Maricel Popa vrea spital regional mobil la Transagropolis!

Dimensiune font:

| 30-03-2020 20:28

 Spitalul mobil, care ar putea fi ridicat în zona Transagropolis, va dispune de două săli de operație, unitate de urgență și triaj, cameră de examinare, terapie intensivă, laboratoare de testare, radiologie, linie de sterilizare, maternitate, bucătărie și sală de mese, camere de odihnă/dormitoare, băi, dușuri, spălătorie, farmacie și depozit prețul acesteia este estimat la 15 milioane de euro

 

Consiliul Județean Iași a inițiat deja demersurile pentru achiziționarea unui spital mobil pentru pacienții diagnosticați cu Covid-19, unitate care va deservi întreaga regiune și a lansat apelul către reprezentanții celorlalte consilii județene din Moldova. Practic, se dorește sprijin în vederea stabilirii modului în care unitatea medicală mobilă, cu o capacitate între 250 și 300 de locuri, va putea fi achiziționată în comun de toate județele din zona Moldovei, prețul acesteia fiind estimat la 15 milioane de euro.
”Ne așteptăm la o răspândire comunitară extinsă a bolii și la un număr din ce în ce mai mare de persoane infectate. Din acest motiv, la nivel local și regional trebuie să luăm o serie de măsuri urgente care să ne ajute să trecem cu bine de această criză. Analizând modul în care au acționat alte state în perioada de criză provocată de pandemia de Covid-19, una dintre cele mai bune măsuri care poate fi aplicată pentru Moldova - o regiune cu o expunere maximă din cauza întoarcerii populației emigrate în țări cu risc pandemic- este aceea a instalării unui spital mobil în afara aglomerărilor urbane. China, Coreea de Sud, de exemplu, au apelat la această metodă și au avut rezultate foarte bune. Un spital mobil poate funcționa la întreaga capacitate în maxim 30 zile, în plus se evită riscul contaminării bolnavilor internați pentru alte afecțiuni și scade posibilitatea infectării personalului medical.
Am discutat astăzi cu o parte dintre președinții de consilii județene din Moldova și le-am explicat utilitatea unei unități sanitare mobile. Aceasta poate fi achiziționată prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Euronest, asociație în care sunt membre cele șase județe din Regiunea de Nord-Est. Amplasamentul ar putea fi în zona limitrofă Iașului, de exemplu la Transagropolis, aici având acces la drumul european și la toate utilitățile. Am identificat și surse de finanțare: fonduri europene (Comisia Europeană a aprobat fonduri speciale pentru a crește capacitatea de reacție a statelor la Covid-19), bugetul de stat, fonduri ale consiliilor județene și consiliilor locale din Regiunea Nord-Est iar dacă sunt firme private care vor să ne ajute, vom fi deschiși către astfel de demersuri. Trebuie să fim pregătiți să asigurăm condiții de cazare și tratament pentru pacienții infectați, dar să și protejăm populația și personalul medical”
, a precizat Maricel Popa, președintele Consiliului Județean.
Spitalul mobil va dispune de două săli de operație, unitate de urgență și triaj, cameră de examinare, terapie intensivă, laboratoare de testare, radiologie, linie de sterilizare, maternitate, bucătărie și sală de mese, camere de odihnă/dormitoare, băi, dușuri, spălătorie, farmacie și depozit.
Corpul medical va fi format, pe perioada funcționării spitalului, din medici, asistente și infirmiere detașate de la alte unități medicale.
„Conform datelor oficiale, peste 60.000 de ieșeni sunt plecați în străinătate, în întreaga regiune Nord-Est cifra oficială ridicându-se la aproape 340.000 de persoane. Capacitatea actuală a Spitalului de Boli Infecțioase de la Iași este de 250 de paturi. Chiar și în cazul în care la acestea adunăm și paturile din celelalte spitale județene care au secții de boli infecțioase, dar și paturile din spitalele care pot intra în liniile 2 și 3, există riscul să nu fie suficiente pentru întreaga Moldovă. Trebuie să facem tot ceea ce ține de noi pentru a evita situații precum cele din nordul Italiei sau din Spania”, a adăugat președintele CJ.
În cursul săptămânii trecute, Consiliul Județean Iași a suplimentat cu 7,3 milioane de lei suma alocată unităților medicale din subordine, pentru echipamente medicale, aparatură, teste, reactivi și dezinfectanți.
De asemenea, a fost creat grupul de lucru al managerilor de la spitalele din subordine pentru a acționa în mod unitar în ceea ce privește strategia de prevenire și combatere a noului virus. 

 

Daniel BACIU

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Apare o nouă meserie în România: „Este unic în Uniunea Europeană”
28/04/2025 19:27

* „Am pornit acum două săptămani, pentru 2.000 de experti in dezvoltare durabilă. Este unic in Uniunea Europeană. Vom avea pană la sfarsitul anului, printr-un curs post-universitar, dar numai a ...

Insectele le dau mari bătăi de cap ieșenilor
28/04/2025 19:27

 Sosirea sezonului cald reprezintă si startul perioadei in care tot mai multe persoane au de-a face cu intepăturile de insecte. Fie că vorbim despre albine, viespi sau căpuse, acestea pot fi extrem de ...

Și-a vândut copilul direct din Maternitate, pentru 5.000 de lei
28/04/2025 19:25

* o tanără de 19 ani a luat bebelusul direct de pe sectia de Neonatologie a Spitalului Judetean Bacău fără ca vreun cadru medical să o vadă * mama s-a declarat surprinsă, initial, dar apoi s-a constatat ...

O adolescentă din Târgu Frumos s-a înecat din cauza unui urs
28/04/2025 19:25

O elevă de la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Targu Frumos s-a inecat in lacul de acumulare Frumoasa. Adolescenta s-a speriat de un urs, a fugit şi in alergare s-a dezechilibrat şi a căzut in ...

„1 Mai muncitoresc” - Zonele de agrement ale Iașului vor fi luate cu asalt
28/04/2025 19:23

 * ca in fiecare an, zonele de agrement Ciric, C.A. Rosetti sau Cetătuia vor fi la mare căutare in randul amatorilor de grătare * totodată, si zonele impădurite ale Iasului vor fi luate cu asalt de ce ...

Viața pe muchie de leafă. Cât de greu e să supraviețuiești cu salariul minim în Iași
28/04/2025 18:10

  Pe străzile Iasului, sub vitrinele luminate si panourile optimiste despre „dezvoltare si oportunităti”, realitatea are alt chip. Este chipul celor care muncesc 10 ore pe zi pentru a plă ...

Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
28/04/2025 18:08

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

Spitalele ieșene au angajat 14 preoți
28/04/2025 18:04

* BOR organizează concursuri si aprobă candidatii, apoi impune castigătorii in organigrama spitalelor, unitătile medicale plătindu-le salariile * la Iasi, salariul cel mai mare il plăteste Spitalul de Neu ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
28/04/2025 18:04

  Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistem ...

Autostrada Unirii A8 avansează. Șapte tuneluri aduc Iașul mai aproape de Ardeal
28/04/2025 17:15

Ministerul Transporturilor a anuntat că marti, 29 aprilie, la ora 11.00, va avea loc semnarea oficială a contractului pentru proiectarea si executia lotului Pipirig – Leghin, parte din Autostrada Unirii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei