile. „După semnarea acestui draft, Primăria va începe demersurile pentru studiul de fezabilitate în vederea proiectării relocării utilităţilor, iar în paralel CNAIR va debloca licitaţia de proiectare şi execuţie. Consilierul Ministerului Transporturilor va iniţia toate demersurile pentru ca toate discuţiile tehnice şi organizatorice ce ţin de acest proiect să se desfăşoare direct între Primăria Iaşi şi CNAIR la sediul DRDP Iaşi. Toţi cei prezenţi au fost de acord să demareze acţiunile pregătitoare şi să se desfăşoare în paralel cu acest proiect - termen prezentare a unui nou traseu, maxim 60 zile”, a declarat Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor.
Ce va face Primăria Iaşi
La rândul său, primarul Mihai Chirica a reiterat faptul că întrevederea este una importantă, subliniind importanţa dialogului. „Este foarte important că ne-am pus la aceeaşi masă, întrucât vorbim de un parteneriat şi scris şi nescris între toate instituţiile implicate. Am stabilit un lucru clar: continuăm toate demersurile pentru implementarea actualei soluţii de deviere a traficului greu pe zona Poitiers - Trei Fântâni. Anul acesta ar trebui să se finalizeze proiectul tehnic şi studiile de deviere de reţele, iar spre sfârşitul anului 2020 sau începutul anului 2021 să înceapă efectiv lucrările. Între timp, începem studiile pentru a face şi o centură mai largă decât cea din documentaţiile actuale”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Municipalitatea va ceda temporar Ministerului Transporturilor administrarea a două sectoare de drum. Acestă acţiune va fi realizată în vederea relocării / protejării / mutării reţelelor de utilităţi aflate pe amplasamentul proiectului şoselei de centură - varianta de trafic greu şi a fost decisă în şedinţa din 10 octombrie 2019 a Consiliului Local Iaşi. Este vorba de sectorul km 19+600 (Selgros) - km 26+460 (DN28), mai exact bd. Poitiers, tronsonul cuprins între culeea pasajului existent peste CF600 Tecuci - Iaşi şi DN24 Iaşi - Vaslui, şi str. Trei Fântâni, tronsonul cuprinse între DN24 Iaşi - Vaslui şi DN28 Iaşi - Albiţa. Transmiterea acestor tronsoane de drum se va face în baza unui protocol de predare – primire pe o perioadă de cinci ani, timp în care Guvernul trebuie să demareze lucrările. Până la începerea acestora, administrarea respectivelor porţiuni de drum rămâne în sarcina municipalităţii ieşene.
Totodată, prin Hotărârea de Consiliu Local menţionată, municipalitatea a alocat suma de 150.000 lei în vederea elaborării studiilor tehnice şi a studiului de fezabilitate pentru acest demers. O sumă egală va fi prevăzută în acelaşi scop pentru acest an. Termenul estimat pentru finalizarea documentelor este de trei luni.
După finalizarea obiectivului, tronsoanele de drum vor fi transmise din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al Municipiului Iaşi şi administrarea Consiliului Local al Municipiului Iaşi.
Şeful CJ ia în calcul o şosea de centură care să nu treacă prin oraş
Referindu-se la acelaşi subiect, preşedintele Consiliului Judeţean, Maricel Popa, spune că asumarea clară a responsabilităţilor fiecărei entităţi va permite reluarea licitaţiei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, al cărei câştigător urmează să fie stabilit în acest an, astfel încât din 2021 să poată fi demarate lucrările, cu finanţare guvernamentală. Din păcate, actualul proiect prezintă o deficienţă majoră, în sensul că mută traficul greu dintr-o parte a municipiului într-alta, pe Poitiers şi Trei Fântâni, fără a-l scoate complet din oraş. Aceasta, în afara problemei reprezentate de mutarea reţelelor de utilităţi sau de aspectele de mediu şi de confort al locuitorilor din zonă. „Varianta ideală ar fi ca şoseaua de centură să plece din DJ 248 de pe raza comunei Ciurea, pentru a ieşi spre Tomeşti. Noi studiem deja traseul din punct de vedere tehnic, urmând ca acesta să fie abordat într-o a doua etapă. Avem nevoie de o şosea de centură veritabilă, care să ocolească oraşul”, a spus şeful CJ. Ruxandra CAŞU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau