Lunar, peste 1.000 de ieşeni solicită pensionarea!
Dimensiune font:
La Casa Judeţeană de Pensii Iaşi activitatea curentă continuă în ciuda condiţiilor actuale (pandemie). Angajaţii instituţiei procesează dosarele primite în vederea recalculării pensiilor, aici fiind vorba de pensionari care au lucrat după data la care s-au pensionat şi au adus dovezi în acest sens sau de vârstnici care au solicitat acest lucru în baza unor sporuri primite în decursul activităţii sau prin adăugarea unor grupe de muncă. „În luna iulie anul acesta am avut 972 cereri de recalculare şi am emis 962 de decizii. Cifra se înscrie în media lunară, cam 1.000 de dosare”, spune Maria Andronache, directorul executiv al Casei Judeţene de Pensii Iaşi.
1.000 de dosare soluţionate în fiecare lună
În comparaţie, în luna iulie a anului trecut, angajaţii CJP Iaşi primiseră 1.030 de cereri, emiţând 972 de decizii. „Sigur, o lună nu seamănă cu cealaltă. Noi nu putem controla fluxul intrărilor, ci doar pe cele al ieşirilor. Cu numărul de angajaţi de care dispunem, soluţionăm cam 1.000 de dosare în fiecare lună întrucât ţin să atrag atenţia asupra faptului că pe lângă cererile de recalculare, ne concentrăm şi pe dosarele noilor înscrişi”, mai spune şefa CJP Iaşi. De exemplu, luna ianuarie 2020 a fost una „plină” pentru angajaţi: 1.500 de cereri de recalculare. Din acest motiv s-a depăşit termenul de soluţionare al acestora – 45 de zile – însă a vorba de întârzieri de câteva zile.
Informaţii privind recalcularea pensiilor
În total, de la începutul acestui an, peste 6.000 de ieşeni au adus completări la dosarul de pensionare, solicitând recalcularea pensiilor. Alţi 8.000 au depus dosare în vedere pensionării. Actele necesare pentru recalcularea pensiei ţin de tipul acesteia. Pentru recalcularea pensiei prin valorificarea perioadelor lucrate dupa pensionare este necesară o cerere simplă de mână, cuponul de pensie şi carnetul de muncă (original şi copie cu perioada lucrată după pensionare). În cazul recalculării pensiei prin valorificarea unor sporuri cu caracter permanent. La cerere şi cuponul de pensie se adaugă adeverinţa în original cu sporurile de care a beneficiat solicitantul. Adeverinţele prin care se dovedesc aceste sporuri vor cuprinde: denumirea unităţii, perioada în care s-a lucrat cu indicarea datei de începere şi de încetare a raportului de muncă, funcţia, meseria sau specialitatea exercitată, denumirea sporurilor, procentul sau suma acordată, perioada în care s-a primit sporul şi temeiul în baza căruia s-a acordat. Adeverinţele vor purta număr, data eliberării, ştampila unităţii, precum şi semnătura celui care angajează unitatea. La fel stau lucrurile şi în ceea ce priveşte adeverinţa privind condiţiile de muncă speciale şi/sau deosebite. Actele se depun la sediul CJP Iaşi. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau