Organizaţiile civice cer reînfiinţarea unor treceri de pietoni
Dimensiune font:
Este vorba de cea de pe aleea M. Sadoveanu, dar şi de prelungirea zebrelor de pe Şoseaua Nicolina, din dreptul refugiilor din staţii
Reprezentanţii APTA (Alianța pentru Promovarea Transportului Alternativ Iași) au afirmat ăn repetate rânduri că pe Șoseaua Nicolina s-au produs cele mai multe accidente în care au fost implicați pietonii, atât în traversări neregulamentare, cât și pe zebră. Statistica întocmită după locul producerii accidentelor indică Şoseaua Nicolina drept cea mai periculoasă zonă (24 accidente), urmată de Şoseaua Păcurari (7 accidente), B-dul Carol I - 5 accidente, strada Cerna (4 accidente), Toma Cozma (3), strada Galata (3), strada Vasile Lupu (3). Tot pe Şoseaua Nicolina au avut loc cele mai multe accidente care au avut drept cauză neacordarea priorităţii la trecerea pietonilor: 7. Cifrele induc ideea că pe Şoseaua Nicolina trebuie gândite alte măsuri în ceea ce priveşte siguranţa rutieră, cu atât mai mut cu cât au avut loc frecvente accidente în dreptul refugiilor din Rond Vechi CUG şi Biserica Înălţarea Domnului. „Cei de la CTP Iaşi susţin că trendul anual este descrescător în ceea ce priveşte accidentele din dreptul refugiilor, dar aceeași Șosea Nicolina conduce într-un top al refugiilor avariate de mașini”, spun reprezentanţii APTA. Aceştia cer din nou prelungirea trecerilor de pietoni la toate refugiile de tramvai de pe Șoseaua Nicolina.
Agronomie, o zonă cu probleme
Şi nu este singura soliciutare pe această sperţă. O altă zonă cu probleme ar fi, în opinia membrilor asociaţiei, zona Agronomiei. Aici, în urmă cu doi ani, au fost desfiinţate două treceri de pietoni pentru a fluidiza traficul. Potrivit activiştilor pro-mobilitate urbană, desființarea de treceri de pietoni nu face decât să descurajeze această modalitate de deplasare și să încurajeze utilizarea mașinii personale pentru deplasările urbane, ceea ce va duce la creșterea numărului de ambuteiaje. Mai mult, scade siguranța în trafic a celor mai vulnerabili, a pietonilor. Astfel, aceştia vor fi forțați să parcurgă distanțe mai mari pentru a traversa strada și, în căutarea de rute cât mai scurte, vor fi obligați să traverseze prin locuri nepermise, expunându-se pericolelor. Nu în ultimul rând, vorbim de o zonă cu un specific aparte. „Copoul este o zonă rezidențială, dar și cu multe școli, deci cu mii de copii, elevi și studenți - unii cu dizabilități, care se deplasează pe jos și vor fi afectați. Desființarea de treceri de pietoni în această arie nu ar face decât să transforme Copoul, una dintre ultimele zone liniștite ale orașului, într-una de viteză, cu scăderea siguranței în trafic”, spun reprezentanţii Alianța pentru Promovarea Transportului Alternativ (APTA) Iași, cei care, de altfel, au atras atenţia asupra acestor anomalii. „Deși în ultimii ani am trimis mai multe adrese către Comisia de circulație a municipiului Iași la care nu am primit răspuns, continuăm să credem în necesitatea dialogului pentru transformarea Iașului într-un oraş sigur și prietenos cu locuitorii săi. Astfel, am reluat propunerea de reînființare a trecerii de pietoni din zona Agronomie, cea mai apropiată de rond din cele 2 desființate în urmă cu 2 ani, de pe aleea Mihail Sadoveanu, pe sensul de mers dinspre rond Agronomie spre Breazu”, mai spun membrii APTA. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau