O lună de aşteptare pentru un buletin nou
Dimensiune font:
Încă din lunile trecute, majoritatea direcțiile de evidență a populației din țară au acuzat faptul că nu pot onora toate cererile din cauza crizei de plastic pentru tipărirea cărților de identitate. Este vorba de achiziții întârziate, la nivel central, motiv pentru care direcțiile sunt nevoite să tipărească doar o parte dintre documentele pentru care au fost depuse cereri. La Iaşi, nu au fost probleme, în sensul că DLEP a reuşit să elibereze acte de indentitate într-un interval de timp rezonabil: 7-10 zile. Între timp, situaţia s-a acuzatizat. Ieri, de exemplu, pe site-ul instituţiei, ultimele dosare soluţionate erau cele depuse pe data 20 aprilie, deci în urmă cu aproape o lună. Oricum, actele de identitate, emise de autorităţile publice, care au expirat, începând cu data de 01.03.2020, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de urgenţă/alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Actul de identitate valabil va fi lăsat în posesia titularului, fapt pentru care la cerere se va reține o copie a acestuia pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate.
Serviciul de evidenţă a persoanelor
Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau