Mihai Chirica Sedința a Comitetului Local pentru Situații de Urgență IASI HOTARARE

Dimensiune font:

| 23-03-2020 18:54

 Am convocat astăzi, 23 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2 (care provoacă maladia COVID-19) în Municipiul Iași.

Măsurile luate astăzi, 23 martie, de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași sunt:

Art.1. (1) Începând cu data de 24 martie persoanele care nu respectă regulile privind autoizolarea și cele care părăsesc locul de carantină nu vor beneficia de spații hoteliere, ci vor fi cazate în modulele amplasate în Zona de carantină Ciric. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Poliția Locală Iași în colaborare cu Jandarmeria Română.

(2). Se suplimentează numărul de paturi din module cu încă 4 paturi în fiecare modul. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Direcția de Asistență Socială Iași.

Art. 2. Începând cu data de 24 martie Direcția Creșe își va diminua activitatea la 50 de angajați, prin rotație, iar restul angajaților vor intra în șomaj tehnic.

Art. 3. (1) Direcția de Asistență Socială și Direcția Locală de Evidență a Persoanelor vor coordona activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, va ține evidența lor și va asigura sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii în afara locuințelor.

(2) Activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani va fi efectuată de către, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția Creșe (50 angajați), Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (40 angajați), Direcția Relații Publice și Transparență Decizională (5 angajați prin cele 5 Centre de Cartier) și Direcția Fond Locativ prin Serviciul Asociații de Proprietari (5 angajați).

(3) Direcția de Asistență Socială va pune la dispoziție 7 autovehicule pentru asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor. De asemenea, se mobilizează pentru această activitate tot parcul auto disponibil al Primăriei Municipiului Iași și al instituțiilor și societăților subordonate.

(4) Asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor se va asigura din resursele bugetului local.

(5) Direcția de Asistență Socială va colabora cu orice instituție publică sau privată, în regim de voluntariat sau orice altă formă de colaborare, în vederea susținerii acestor categorii de persoane.

(6) Direcția de Asistență Socială va înființa o linie telefonică specială care va funcționa 24 de ore din 24 de ore cu această destinație.

Art. 4. (1) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va lua măsuri pentru suplimentarea bugetului pentru asigurarea serviciilor de telefonie necesare contactării persoanelor nominalizate la art. 3 alin. (1).

(2) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va întreprinde demersurile pentru achiziționarea a 100 de cartele telefonice și aparate, după caz, de la societățile cu care Municipiul Iași are încheiate contracte de servicii de telefonie.

Art. 5. (1) Începând cu data de 26.03.2020, după ieșirea din carantină, Centrul pentru Victimele Violenței Domestice din strada Oastei va deveni centru tampon pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

(2) Municipiul Iași va prelua de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași tronsonul 3 al Căminului T 20 pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

Art. 6. Începând cu data de 24 martie activitatea din Bazar și Târgul de cherestea va fi închisă. Personalul angajat al SC Eco Piața care își desfășoară activitatea în aceste locuri poate fi trimis în șomaj tehnic. Implementarea măsurii va fi asigurată de S.C. Eco Piața SA.

Art. 7. (1) S.C. Compania de Transport Public Iași va asigura începând cu data de 24 martie curse speciale pentru medici, asistenți, farmaciști și personalul nemedical din cadrul spitalelor și farmaciilor după următorul program: de la ora 12.00 până la ora 18.00, pe toate traseele de transport existente, cu câte un singur mijloc de transport dedicat.

(2) Se mențin cursele speciale între orele 18.00 și 20.00 pentru persoanele nominalizate la alin. (1) pe traseele stabilite în Hotărârea anterioară.

(3) Accesul persoanelor nominalizate la alin. (1) în mijloacele de transport se va face pe baza legitimației de serviciu eliberată de angajator.

(4) Față de cele stabilite în Hotărârile Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași nr. 5 si nr. 6 din 17.03.2020, capacitatea de transport a S.C. Compania de Transport Public Iași se asigură astfel:

- între orele 5.00 și 8.00 - se asigură transportul cu 90% din parcul auto;

- între orele 12.00 și 18.00 - se asigură transportul cu 70% din parcul auto;

- între orele 20.00 și 22.45 - se asigură transportul cu 25% din parcul auto;

- traseul 5 va funcționa între orele 12.00 și 18.00 la capacitatea normală de transport.

Art. 8. Începând cu data de 23 martie SC Salubris SA va demara dezinfectarea străzilor, trotuarelor și aleilor care nu sunt încadrate ca spații verzi cu dezinfectanți pe bază de hipoclorit de sodiu (produs care poate fi utilizat conform adresei Direcției de Sănătate Publică Iași nr. 8350/18.03.2020), în intervalul orar 22.00 – 6.00.

Art. 9. Se vor întreprinde demersurile pentru rectificarea bugetară necesară asigurării activității de dezinfectare a străzilor și pentru asigurarea produselor dezinfectante.

Art. 10. Direcția Relații Publice și Transparență Decizională va asigura la fiecare Centru de Cartier câte 1.000 bucăți de Declarații de propria răspundere (stabilită prin Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020).

Art. 11. (1) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera către Inspectoratul Județean de Jandarmi Iași și Poliția Locală Iași câte 20 de cutii de mănuși de protecție a câte 100 de bucăți fiecare.
(2) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera 400 de măști de protecție către instituțiile nominalizate în Hotărârea nr. 7 / 20.03.2020 a CLSU Municipiul Iași.
(3) Direcția de Asistență Socială Iași va achiziționa 500 de kilograme de pânză pentru confecționarea de măști de protecție.

Art. 12. Se vor întreprinde măsurile care se impun pentru achiziționarea de combustibil necesar autovehiculelor care vor asigura transportul cumpărăturilor persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor.

Art. 13. Începând cu data de 24 martie se închide activitatea toaletelor publice, cu excepția toaletei publice din Pasajul Piața Unirii și a celor automate.

Art. 14. În funcție de evoluția situației de urgență până la data de 25 martie, Municipiul Iași va lua și alte decizii referitoare la activitatea de transport public local.

Art. 15. Ședința de Consiliu Local al Municipiului Iași din data de 31 martie se va ține online.

Ședința de astăzi este a opta a Comitetului Local pentru Situații de Urgență cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie, 9, 11, 15, 17 și 20 martie și vine în continuarea și completarea deciziilor luate deja de municipalitate, de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pe teritoriul României, în contextul stării de urgență instituite la nivel național și al Ordonanțelor Militare nr. 1 și 2 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID -19 emise de Ministerul Afacerilor Interne.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
2,000 de ieșeni au participat la Pelerinajul de Florii,  o procesiune a bucuriei și a credinței
12/04/2025 21:11

 În ajunul marii sărbători a Intrării Domnului in Ierusalim, credinciosii ieseni au participat la traditionalul Pelerinaj de Florii, o manifestare spirituală care a readus in sufletele lor emotia ...

Incendiu la Bacău. O persoană a murit
12/04/2025 10:08

Un incendiu violent a izbucnit in noaptea de vineri spre sambătă la o anexă a restaurantului Royal Garden din municipiul Bacău, soldat cu decesul unei persoane, scrie mediafax. Potrivit primelor informatii ...

Accident feroviar mortal la Podu Iloaie
11/04/2025 23:12

În urmă cu cateva ore, un accident feroviar a avut loc la Podu Iloaiei , unde un autoturism a fost lovit de tren. În urma accidentului, au fost inregistrate 3 victime. O victimă de sex masculin, ...

 Centura orașului Podu Iloaiei și cea a Iașului au intrat la minister, la avizare
11/04/2025 21:47

* după finalizarea etapei de avizare – aprobare de la la CNAIR si Ministerul Transporturilor, obiectivele vor fi predate către autoritătile locale ale judetului Iasi pentru demararea procedurilor pentr ...

Adio, fructe!
11/04/2025 21:46

* În judetul Iasi, temperaturile scăzute din aceste nopti de inceput de aprilie au provocat daune ireparabile, majoritatea speciilor fiind inflorite * chiar si cele mai rezistente specii - mărul, părul ...

 Ieșenii, abandonați în caz de război!
11/04/2025 19:05

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

 Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
11/04/2025 19:03

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Recital Internațional de pian la Palatul Culturii din Iași: Tineri muzicieni din Europa evoluează pe scena „Henri Coandă
11/04/2025 17:23

Un eveniment muzical de exceptie va avea loc sambătă, 12 aprilie 2025, incepand cu ora 16:00, in eleganta Sală „Henri Coandă” de la Palatul Culturii din Iasi. Publicul este invitat să partici ...

Patru renumiți medici ieșeni, puși sub urmărire penală!
11/04/2025 14:00

Managerul Institutului de Boli Cardiovasculare, profesorul dr. Grigore Tinică, şi alţi trei medici au fost puşi sub urmărire penală de procurorii anticorupţie, pentru luare de mită in formă continuată ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
11/04/2025 13:55

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei