Modernizarea transportului public ieşean va continua şi în 2020

Dimensiune font:

| 10-01-2020 00:00

În ultimul an, transportul public a cunoscut o schimbare accelerată, care răspunde nevoilor actuale ale utilizatorilor * cele mai importante proiecte de modernizare a serviciilor oferite au constat în semnarea contractului privind achiziţionarea a 16 tramvaie ultramoderne, prin finanţare europeană (contract semnat între municipalitate şi compania Bozankaya A.Ş.), dotarea tuturor mijloacelor de transport public cu POS-uri pentru plata biletelor prin intermediul cardurilor bancare contactless şi montarea de echipamente pentru reţea de internet WiFi în toate vehiculele CTP Iaşi, conexiunea fiind gratuită, iar localizarea prin GPS a vehiculelor, implicită * de asemenea, a fost lansată şi alternativa de plată prin intermediul automatelor de plată Epin, montate în numeroase zone din oraş, în apropierea staţiilor de transport, proces ce va continua şi anul acesta


Modernizare, dezvoltare şi inovare au fost cuvintele de ordine, în anul 2019, pentru Compania de Transport Public Iaşi. Cu sprijinul susţinut al Primăriei Municipiului Iaşi, CTP Iaşi a continuat procesul de digitalizare a serviciilor şi a creat, în regim propriu, o platformă online, care permite elevilor şi angajaţilor instituţiilor de învăţământ din Iaşi să-şi achiziţioneze titluri de călătorie electronice cu preţ redus, plata efectivă realizându-se prin intermediul aplicaţiei 24pay. Acest din urmă soft este îmbunătăţit în permanenţă, iar la nivel local au fost amplasate, în fiecare mijloc de transport, afişe cu coduri numerice, reprezentând al treilea mod în care pot fi achiziţionate titluri de călătorie prin 24pay, primele două fiind sistemul NFC şi codul QR. De asemenea, instituţia a realizat aproximativ 45.000 de carduri SeniorIS, pentru pensionarii care beneficiază de legitimaţii de transport gratuite, costul acestora fiind suportat de către Primăria Municipiului Iaşi.

Tramvaie pictate şi acţiuni culturale sau destinate copiilor

Necesitatea conştientizării utilizării transportului public este premisa de la care Asociaţia Pasionaţilor de Transport Public Tramclub Iaşi a pornit în realizarea unor noi proiecte importante pentru comunitate, alături de instituţia noastră. Datorită sprijinului foarte mare oferit de către Tramclub, în proiectul cultural-artistic „Iaşi, oraşul tramvaielor pictate”, au intrat şi Tramvaiul Mărţişorului, Tramvaiul Tinerilor, Tramvaiul Ateneului şi Tramvaiul Libertăţii, compoziţia grafică a acestuia urmă fiind realizată de către artistul internaţional Perjovschi Dan. O altă surpriză a acestui an a fost şi lansarea celui de-al doilea vagon realizat de către Kaps Crew, în cadrul proiectului „Graffiti pe tramvai”, coordonat de către designerul Silviu Teodor-Stanciu, preşedintele Asociaţiei Tramclub Iaşi.

De asemenea, Papatram i-a scos la plimbare pe copii de ziua lor, pe 1 Iunie, în mod gratuit, dar şi în Ajunul Crăciunului, când micuţii au mers la colindat şi au admirat oraşul îmbrăcat în haine de sărbătoare. Mai mult, CTP Iaşi a oferit transport gratuit tuturor călătorilor, de Ziua Mondială fără Maşini. În plus, posesorii de permis de acces la Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iaşi s-au bucurat de călătorii gratuite pe traseele de tramvai şi autobuz care circulă către/dinspre Copou, cu ocazia marcării a 180 de existenţă. La 159 de ani de la naşterea marelui poet naţional, Tramvaiul Literaturii a găzduit „Fonoteca din tramvai”, pe parcursul zilei fiind difuzate numeroase opere ale lui Mihai Eminescu. De Ziua Micii Uniri, Tramvaiul Unirii a fost vedeta zilei de 24 Ianuarie, călătorii bucurându-se de curse speciale cu vagonul personalizat. Atât de Crăciun, cât şi de Paşte, au fost organizate evenimente pentru copii, cu Tramvaiul lui „Moş Crăciun”, respectiv Tramvaiul lui „Iepurilă”. Sute de copii din mediul rural au primit cu bucurie peste 1.000 de cărţi donate în cadrul campaniei „Donează un tramvai de cărţi”. Toate aceste activităţi au fost derulate în parteneriat cu Asociaţia Tramclub Iaşi, ultima dintre acestea având ca organizator şi Cartea pe bancă.

Muzeul Transportul Public

Cel mai aşteptat moment pentru pasionaţii transportului public a venit în 2019, când, în cadrul evenimentului „Autobuzul ieşean, la 90 de ani”, au fost deschise porţile Muzeului Transportului Public Iaşi - Secţia Autobuze/Troleibuze, la iniţiativa  Tramclub Iaşi. Cu aceeaşi ocazie, au avut loc o piesă de teatru pentru copii într-un spaţiu neconvenţional – Garajul CTP Iaşi şi o acţiune de ecologizare desfăşurată de către angajaţii instituţiei. Istoria Iaşului este descoperită nu doar de către români, ci şi de către străinii care vizitează capitala Moldovei, şi prin intermediul călătoriilor cu Tramvaiul Comunismului, proiect cultural derulat în parteneriat cu AsociaţiaTramclub şi Iasi.Travel. Un eveniment local, urmărit şi de către cetăţeni germani, a fost „Tramvaiul GT4, la 60 de ani”, în cadrul căruia CTP Iaşi şi Tramclub Iaşi au prezentat informaţii şi imagini mai puţin cunoscute publicului larg despre vagonul nemţesc care a scris istorie pe colinele Iaşului.

Premii binemeritate

CTP Iaşi a câştigat marele premiu, la categoria „Transport urban”, şi cel de popularitate, acordate de către Revista Cargo, pentru măsurile eficiente de îmbunătăţire a serviciilor oferite, implementate în ritm accelerat, şi modul în care au putut fi observate schimbările aduse transportului public ieşean într-un timp relativ scurt. Au fost luate în considerare achiziţia celor 100 de autobuze ultraperformante de către Primăria Municipiului Iaşi, introducerea noului sistem tarifar, lansarea alternativelor de plată online şi cu cardul bancar contactless - prin aplicaţia 24pay, respectiv prin intermediul POS-urilor, direct din mijlocul de transport, dotarea tuturor mijloacelor de transport cu dispozitive pentru conectarea călătorilor la internet wireless gratuit şi noua abordare în ceea ce priveşte comunicarea online cu călătorii, prin intermediul reţelelor sociale (Facebook, Instagram, Twitter etc.). În plus, juriul a motivat acordarea premiului cel mare prin faptul că CTP Iaşi a făcut paşi premergători importanţi pentru implementarea viitoarelor proiecte de dezvoltare, punând accent pe viziunea pe termen lung arătată în ceea ce priveşte modernizarea transportului în comun din oraş.

Un alt concurs la care CTP Iaşi a participat şi a obţinut o distincţie – locul al III-lea a fost Gala Tranzit 2019, pentru cel mai eficient operator de transport urban. „În 2020, instituţia noastră va continua procesul de modernizare şi dezvoltare a serviciilor şi le recomandă utilizatorilor transportului public să se implice activ în acest proces, cu sugestii de îmbunătăţire a activităţii noastre şi cu cât mai multe opinii”, spune şeful CTP Iaşi, Cristian Stoica. Tudor DAMASCHIN

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Accident feroviar mortal la Podu Iloaie
11/04/2025 23:12

În urmă cu cateva ore, un accident feroviar a avut loc la Podu Iloaiei , unde un autoturism a fost lovit de tren. În urma accidentului, au fost inregistrate 3 victime. O victimă de sex masculin, ...

 Centura orașului Podu Iloaiei și cea a Iașului au intrat la minister, la avizare
11/04/2025 21:47

* după finalizarea etapei de avizare – aprobare de la la CNAIR si Ministerul Transporturilor, obiectivele vor fi predate către autoritătile locale ale judetului Iasi pentru demararea procedurilor pentr ...

Adio, fructe!
11/04/2025 21:46

* În judetul Iasi, temperaturile scăzute din aceste nopti de inceput de aprilie au provocat daune ireparabile, majoritatea speciilor fiind inflorite * chiar si cele mai rezistente specii - mărul, părul ...

 Ieșenii, abandonați în caz de război!
11/04/2025 19:05

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

 Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
11/04/2025 19:03

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Recital Internațional de pian la Palatul Culturii din Iași: Tineri muzicieni din Europa evoluează pe scena „Henri Coandă
11/04/2025 17:23

Un eveniment muzical de exceptie va avea loc sambătă, 12 aprilie 2025, incepand cu ora 16:00, in eleganta Sală „Henri Coandă” de la Palatul Culturii din Iasi. Publicul este invitat să partici ...

Patru renumiți medici ieșeni, puși sub urmărire penală!
11/04/2025 14:00

Managerul Institutului de Boli Cardiovasculare, profesorul dr. Grigore Tinică, şi alţi trei medici au fost puşi sub urmărire penală de procurorii anticorupţie, pentru luare de mită in formă continuată ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
11/04/2025 13:55

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

Magia poveștilor prinde viață pe scenă – Săptămâna spectacolelor pentru copii
11/04/2025 12:00

Într-o atmosferă de poveste, scena devine locul unde personajele indrăgite din copilărie revin pentru a incanta inimile celor mici. Între 15 si 17 aprilie 2025, cei mai tineri spectatori sunt inv ...

Iașul nu-i „o fundătură”!
11/04/2025 11:10

* administratorul unui site a scandalizat asociatiile civice pro-autostradă * „Acest personaj considera deunăzi in cadrul unui podcast că Moldova este o fundătură, avand o atitudine ofensatoare si xe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei