Jumătate de milion de amenzi aplicate pe ruta Iași - Roman, în ultimii cinci ani!
Dimensiune font:
DE 583 pare a fi cel mai periculos drum din ţară * cifrele ultimilor cinci ani indică un bilanţ îngrozitor: 469 de accidente, dintre care 117 au fost consemnate în 2021, anul cel mai negru! * din cauza nerespectării regulilor de circulație de către participanții la trafic, se produc în continuare accidente rutiere grave, soldate cu morți și răniți, indiferent de măsurile care s-au luat pentru stoparea fenomenului * practic, singura soluţie rămasă o constituie realizarea variantelor de centuri ocolitoare ale zonelor aglomerate, dar la cum decurg lucrurile, apariţia acestora în următorii 2-3 ani este improbabilă
„Şoseaua Morţii”. Aşa este denumit DE 583, cel care leagă Iaşul de Roman. O şosea unde, anual, au loc sute de accidente, generate, pe de o parte, de viteza cu care rulează autorismele, iar pe de altă parte de imprudenţa pietonilor care îndrăznesc să traverseze prin locuri nemarcate. Ultima tragedie de acest gen a avut loc pe data de 19 aprilie 2023,în localitatea Lețcani, când un camion de mare tonaj a acroșat pe trecerea de pietoni un părinte cu doi copii, unul dintre aceștia decedând pe loc. Ultima dintr-o serie neagră, care a culminat cu cel din data de 1 februarie 2022 din localitatea Bălțați, soldat cu decesul a şapte persoane.
În mod logic, primării, parlamentari, ONG-uri, toate laolaltă au făcut demersuri pentru implementarea unor măsuri. În urmă cu cinci ani, deputatul PNL Alexandru Muraru susţinea că Ministerul Transporturilor trebuie să identifice fonduri pentru realizarea de pasarele supraterane. La fel au procedat şi locuitorii comunei Valea Lupului, care au protestat și au solicitat acelaşi lucru: construirea de pasaje. Anii au trecut, iar pasarelele au rămas la stadiul de intenţie. În schimb, au fost luate alte măsuri. „În primul rând, montarea parapetului de tip New Jersey de separare a sensurilor de circulaţie pe tronsonul de drum aflat între Sârca şi Bălţaţi. Apoi, adaptarea semnalizării rustiere (marcaje/indicatoare) pe orizontală şi verticală pentru eliminarea cobflictelor de tarfic la virajul la stânga, pe raza comunelor Ion Neculce, Bălţaţi şi Leţcani. Înfiinţarea de refugii pentru pietoni pe raza localităţilor Leţcani, Podu Iloaiei şi Târgu Frumos şi crearea unui sens giratoriu în localitatea Leţcani la intersecţia dintre drumul european cu DJ 248B. Nu în ultimul rând, instituirea de restricţii de viteză în afara localităţilor, în zonele de risc ridicat de producere a accidentelor rutiere şi turnarea de covoare antiderapante cu aderenţă mare în zona trecerilor pietonale”, se arată într-un răspuns datat 22 mai 2023 al oficialilor Ministerul Afacerilor Interne.
Numai în cinci luni din 2023 a fost egalată cifra accidentelor înregistrate în 2020
În acelaşi document, Ministerul Afacerilor Interne a comunicat numărul accidentelor înregistrate în ultimii cinci ani: 469! 80 dintre ele au avut loc în 2018, iar 110 un an mai tâziu. În 2020, s-au înregistrat „doar” 45 de accidente, pentru ca, în 2021, cifra să crească până la „recordul” de 117 accidente. În fine, anul trecut au avut loc 77 de accidente, iar între 1 ianuarie şi 9 mai 2023, s-au înregistrat 40 de accidente.
Surprinzătoare este şi cifra care reprezintă numărul amenzilor aplicate la nivelul judeţelor Iaşi şi Neamţ, în temeiul prevederilor OUG nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publoce : 533.336. Defalcat, pe judeţe şi ani, situaţia sancţiunilor contravenţionale este următoarea : Iaşi - 58.409 (2018), 57.862 (2019), 50.656 (2020), 49.080 (2021), 57.612 (2022), 2023 trimestrul I (18.338), respctiv Neamţ - 47.772 (2018), 51.528 (2019), 38.861 (2020), 42.888 (2021), 47.498 (2022), 12.832 (trimestrul 1 2023).
Prioritate absolută : centurile ocolitoare !
În ciuda tuturor acestor aspecte din cauza nerespectării regulilor de circulație de către participanții la trafic, se produc în continuare accidente rutiere grave, soldate cu morți și răniți. Practic, singura măsură care mai poate fi luată o constituie realizarea variantelor de centuri ocolitoare ale zonelor aglomerate, cum este orașul Podul Iloaiei dar, care, la fel ca şi pasarele pietonale, promite să rămână la stadiul de intenţie. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau