Mihai Chirica Sedința a Comitetului Local pentru Situații de Urgență IASI HOTARARE

chirica   038_n

Dimensiune font:

| 23-03-2020 18:54

 Am convocat astăzi, 23 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2 (care provoacă maladia COVID-19) în Municipiul Iași.

Măsurile luate astăzi, 23 martie, de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași sunt:

Art.1. (1) Începând cu data de 24 martie persoanele care nu respectă regulile privind autoizolarea și cele care părăsesc locul de carantină nu vor beneficia de spații hoteliere, ci vor fi cazate în modulele amplasate în Zona de carantină Ciric. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Poliția Locală Iași în colaborare cu Jandarmeria Română.

(2). Se suplimentează numărul de paturi din module cu încă 4 paturi în fiecare modul. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Direcția de Asistență Socială Iași.

Art. 2. Începând cu data de 24 martie Direcția Creșe își va diminua activitatea la 50 de angajați, prin rotație, iar restul angajaților vor intra în șomaj tehnic.

Art. 3. (1) Direcția de Asistență Socială și Direcția Locală de Evidență a Persoanelor vor coordona activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, va ține evidența lor și va asigura sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii în afara locuințelor.

(2) Activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani va fi efectuată de către, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția Creșe (50 angajați), Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (40 angajați), Direcția Relații Publice și Transparență Decizională (5 angajați prin cele 5 Centre de Cartier) și Direcția Fond Locativ prin Serviciul Asociații de Proprietari (5 angajați).

(3) Direcția de Asistență Socială va pune la dispoziție 7 autovehicule pentru asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor. De asemenea, se mobilizează pentru această activitate tot parcul auto disponibil al Primăriei Municipiului Iași și al instituțiilor și societăților subordonate.

(4) Asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor se va asigura din resursele bugetului local.

(5) Direcția de Asistență Socială va colabora cu orice instituție publică sau privată, în regim de voluntariat sau orice altă formă de colaborare, în vederea susținerii acestor categorii de persoane.

(6) Direcția de Asistență Socială va înființa o linie telefonică specială care va funcționa 24 de ore din 24 de ore cu această destinație.

Art. 4. (1) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va lua măsuri pentru suplimentarea bugetului pentru asigurarea serviciilor de telefonie necesare contactării persoanelor nominalizate la art. 3 alin. (1).

(2) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va întreprinde demersurile pentru achiziționarea a 100 de cartele telefonice și aparate, după caz, de la societățile cu care Municipiul Iași are încheiate contracte de servicii de telefonie.

Art. 5. (1) Începând cu data de 26.03.2020, după ieșirea din carantină, Centrul pentru Victimele Violenței Domestice din strada Oastei va deveni centru tampon pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

(2) Municipiul Iași va prelua de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași tronsonul 3 al Căminului T 20 pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

Art. 6. Începând cu data de 24 martie activitatea din Bazar și Târgul de cherestea va fi închisă. Personalul angajat al SC Eco Piața care își desfășoară activitatea în aceste locuri poate fi trimis în șomaj tehnic. Implementarea măsurii va fi asigurată de S.C. Eco Piața SA.

Art. 7. (1) S.C. Compania de Transport Public Iași va asigura începând cu data de 24 martie curse speciale pentru medici, asistenți, farmaciști și personalul nemedical din cadrul spitalelor și farmaciilor după următorul program: de la ora 12.00 până la ora 18.00, pe toate traseele de transport existente, cu câte un singur mijloc de transport dedicat.

(2) Se mențin cursele speciale între orele 18.00 și 20.00 pentru persoanele nominalizate la alin. (1) pe traseele stabilite în Hotărârea anterioară.

(3) Accesul persoanelor nominalizate la alin. (1) în mijloacele de transport se va face pe baza legitimației de serviciu eliberată de angajator.

(4) Față de cele stabilite în Hotărârile Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași nr. 5 si nr. 6 din 17.03.2020, capacitatea de transport a S.C. Compania de Transport Public Iași se asigură astfel:

- între orele 5.00 și 8.00 - se asigură transportul cu 90% din parcul auto;

- între orele 12.00 și 18.00 - se asigură transportul cu 70% din parcul auto;

- între orele 20.00 și 22.45 - se asigură transportul cu 25% din parcul auto;

- traseul 5 va funcționa între orele 12.00 și 18.00 la capacitatea normală de transport.

Art. 8. Începând cu data de 23 martie SC Salubris SA va demara dezinfectarea străzilor, trotuarelor și aleilor care nu sunt încadrate ca spații verzi cu dezinfectanți pe bază de hipoclorit de sodiu (produs care poate fi utilizat conform adresei Direcției de Sănătate Publică Iași nr. 8350/18.03.2020), în intervalul orar 22.00 – 6.00.

Art. 9. Se vor întreprinde demersurile pentru rectificarea bugetară necesară asigurării activității de dezinfectare a străzilor și pentru asigurarea produselor dezinfectante.

Art. 10. Direcția Relații Publice și Transparență Decizională va asigura la fiecare Centru de Cartier câte 1.000 bucăți de Declarații de propria răspundere (stabilită prin Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020).

Art. 11. (1) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera către Inspectoratul Județean de Jandarmi Iași și Poliția Locală Iași câte 20 de cutii de mănuși de protecție a câte 100 de bucăți fiecare.
(2) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera 400 de măști de protecție către instituțiile nominalizate în Hotărârea nr. 7 / 20.03.2020 a CLSU Municipiul Iași.
(3) Direcția de Asistență Socială Iași va achiziționa 500 de kilograme de pânză pentru confecționarea de măști de protecție.

Art. 12. Se vor întreprinde măsurile care se impun pentru achiziționarea de combustibil necesar autovehiculelor care vor asigura transportul cumpărăturilor persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor.

Art. 13. Începând cu data de 24 martie se închide activitatea toaletelor publice, cu excepția toaletei publice din Pasajul Piața Unirii și a celor automate.

Art. 14. În funcție de evoluția situației de urgență până la data de 25 martie, Municipiul Iași va lua și alte decizii referitoare la activitatea de transport public local.

Art. 15. Ședința de Consiliu Local al Municipiului Iași din data de 31 martie se va ține online.

Ședința de astăzi este a opta a Comitetului Local pentru Situații de Urgență cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie, 9, 11, 15, 17 și 20 martie și vine în continuarea și completarea deciziilor luate deja de municipalitate, de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pe teritoriul României, în contextul stării de urgență instituite la nivel național și al Ordonanțelor Militare nr. 1 și 2 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID -19 emise de Ministerul Afacerilor Interne.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei