Managerul Operei Naţionale Iaşi iese la rampă

Dimensiune font:

| 17-02-2020 22:57

Scandalul de la Opera Naţională Română Iaşi creşte de la o zi la alta. După ce s-a aflat că postul dirijorului Corului „Juniorii Operei”, Raluca Zaharia, a fost desfiinţat, părinţii micilor artişti au organizat o serie de proteste, ultinul fiind în seara unul spectacol memorabil, „Carmen”, în care micuţii artişti şi-au exprimat în mod public susţinerea faţă de îndrumătorul lor cu care lucrează de mulţi ani. Protestele au adus la Iaşi şi Corpul de control al Ministerului Culturii, care va prezenta un raport în următoarele zile. Situaţia nu a rămas fără răspuns nici din partea autorităţilor Iaşului, primarul Mihai Chirica oferind zilele trecute o poziţie publică, exprimată pe contul de social-media.

Într-o postare publică, primarul Mihai Chirica trage un semnal de alarmă asupra situaţiei create de decizia managerului insitituţiei, Beatrice Rancea. Vă reamintim că aceasta a decis desfiinţarea postului de dirijor al Corului „Juniorii Operei”, condus de către Raluca Zaharia, fapt care a stârnit nemulţumirea multor ieşeni. „Ca primar, dar mai ales ca ieşean, mă doare să văd că una dintre cele mai prestigioase instituţii de cultură din Iaşi este măcinată de conflicte. Nu este singura instituţie, dar când victime sunt copiii, şi aici mă refer la Corul Junior - un cor cu care ne mândrim, mă simt nevoit să trag un grav semnal public de alarmă! Aştept, ca şi voi, rezultatul controlului ministerului Culturii, dar indiferent de rezultatul acestuia, eu cred că părinţii şi copiii au nevoie de acest dirijor, de cel pe care ei îl simt aproape ca dascăl şi prieten. Nu îmi permit să şterg cu buretele lucrurile bune pe care doamna manager Rancea le-a făcut, dar aici îmi permit să-i transmit public: Doamna Rancea, aţi greşit şi trebuie să reveniţi asupra deciziei! Aşa face un adevărat profesionist!”, afirmă primarul Iaşului.

În replică, managerul Beatrice Rancea susţine că primarul nu a fost bine informat şi a transmis acest lucru printr-o scrisoare deschisă.În anul 2011, la iniţiativa mea, a fost înfiinţat Corul de Copii Juniorii Operei”. Ca urmare a deciziei mele, doamna Zaharia a semnat un contract de colaborare ca dirijor cor copii şi un contract individual de muncă pe postul de sufleor. În 2016, managerul interimar al ONRI, Cosmin Marcovici, a transformat un post de maestru sunet într-unul de dirijor cor. Postul a fost ocupat de doamna Zaharia, deşi aceasta nu întrunea condiţiile necesare. Astfel, în cadrul Operei ieşene au apărut în statul de funcţii doi dirijori cor. Cu toate acestea, doar Manuel Giugula a coordonat efectiv Corul ONRI. Doamna Zaharia nu a avut nicio activitate în cadrul spectacolelor la Corul ONRI, lucrând cu Juniorii Operei. Opera Naţională Română Iaşi nu a concediat-o în acest an pe doamna Zaharia. I-a oferit continuarea activităţii în instituţie pe perioadă nedeterminată, în funcţia de sufleor, pe care o ocupase până în anul 2016. Totodată, i-a propus încheierea unui contract de cesiune drepturi de autor pentru activitatea de dirijor al Corului de Copii Juniorii Operei, nefiindu-i astfel afectată situaţia materială. Doamna Zaharia a refuzat însă singura formă legală prin care putea să continue să lucreze la Juniorii Operei, se arată în scrisoarea deschisă. Situaţia se va lămuri probabil imediat ce va fi făcut public raportul Corpului de control al ministerului de resort.

Clara DIMA

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:17

1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -3 spatii identificate astfel: cabinet medic familie in suprafata de 32,82 mp, cabinet stomatologic in suprafata de 19,65 mp si farmacie in suprafata de 47,90 mp, ce apartin domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in satul Todiresti, comuna Todiresti, Str. Principala nr. 176, judetul Suceava, avand nr. cadastral 43669, CF 43669, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Todiresti nr. 13/28.02.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Secretariat. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat din cadrul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Todiresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.03.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: intr-un singur exemplar original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.04.2025, ora 12.00, Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Lider al lumii interlope din Iași, încătușat la Moscova
18/03/2025 11:28

Lista Most Wanted a Interpolului a fost actualizată. De pe ea lipseste, de cateva zile, unul dintre cei mai căutati infractori ieseni ai ultimelor decenii - Vasile Rodideal. Acesta a fost incătusat la Moscov ...

Pachetele misterioase de pe ușile apartamentelor din Botoșani scot la iveală o realitate tristă. Ce se întâmplă cu locuitorii orașului din Moldova
18/03/2025 11:05

Un preot din Botosani atrage atentia asupra fenomenului tot mai vizibil al migratiei masive a botosănenilor către orase mai mari sau alte tări, in căutarea unor locuri de muncă mai bine plătite. Părinte ...

DNA a urmărit doi jurnaliști din Iași
18/03/2025 10:12

Mai multi jurnalisti de investigatie reclamă faptul că au fost filati de Directia Natională Anticoruptie Iasi si că le-au fost ascultate telefoanele. Jurnalistii Victor Ilie si Luiza Vasiliu, care au relat ...

Cele mai căutate produse de post din Iași
18/03/2025 09:51

În pietele din Iasi, tarabele sunt pline de legume proaspete, iar cele mai căutate sunt cartofii, morcovii, ceapa si usturoiul, ingrediente de bază pentru mancărurile traditionale. Preturile sunt ac ...

Preoții le cer ieșenilor „post online”
18/03/2025 09:42

În plin post al Pastelui, preotii ieseni trag un semnal de alarmă cu privire la timpul pe care il pierdem online. Acestia spun că ceea ce vedem acolo contravine cu ceea ce reprezintă postul, ca insemn� ...

Tot mai multe ieșence cer Poliției să le scape de soții furioși
18/03/2025 09:42

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Aurul le-a luat mințile românilor
18/03/2025 09:42

* 90% din investitorii romani achizitionează produse de greutăti mai mari (incepand cu lingouri de 20 de grame) * analistii J.P. Morgan preconizează că pretul aurului va depăsi 3.300 dolari per uncie troy ...

 Rezidențele Șotron. O odisee a creației literare pentru copii
18/03/2025 08:52

În inima Iasului, sub semnul traditiei si al inovatiei literare, se pregăteste a patra editie a programului Rezidentele Sotron – un proiect ambitios, lansat de Muzeul National al Literaturii Romane ...

Cinci străzi din Copou și Sărărie vor fi modernizate
18/03/2025 07:39

Primăria municipiului Iasi anuntă reluarea lucrărilor de modernizare a cinci străzi importante din zonele Copou si Sărărie. Edilul-sef Mihai Chirica a semnat ordinul de reincepere a acestor lucrări, c ...

„Adevărata putere a profesiei mele nu se află în succesul profesional, ci în capacitatea mea de a fi acolo pentru celălalt, de a-i oferi încredere și protecție”
18/03/2025 07:24

Cezara Bătranu-Ciucă si-a inceput cariera juridică in anul 2008, profesand ca avocat mai bine de 13 ani, timp in care am acumulat o vastă experientă in domeniul juridic, reprezentand clienti in diverse dom ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei