Poate fi ocolit orașul Podu Iloaiei cu mașina? Se lucrează la două variante
Dimensiune font:
Anul acesta, autorităţile par mai hotărâte ca oricând să pună la punct o soluţie pentru fluidizarea traficului în zona oraşului Podu Iloaiei. Aşa cum aproape toţi ieşenii – şi nu numai – ştiu, şoseaua se îngustează la o bandă pe sens la intrarea dinspre Iaşi şi continuă aşa aproximativ 200 de metri înainte să ajungă la prima trecere de pietoni folosită intens. Aceste "piedici" determină o încetinire a traficului, care, evident, se resimte mai acut în orele de vârf. Cele mai aglomerate ore sunt în a doua parte a zilei de vineri, pe sensul dinspre Iaşi, şi luni dimineaţă, pe sensul spre Iaşi. În sezonul cald, dar şi în weekendurile favorabile călătoriilor, după-amiaza şi seara zilei de duminică dublează "dopul" de luni. Aşa a apărut prima soluţie de rezolvare a problemei: ocolirea acestor intervale orare. Dar nu e suficient.
La concurenţă
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri are altceva în plan: construirea unei variante ocolitoare pentru micul oraş. Directorul Dănuţ Pilă ne-a precizat că breteaua este o prioritate pentru DRDP, care aşteaptă acum stabilirea bugetului pe anul în curs. Practic, va fi lansată o licitaţie pentru realizarea studiului de fezabilitate. Documentul va trebui să arate care va fi traseul optim, ţinând cont de lacurile din vecinătate, de calea ferată care ocoleşte localitatea pe la sud şi est, de magistralele de gaz şi de apă, de reţelele de înaltă tensiune.
Şi Consiliul Judeţean a pus problema pe tapet. Vicepreşedintele Marius Dangă, preşedintele Costel Alexe şi directorul Direcţiei drumurilor judeţene au stabilit de asemenea că este necesară construirea unei variante alternative la DN 28/ E583 în zona Podu Iloaiei. În acest caz, traseul proiectului începe cu o notă conceptuală pe care urmează să o prezinte Ovidiu Ciucan, şeful DJADP. Pe baza ei va fi elaborată tema de proiectare şi, după ce consilierii judeţeni îşi vor da acceptul asupra finanţării primului pas, va fi lansată licitaţia pentru studiul de fezabilitate. Evident, ne-a spus Marius Dangă, va avea prioritate proiectul cel mai avansat. Pentru moment, pregătirile merg în paralel.
Ce variante avem acum
În acest moment, cei prinşi în coada de intrare în Podu Iloaiei au foarte puţine variante. Una ar fi drumul de pământ amestecat cu macadam care se desprinde din E583 înainte de traversarea căii ferate. După 300 de metri, el dă în DJ 281 care pleacă din aceeaşi şosea europeană după benzinăria de la intrarea în Podu Iloaiei. Mai departe, acest ocol continuă prin Erbiceni şi Spinoasa, de unde revine în Europeană prin Sârca, însă pe un drum pietruit (4 km). Aceşti ultimi kilometri sunt parcurşi în 11 minute, cam cât ar lua cei 16,5 km până la Spinoasa. Aşadar, 24 de minute, faţă de 10 minute – când traficul nu e blocat pe Europeană.
O alternativă ceva mai lungă presupune plecarea din Iaşi prin Breazu-Horleşti, apoi, pe DC11, spre Româneşti, iar de aici spre Podu Iloaiei. Drumul, care continuă spre Scobâlţeni-Popeşti, este în curs de modernizare.
În sens invers, atunci când GPS-ul arată "roşu" la Podu Iloaiei, cei care merg spre Iaşi pot vira dreapta între Bălţaţi şi Sârca, pe DJ 282E, prin Mădârjeşti-Lungani-Crucea-Bocniţa-Popeşti-Scobâlţeni-Podu Iloaiei (intersecţia de lângă pod, unde şoseaua are doar o bandă pe sens). Acest parcurs, conform Google Maps, ia aproximativ 27 de minute.
O soluţie mai bună pentru cei care merg spre Paşcani va apărea spre sfârşitul anului, când primele două loturi din Axa Iaşi-Suceava trebuie să fie finalizate. Este vorba de parcursul Iaşi-Breazu-Horleşti-Larga Jijia-Movileni-Gropniţa-Coarnele Caprei-Belceşti. De la Coarnele Caprei spre Cotnari (DJ 281D) sau de la Belceşti spre Cotnari (pe Lotul 3 al Axei, neatribuit încă), traseul revine pe DN 28A prin Blăgeşti (DN 28A) pe un segment de 25 km de drum deja modernizat.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau