Modificări importante în transportul public din Iaşi

curse speciale
decizii 1
decizii 2
decizii 3
decizii 4

Dimensiune font:

| 23-03-2020 15:39

Iată care sunt măsurile luate astăzi de Primăria Iaşi

Dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional și utimele decizii luate la nivel național, primarul Mihai Chirica a convocat astăzi, 23 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2 (care provoacă maladia COVID-19) în Municipiul Iași.

Măsuri luate astăzi, 23 martie, de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași:

Art.1. (1) Începând cu data de 24 martie persoanele care nu respectă regulile privind autoizolarea și cele care părăsesc locul de carantină nu vor beneficia de spații hoteliere, ci vor fi cazate în modulele amplasate în Zona de carantină Ciric. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Poliția Locală Iași în colaborare cu Jandarmeria Română.
(2). Se suplimentează numărul de paturi din module cu încă 4 paturi în fiecare modul. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Direcția de Asistență Socială Iași.

Art. 2. Începând cu data de 24 martie Direcția Creșe își va diminua activitatea la 50 de angajați, prin rotație, iar restul angajaților vor intra în șomaj tehnic.

Art. 3. (1) Direcția de Asistență Socială și Direcția Locală de Evidență a Persoanelor vor coordona activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, va ține evidența lor și va asigura sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii în afara locuințelor.
(2) Activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani va fi efectuată de către, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția Creșe (50 angajați), Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (40 angajați), Direcția Relații Publice și Transparență Decizională (5 angajați prin cele 5 Centre de Cartier) și Direcția Fond Locativ prin Serviciul Asociații de Proprietari (5 angajați).
(3) Direcția de Asistență Socială va pune la dispoziție 7 autovehicule pentru asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor. De asemenea, se mobilizează pentru această activitate tot parcul auto disponibil al Primăriei Municipiului Iași și al instituțiilor și societăților subordonate.
(4) Asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor se va asigura din resursele bugetului local.
(5) Direcția de Asistență Socială va colabora cu orice instituție publică sau privată, în regim de voluntariat sau orice altă formă de colaborare, în vederea susținerii acestor categorii de persoane.
(6) Direcția de Asistență Socială va înființa o linie telefonică specială care va funcționa 24 de ore din 24 de ore cu această destinație.

Art. 4. (1) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va lua măsuri pentru suplimentarea bugetului pentru asigurarea serviciilor de telefonie necesare contactării persoanelor nominalizate la art. 3 alin. (1).
(2) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va întreprinde demersurile pentru achiziționarea a 100 de cartele telefonice și aparate, după caz, de la societățile cu care Municipiul Iași are încheiate contracte de servicii de telefonie.

Art. 5. (1) Începând cu data de 26.03.2020, după ieșirea din carantină, Centrul pentru Victimele Violenței Domestice din strada Oastei va deveni centru tampon pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.
(2) Municipiul Iași va prelua de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași tronsonul 3 al Căminului T 20 pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

Art. 6. Începând cu data de 24 martie activitatea din Bazar și Târgul de cherestea va fi închisă. Personalul angajat al SC Eco Piața care își desfășoară activitatea în aceste locuri poate fi trimis în șomaj tehnic. Implementarea măsurii va fi asigurată de S.C. Eco Piața SA.

Art. 7. (1) S.C. Compania de Transport Public Iași va asigura începând cu data de 24 martie curse speciale pentru medici, asistenți, farmaciști și personalul nemedical din cadrul spitalelor și farmaciilor după următorul program: de la ora 12.00 până la ora 18.00, pe toate traseele de transport existente, cu câte un singur mijloc de transport dedicat.
(2) Se mențin cursele speciale între orele 18.00 și 20.00 pentru persoanele nominalizate la alin. (1) pe traseele stabilite în Hotărârea anterioară.
(3) Accesul persoanelor nominalizate la alin. (1) în mijloacele de transport se va face pe baza legitimației de serviciu eliberată de angajator.
(4) Față de cele stabilite în Hotărârile Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași nr. 5 si nr. 6 din 17.03.2020, capacitatea de transport a S.C. Compania de Transport Public Iași se asigură astfel:
- între orele 5.00 și 8.00 - se asigură transportul cu 90% din parcul auto;
- între orele 12.00 și 18.00 - se asigură transportul cu 70% din parcul auto;
- între orele 20.00 și 22.45 - se asigură transportul cu 25% din parcul auto;
- traseul 5 va funcționa între orele 12.00 și 18.00 la capacitatea normală de transport.

Art. 8. Începând cu data de 23 martie SC Salubris SA va demara dezinfectarea străzilor, trotuarelor și aleilor care nu sunt încadrate ca spații verzi cu dezinfectanți pe bază de hipoclorit de sodiu (produs care poate fi utilizat conform adresei Direcției de Sănătate Publică Iași nr. 8350/18.03.2020), în intervalul orar 22.00 – 6.00.

Art. 9. Se vor întreprinde demersurile pentru rectificarea bugetară necesară asigurării activității de dezinfectare a străzilor și pentru asigurarea produselor dezinfectante.

Art. 10. Direcția Relații Publice și Transparență Decizională va asigura la fiecare Centru de Cartier câte 1.000 bucăți de Declarații de propria răspundere (stabilită prin Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020).

Art. 11. (1) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera către Inspectoratul Județean de Jandarmi Iași și Poliția Locală Iași câte 20 de cutii de mănuși de protecție a câte 100 de bucăți fiecare.
(2) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera 400 de măști de protecție către instituțiile nominalizate în Hotărârea nr. 7 / 20.03.2020 a CLSU Municipiul Iași.
(3) Direcția de Asistență Socială Iași va achiziționa 500 de kilograme de pânză pentru confecționarea de măști de protecție.

Art. 12. Se vor întreprinde măsurile care se impun pentru achiziționarea de combustibil necesar autovehiculelor care vor asigura transportul cumpărăturilor persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor.

Art. 13. Începând cu data de 24 martie se închide activitatea toaletelor publice, cu excepția toaletei publice din Pasajul Piața Unirii și a celor automate.

Art. 14. În funcție de evoluția situației de urgență până la data de 25 martie, Municipiul Iași va lua și alte decizii referitoare la activitatea de transport public local.

Art. 15. Ședința de Consiliu Local al Municipiului Iași din data de 31 martie se va ține online.

Ședința de astăzi este a opta a Comitetului Local pentru Situații de Urgență cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie, 9, 11, 15, 17 și 20 martie și vine în continuarea și completarea deciziilor luate deja de municipalitate, de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pe teritoriul României, în contextul stării de urgență instituite la nivel național și al Ordonanțelor Militare nr. 1 și 2 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID -19 emise de Ministerul Afacerilor Interne.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Concerte la Palatul Culturii
20/06/2024 14:30

  Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii, invită publicul la o nouă serie de experiente unice dedicate iubitorilor de muzică de calitate, intr-un cadru elegant si in compania extraordi ...

  Băcăuanii, primii dintre moldoveni care consumă alcool și droguri
20/06/2024 14:25

  În perioada 2020 - 2023, instantele de judecată din Romania au inregistrat 2.151 de dosare privind consumul de substante interzise la volan (alcool, droguri, substante psihoactive). Conform unui ...

Violonistul Alexandru Tomescu, în turneu cu vioara Stradivarius în Moldova
20/06/2024 12:57

Turneul Stradivarius, care include 18 concerte in care violonistul Alexandru Tomescu va interpreta lucrări de J. S. Bach, care iniţial au fost compuse pentru violoncel, va avea loc in perioada 25 iunie - 16 i ...

Piaţa ieşeană a muncii solicită tot mai mulţi intelectuali
20/06/2024 08:21

* e mare nevoie de arhitecti, economisti, experti in achizitii publice, chimisti, horticultori, programatori de sisteme informatice, veterinari... * şi necalificaţii au destule oferte * scade necesarul de per ...

Iașul, sufocat din cauza traficului. Soluția municipalității: transportul în comun
20/06/2024 08:18

  * „Transportul public rămane cea mai importantă alternativă de mobilitate in orasele mari, atat transportul intern cat si transportul metropolitan. Parcul auto al Romaniei este unul total inade ...

Căminele de pensionari, dotate cu panouri fotovoltaice!
20/06/2024 08:00

Întruniti in sedintă extraordinară de indată, consilierii locali au aprobat, miercuri, in unanimitate, depunerea spre finantare prin programul privind instalarea de panouri fotovoltaice pentru producer ...

Cursul euro a atins 4,976 lei, a doua dată în această lună
20/06/2024 07:22

Presiunea pe leu s-a temperat la jumătatea săptămanii, evolutie asemănătoare cu cea a altor monede din regiune. Cursul euro a scăzut marginal de la 4,9766 la 4,9763 lei, valoare identică cu cea din 6 iun ...

Trei zile de sex forţat cu soţia egal cinci ani de închisoare!
20/06/2024 07:18

* sătenii i-au băgat tot felul de „fitile”, cum că nevastă-sa l-ar inşela zdravăn cu un coleg de serviciu * intr-o zi, el s-a invoit de la serviciu, convins că-şi va prinde nevasta in fapt * ...

„Cazul Strunga”, închis de DSP
20/06/2024 07:16

* „Avand in vedere că din probele recoltate de la pacienti nu a fost izolat niciun germene patogen, se infirmă diagnosticul de toxiinfecţie alimentară şi evenimentul se clasifică Focar de gastroente ...

Consilierii de probațiune au ieșit, din nou, în stradă!
20/06/2024 07:13

* sindicalistii se plang că, in ciuda faptului că salariile angajatilor din sistemul de probatiune au fost recunoscute atat de către instanţele judecătoreşti, cat si de insusi ministrul Justiţiei, prin O ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei