Paradoxul parcărilor, în Iaşi!

1parcari

Dimensiune font:

| 01-10-2020 00:00

Un studiu realizat de o firmă privată indică faptul că, prin cele aproape 70.000 de locuri existente, Iaşul este cel de-al treilea oraş în ceea ce priveşte oferta parcărilor * surprinzător, oraşe unde numărul locurilor este redus comparativ cu Iaşul reuşesc să le administreze  mult mai eficient * situaţia s-ar putea schimba în viitor întrucât deja încasările pe 2020 le-au întrecut pe cele din 2019, studiul făcând referire la cifrele de anul trecut * mai mult, în scurt timp va deveni funcţional sistemul de parcare cu senzori, ceea ce va conduce fără îndoială spre o exploatare mai eficientă a parcărilor din oraş

 


Vegacomp Consulting, integrator de soluţii inteligente la cheie, a realizat prima analiză a parcărilor publice din România, iar raportul naţional este de aproximativ 1,2 milioane de locuri publice de parcare, pentru cele 7 milioane de autovehicule înmatriculate în România, la finele anului trecut, arată analiza acestora. Iaşul figurează pe locul trei în ţară ca număr de locuri de parcare - 69.837 – însă, cu toate acestea, nu prinde topul clasamentului veniturilor obţinute prin administarea acestora, poziţionându-se abia pe locul 7. „Primele trei zone şi oraşe, ca număr al locurilor publice de parcare, sunt Sectorul 2, Sectorul 3 şi Iaşi, în timp ce primele oraşe, ca venituri obţinute din parcări sunt, după liderul Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea şi Sibiu. Mai mult, clasamentul oraşelor cele mai eficiente în monetizarea parcărilor este condus, suprinzător, de Odoreheiu Secuiesc, cu 1.591 lei/ loc de parcare/ an, urmat de Timişoara, cu 689 lei şi Cluj, cu 613 lei. Ca mod de încasare a veniturilor, putem spune că domină plăţile cash, dar este vizibilă tendinţa de creştere în direcţia plăţilor electronice, cu 49 de oraşe în care parcarea se poate plăti printr-o aplicaţie mobilă, în comparaţie cu cele 19 oraşe din ţară cu parcometre instalate”, spune Cornel Bărbuţ, CEO al Vegacomp Consulting,

Potrivit raportului, tariful anual pentru parcările de reşedinţă variază între 30 şi 100 lei în localităţile mici, respectiv între 70 şi 150 lei în oraşele mari. Pentru abonamente, preţurile de închiriere variază între 15 lei/lună şi 1.000 lei/lună. Tariful orar de ocupare pentru parcările publice cu plată variază între 1 şi 5 lei, cu excepţia Bucureştiului şi Clujului, unde limita maximă ajunge la 10 lei. În Iaşi, pentru o oră de staţionare, şoferii ieşeni achită 5 lei în loc de 2 lei, în timp ce valoarea abonamentelor în parcările cu plată este de 150 lei/lună.

Raportat la perioada 2018-2019, Primăria Iaşi obţine mai mulţi bani din parcări

Totuşi, trebuie notat faptul că în prima jumătate a acestui an, veniturile din administrarea parcărilor publice și de reședință în Municipiul Iași au crescut cu 29% față de anul trecut și cu 82% față de anul 2018. Astfel, totalul încasărilor din taxele pentru parcări în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2020 au fost 4.146.419 lei, față de 3.209.932 lei în aceeași perioadă a anului 2019 și față de 4.549.788 lei în tot anul 2018.

Din suma totală menționată, 713.002 lei reprezintă încasări din abonamente, parcometre și plăți cu card bancar pentru parcările publice (comparativ cu 414.820 lei - suma încasată în perioada similară a anului trecut), 525.222 lei - avize pentru societăți comerciale (comparativ cu 552.250 lei - suma încasată în perioada similară a anului trecut), 2.689.834 lei - chirii ale parcărilor de reședință (comparativ cu 2.093.167 lei - suma încasată în perioada similară a anului trecut) și 218.361 lei - chirii pentru garaje (comparativ cu 149.695 lei - suma încasată în perioada similară a anului trecut).

Anul acesta va deveni funcţional sistemul de detecție a stării locurilor de parcare utilizate

Mai mult decât atât, în luna iunie 202 a fost organizată o licitație pentru achiziția unui sistem de parcare cu senzori. Sistemul va consta în 960 de senzori wireless montați în parcările publice și stații de interconectare a echipamentelor (gateway). De asemenea, sistemul prevede o aplicație de server pentru gestionarea locurilor de parcare, care va integra informații de la toate tipurile de sisteme de detecție a stării locurilor de parcare utilizate și va permite analizarea și gestionarea tuturor datelor în timp real. Aplicația va permite aplicarea de tarife orare diferențiate, pe zone, pe zile ale săptămânii, pe intervale orare definite sau măsurate de aplicație de la momentul parcării (de exemplu: 10 lei prima oră, 20 lei a doua oră, 30 lei a treia oră etc.). Totodată, aplicația va afișa harta locurilor de parcare în timp real și va fi o aplicație Smart City deschisă, care va permite integrarea cu alte aplicații și a altor tipuri de senzori / camere de supraveghere / sisteme IoT / parcometre existente. În fine, sistemul include o aplicație mobilă pentru afișarea locurilor de parcare libere și navigarea către acesta, care va putea fi descărcată de către utilizatori din AppStore sau Google Play. Aplicația pentru smartphone va oferi posibilitatea de plată electronică imediată și va permite crearea de notificări către utilizator (de exemplu, „Mai aveți 30 de minute de parcare. Doriți să prelungiți timpul de parcare?”).

„Sistemul electronic integrat de detectare și gestionare a locurilor de parcare cu ajutorul senzorilor are menirea să vină în sprijinul conducătorilor auto aflați în trafic și care sunt în căutarea unui loc liber de parcare sau așteaptă eliberarea unuia. Cele două acțiuni ale șoferilor duc la deplasarea lentă sau staționarea lentă a autovehiculelor, fapt care determină aglomerație în trafic, cu consecințe negative în ceea ce privește poluarea atmosferică. Sistemul de detectare a locurilor de parcare are capacitatea de a rezolva această problemă, identificând starea locurilor de parcare și transmițând informațiile către o aplicație de server și una mobilă, care poate fi utilizată de către orice cetățean. De asemenea, sistemul va permite conducătorilor auto să vadă unde sunt locurile de parcare disponibile, oferindu-le și o funcție de navigare spre acestea. Astfel, conducătorul auto își va putea optimiza traseul, implicit consumul de combustibil, câștigând timp și protejând mediul”, au spus oficialii Primăriei Iaşi. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei