Peste 1.300 de persoane singure sau familii fără venituri aflate în autoizolare, ajutate de DAS

1das parteneri

Dimensiune font:

| 15-04-2020 00:00

Municipalitatea, prin Direcția de Asistență Socială (DAS), și partenerii atrași au continuat distribuția de alimente, produse de igienă, articole îmbrăcăminte și încălţăminte etc. pentru persoanele singure, fără venit sau cu venituri reduse, pentru persoanele vârstnice vulnerabile sau fără adăpost



Peste 1.300 de persoane singure sau familii fără venit sau cu venituri reduse care se află în autoizolare au fost identificate de echipele Direcţiei de Asistenţă Socială (DAS) din cadrul Primăriei Iaşi şi au primit sprijin din partea acestora. Reprezentanţii DAS efectuează deplasări pentru a asigura cu alimente, produse de igienă, articole îmbrăcăminte şi încălţăminte persoanele singure, fără venit sau cu venituri reduse, cât şi pe cele vulnerabile sau fără adăpost. În această situaţie sunt 1.309 cetăţeni. „Primăria Municipiului Iaşi depune eforturi susţinute în vederea prevenirii şi limitării răspândirii infecţiei cu noul coronavirus, precum a şi a limitării efectelor pandemiei COVID-19. Astfel, echipele DAS au identificat 1.309 persoane singure sau familii fără venit sau venituri reduse, care se află în autoizolare. Angajaţii municipalităţii au făcut opt deplasări la domiciliul persoanelor singure sau fără venituri, pentru care au fost acordate ajutoare materiale din donaţii, pentru 16 persoane majore şi nouă minori din familii de persoane autoizolate şi alte şase deplasări la domiciliul persoanelor autoizolate, pentru care au fost acordate pachete de urgenţă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Iaşi, Sebastian Buraga.

Totodată, 84 persoane sau reprezentaţi ai unor familii fără venit au fost informaţi cu privire la modalităţile de acordare a beneficiilor sociale, au fost ajutaţi pentru a sesiza instituţiile competente pentru rezolvarea unor probleme sau au primit documente în vederea stabilirii beneficiilor de asistenţă socială.

Mâncare şi îmbrăcăminte

Alte 1.225 de persoane autoizolate au primit informaţii privind obligaţia de respecta prevederile legale cu privire la autoizolare, modalităţile de acordare a beneficiilor sociale, respectarea regulilor privind igiena, serviciile puse la dispoziţie de DAS. „Municipalitatea continuă să ajute şi persoanele vârstnice aflate în nevoie. Astfel, în perioada 6 - 10 aprilie, au fost identificate 147 persoane cu vârsta peste 65 de ani care nu au susţinători şi nici altă formă de ajutor. În perioada menţionată, angajaţii municipalităţii au făcut pentru acestea 13 de aprovizionări cu alimente şi o livrare de medicamente. De asemenea, au fost distribuite 66 de pachete, toate fiind donaţii din partea Crucii Roşii, iar alte 39 de pachete au fost asigurate conform HCL nr. 105/2020. Totodată, trei persoane au primit, gratuit, hrană caldă prin intermediul cantinei Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, iar alte două persoane au primit hrană caldă, contra cost, prin catering. Nu în ultimul rând, 298 de persoane vârstnice au fost consiliate telefonic de către cadrele medicale din serviciile de specialitate ale DAS Iaşi. În aceeaşi perioadă, DAS a identificat 150 de persoane fără adăpost, acestea fiind cazate în centrul din C. A. Rosetti şi în centru 1 de la Baia Populară. Acestora, Primăria le-a oferit hrană, pachete de igienă, articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte şi posibilitatea de a apela la personal specializat”, a spus reprezentantul Primăriei Iaşi.

Lista donatorilor s-a mărit

În acest demers, municipalitatea a primit sprijin şi din partea mai multor parteneri privaţi. Astfel, Crucea Roşie a donat 107 pachete alimentare constând în cinci kilograme pe pachet în care se aflau produse de carmangerie, iaurt, pâine şi apă în bidoane de 5 litri. Dintre acestea, 28 de pachete au fost donate familiilor vulnerabile fără venituri, 45 de pachete familiilor autoizolate la domiciliu şi fără venituri şi 66 de pachete persoanelor vârstnice fără venituri. Tot Crucea Roşie a donat 16 pachete alimentare, de câte opt kilograme, care au fost distribuite persoanelor vârstnice fără venituri.

Persoanele fără adăpost de la Baia Populară au primit 75 de mic dejun-uri din partea Fundaţiei Un Coup de Main d’Emmaus şi 75 de mese de prânz, şi două feluri de mâncare din partea Fundaţiei pentru Educaţie Internaţională. Fundaţia Solidaritate şi Speranţă a oferit opt porţii de hrană caldă persoanelor vârstnice fără venituri. „Pentru persoanele vârstnice autoizolate la domiciliu, lipsite de sprijinul familiei sau al unui aparţinător, angajaţii DAS se vor deplasa la domiciliu pentru a primi lista cumpărăturilor şi banii, iar în aceeaşi zi produsele necesare vor fi livrate solicitanţilor. În acest sens există şi un număr de telefon care poate fi apelat non-stop. Cheltuielile pentru alimente vor fi suportate de persoanele care solicită ajutor, iar angajaţii DAS vor acorda sprijin pentru evitarea deplasărilor şi a locurilor aglomerate în vederea reducerii riscului de expunere la epidemie. Pentru persoanele care au nevoie şi de donaţii în medicamente sau alte produse, DAS va contacta fundaţii, asociaţii şi companii disponibile să doneze”, a mai spus Sebastian Buraga. Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Filarmonica „Moldova
18/06/2024 14:54

Vineri, 21 iunie 2024, ora 19:00 - Casa de Cultură a Studentilor Iasi – CONCERT SIMFONIC Orchestra simfonică a Filarmonicii MOLDOVA din Iasi Dirijor: JÓZSEF HORVÁTH Solist: GABRIEL CROI ...

Expoziţia „O lume în miniatură. Despre lucrurile mici ale civilizației Cucuteni”
18/06/2024 14:16

Muzeul de Istorie a Moldovei din cadrul Complexului Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Academia Romană, Filiala Iasi – Institutul de Arheologie, Muzeul Judetean Botosani, Unive ...

Marcel Iureș urcă pe scena ieșeană cu spectacolul „Rosto”, în cadrul SFR 15
18/06/2024 13:56

Organizatorii festivalului Serile Filmului Romanesc (SFR) anuntă un nou eveniment special in cadrul editiei aniversare SFR 15, programată in perioada 31 iulie - 4 august 2024, in capitala Moldovei, la Iasi. A ...

Iașul a pierdut un reputat chirurg. Profesorul emerit Teodor Stamate a plecat printre îngeri
18/06/2024 13:52

Chirurgul iesean Teodor Stamate s-a stins din viată. Dr. Teodor Stamate a fost profesor emerit al Universitătii de Medicină si Farmacie „Gr. T. Popa” Iasi, seful clinicii de Chirurgie Plastică s ...

Evenimente dedicate refugiaților ucraineni din Iași
18/06/2024 13:42

Iesit din prim-planul mass mediei, războiul din Ucraina este o realitate de care incă mai fug oameni, adăpostindu-se in Romania. De doi ani si jumătate, in Iasi trăiesc cateva mii de persoane refugiate din ...

Ce se poartă în 2024? Sustenabilitatea este la modă
18/06/2024 13:22

  Cinci ani, de atata fost nevoie pentru ca o idee să fie imbrătisată de publicul din Iasi in totalitate, ca apoi să ajungă in toată Moldova. Este vorba despre „Ia Si Cufărul cu Haine”, ...

Arhitecții din toată Moldova sunt așteptați la Iași
18/06/2024 10:24

La initiativa Ordinului Arhitectilor din Romania, filiala teritorială, la Iasi se va deschide Regionala de Arhitectură Moldova 2024, eveniment cu traditie, ce adună din doi in doi ani cele mai reprezent ...

Povestea ceasului și a inelului lui Mihai Eminescu
18/06/2024 09:50

  Ceasul si inelul de aur ale poetului Mihai Eminescu sunt cele mai pretioase artefacte din colectia Muzeului National al Literaturii Romane din Iasi, fiind parte din tezaurul national. Povestea acestor o ...

Societatea civilă cere autorităților „foaie de parcurs” pentru Autostrada Unirii!
18/06/2024 08:34

* cu un decalaj la nivelul Studiului de Fezabilitate de doi ani, sectiunea Ungheni - Iasi - Motca, in lungime de 93,27 km, este cea mai intarziată dintre toate loturile Autostrăzii Unirii, aflandu-se in acest ...

Spitalul „Parhon” va fi reabilitat și modernizat
18/06/2024 08:28

* prin imbunătătirea infrastructurii existente vor fi asigurate spatii corespunzătoare de acordare a serviciilor medicale in ambulatoriu si vor fi asigurate, in acelasi timp, opt specialităti clinice suplim ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei