Peste 400 de elevi ieșeni n-au mai ajuns la Simulare
Dimensiune font:
Ieri, 7.615 elevi de gimnaziu din judeţul Iaşi au fost prezenţi la prima probă a Simulării Examenului de Evaluare Naţională, cea de Limba şi literatura română. Iniţial, cei de la Inspectoratul Şcolar au transmis că au fost înscrişi 8.038 de elevi, însă nu toţi au ajuns ieri la prima probă a acestei simulări, care s-a desfăşurat în 164 de unităţi de învăţământ din judeţ. Cele mai multe dintre acestea, 108, sunt în mediul rural.
Pentru 81 de elevi din 43 de unităţi de învăţământ Comisia judeţeană a propus adaptarea procedurilor de susţinere a probelor în vederea asigurării condiţiilor de egalizare a şanselor. „La proba de Limba şi Literatura Română prezenţa a fost de 95 la sută, deci e o prezenţă foarte bună. Pe parcursul celor trei ore de examen, nu a fost eliminat niciun elev”, a declarat Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar.
Anul acesta, Simularea Examenului de Evaluare Naţională s-a ţinut în condiţii speciale. Fiecare lucrare a fost scanată în prezenţa elevilor, urmând ca doi profesori din diferite zone ale ţării să o corecteze. În cazul în care există diferenţă de un punct între notarea profesorilor, aceasta va fi recorectată de alţi doi profesori aleşi aleatoriu. „Partea asta de scanare, care reprezintă elementul de noutate al probei, cel puţin pentru ceea ce se desfăşoară în sala de clasă, a decurs bine. Nu am primit observaţii. Urmează evaluarea în acest nou format digitalizat”, a spus Antonina Bliorţ.
Astăzi, Simularea Examenului de Evaluare Naţională va continua cu proba scrisă la Matematică, iar pe 23 februarie 2024 vor fi comunicate rezultatele obţinute. Notele la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog, excepţie fac situaţiile în care elevii solicită acest lucru.
Ca la prima probă a Simulării Examenului de Evaluare Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broşură. Ei pot să solicite şi pagini suplimentare, dacă este cazul. Broşura se predă la finalul probei şi, întrucât conţine subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
Conform procedurii, colţul lucrării nu se închide şi nu se lipeşte, secretizarea urmând să fie realizată în platforma destinată evaluării digitalizate după încărcarea acesteia.
Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spaţii de rezolvare, elevul rezolvă aceşti itemi pe ciornă şi scrie răspunsul corect în broşură. Aceasta conţine, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spaţiul alocat nu a fost suficient sau a greşit şi doreşte să reia rezolvarea.
La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală şi încercuirea altui răspuns considerat corect.
La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură şi completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. De asemenea, este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spaţiul pus la dispoziţie pentru rezolvarea problemelor. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau