Întâlnire de „grad zero” la Iaşi, pentru deblocarea Centurii de Sud

Dimensiune font:

| 28-01-2020 00:00

 

În două săptămâni, Primăria va începe demersurile pentru studiul de fezabilitate în vederea proiectării relocării utilităţilor, iar CNAIR va debloca, în paralel, licitaţia de proiectare şi execuţie * „Varianta ideală ar fi ca şoseaua de centură să plece din DJ 248 de pe raza comunei Ciurea, pentru a ieşi spre Tomeşti. Avem nevoie de o şosea de centură veritabilă, care să ocolească oraşul”, a spus Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean


„A fost nevoie de două săptămâni de pregătire şi de trei ore de dialog pentru a debloca un proiect care stagnează de mai mulţi ani în discuţii interminabile”, au fost cuvintele consilierului onorific din cadrul Ministerului Transporturilor, Cătălin Urtoi, la capătul întrevederii desfăşurate ieri, la Iaşi, pentru deblocarea investiţiei „Varianta de Ocolire a Municipiului Iaşi - Etapa I - Varianta Sud, Obiect 3 - Varianta trafic greu, sector km 19+690 (Selgros) - km 26 +460 (DN28), Trei Fântâni”.

La întâlnirea desfăşurată la Instituţia Prefectului au participat Cătălin Urtoi, consiliat de către geograf Adrian Covăsnianu şi expertul în infrastructură Doru Nicolae, ing. Otilia Dragomirescu, director Direcţia Drumuri Naţionale CNAIR, Mihai Chirica - primarul Iaşului, Maricel Popa - preşedintele Consiliului Judeţean, Marius Bodea - preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera  Deputaţilor, deputatul Petru Movilă, Dănuţ Pilă – director general regional DRDP Iaşi, Marian Grigoraş – prefectul judeţului Iaşi.

Draftul de protocol prezentat a fost însuşit de toţi cei prezenţi şi va fi completat cu un program detaliat şi cu varianta de trafic uşor, termenul de predare pentru semnare fiind de 14 zile. „După semnarea acestui draft, Primăria va începe demersurile pentru studiul de fezabilitate în vederea proiectării relocării utilităţilor, iar în paralel CNAIR va debloca licitaţia de proiectare şi execuţie. Consilierul Ministerului Transporturilor va iniţia toate demersurile pentru ca toate discuţiile tehnice şi organizatorice ce ţin de acest proiect să se desfăşoare direct între Primăria Iaşi şi CNAIR la sediul DRDP Iaşi. Toţi cei prezenţi au fost de acord să demareze acţiunile pregătitoare şi să se desfăşoare în paralel cu acest proiect - termen prezentare a unui nou traseu, maxim 60 zile”, a declarat Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor.

Ce va face Primăria Iaşi

La rândul său, primarul Mihai Chirica a reiterat faptul că întrevederea este una  importantă, subliniind importanţa dialogului. „Este foarte important că ne-am pus la aceeaşi masă, întrucât vorbim de un parteneriat şi scris şi nescris între toate instituţiile implicate. Am stabilit un lucru clar: continuăm toate demersurile pentru implementarea actualei soluţii de deviere a traficului greu pe zona Poitiers - Trei Fântâni. Anul acesta ar trebui să se finalizeze proiectul tehnic şi studiile de deviere de reţele, iar spre sfârşitul anului 2020 sau începutul anului 2021 să înceapă efectiv lucrările. Între timp, începem studiile pentru a face şi o centură mai largă decât cea din documentaţiile actuale”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Municipalitatea va ceda temporar Ministerului Transporturilor administrarea a două sectoare de drum. Acestă acţiune va fi realizată în vederea relocării / protejării / mutării reţelelor de utilităţi aflate pe amplasamentul proiectului şoselei de centură - varianta de trafic greu şi a fost decisă în şedinţa din 10 octombrie 2019 a Consiliului Local Iaşi. Este vorba de sectorul km 19+600 (Selgros) - km 26+460 (DN28), mai exact bd. Poitiers, tronsonul cuprins între culeea pasajului existent peste CF600 Tecuci - Iaşi şi DN24 Iaşi - Vaslui, şi str. Trei Fântâni, tronsonul cuprinse între DN24 Iaşi - Vaslui şi DN28 Iaşi - Albiţa. Transmiterea acestor tronsoane de drum se va face în baza unui protocol de predare – primire pe o perioadă de cinci ani, timp în care Guvernul trebuie să demareze lucrările. Până la începerea acestora, administrarea respectivelor porţiuni de drum rămâne în sarcina municipalităţii ieşene.

Totodată, prin Hotărârea de Consiliu Local menţionată, municipalitatea a alocat suma de 150.000 lei în vederea elaborării studiilor tehnice şi a studiului de fezabilitate pentru acest demers. O sumă egală va fi prevăzută în acelaşi scop pentru acest an. Termenul estimat pentru finalizarea documentelor este de trei luni.

După finalizarea obiectivului, tronsoanele de drum vor fi transmise din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al Municipiului Iaşi şi administrarea Consiliului Local al Municipiului Iaşi.

Şeful CJ ia în calcul o şosea de centură care să nu treacă prin oraş

Referindu-se la acelaşi subiect, preşedintele Consiliului Judeţean, Maricel Popa, spune că asumarea clară a responsabilităţilor fiecărei entităţi va permite reluarea licitaţiei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, al cărei câştigător urmează să fie stabilit în acest an, astfel încât din 2021 să poată fi demarate lucrările, cu finanţare guvernamentală. Din păcate, actualul proiect prezintă o deficienţă majoră, în sensul că mută traficul greu dintr-o parte a municipiului într-alta, pe Poitiers şi Trei Fântâni, fără a-l scoate complet din oraş. Aceasta, în afara problemei reprezentate de mutarea reţelelor de utilităţi sau de aspectele de mediu şi de confort al locuitorilor din zonă. „Varianta ideală ar fi ca şoseaua de centură să plece din DJ 248 de pe raza comunei Ciurea, pentru a ieşi spre Tomeşti. Noi studiem deja traseul din punct de vedere tehnic, urmând ca acesta să fie abordat într-o a doua etapă. Avem nevoie de o şosea de centură veritabilă, care să ocolească oraşul”, a spus şeful CJ. Ruxandra CAŞU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Accident feroviar mortal la Podu Iloaie
11/04/2025 23:12

În urmă cu cateva ore, un accident feroviar a avut loc la Podu Iloaiei , unde un autoturism a fost lovit de tren. În urma accidentului, au fost inregistrate 3 victime. O victimă de sex masculin, ...

 Centura orașului Podu Iloaiei și cea a Iașului au intrat la minister, la avizare
11/04/2025 21:47

* după finalizarea etapei de avizare – aprobare de la la CNAIR si Ministerul Transporturilor, obiectivele vor fi predate către autoritătile locale ale judetului Iasi pentru demararea procedurilor pentr ...

Adio, fructe!
11/04/2025 21:46

* În judetul Iasi, temperaturile scăzute din aceste nopti de inceput de aprilie au provocat daune ireparabile, majoritatea speciilor fiind inflorite * chiar si cele mai rezistente specii - mărul, părul ...

 Ieșenii, abandonați în caz de război!
11/04/2025 19:05

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

 Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
11/04/2025 19:03

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Recital Internațional de pian la Palatul Culturii din Iași: Tineri muzicieni din Europa evoluează pe scena „Henri Coandă
11/04/2025 17:23

Un eveniment muzical de exceptie va avea loc sambătă, 12 aprilie 2025, incepand cu ora 16:00, in eleganta Sală „Henri Coandă” de la Palatul Culturii din Iasi. Publicul este invitat să partici ...

Patru renumiți medici ieșeni, puși sub urmărire penală!
11/04/2025 14:00

Managerul Institutului de Boli Cardiovasculare, profesorul dr. Grigore Tinică, şi alţi trei medici au fost puşi sub urmărire penală de procurorii anticorupţie, pentru luare de mită in formă continuată ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
11/04/2025 13:55

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

Magia poveștilor prinde viață pe scenă – Săptămâna spectacolelor pentru copii
11/04/2025 12:00

Într-o atmosferă de poveste, scena devine locul unde personajele indrăgite din copilărie revin pentru a incanta inimile celor mici. Între 15 si 17 aprilie 2025, cei mai tineri spectatori sunt inv ...

Iașul nu-i „o fundătură”!
11/04/2025 11:10

* administratorul unui site a scandalizat asociatiile civice pro-autostradă * „Acest personaj considera deunăzi in cadrul unui podcast că Moldova este o fundătură, avand o atitudine ofensatoare si xe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei