Primăria cere ajutorul CFR pentru descongestionarea traficului în Galata
Dimensiune font:
Se doreşte deschiderea trecerii la nivel cu calea ferată a Căii Galata, eventual cu semibariere comandate automat la apropierea trenului, pentru a utiliza Calea Galata ca arteră de acces în cartierul Galata și, apoi, utilizarea ambelor benzi de circulație de sub pasajul Galata ca ieșire din cartier * din cele două benzi de circulație aflate în pasajul Galata, doar una este utilizată pentru ieșire, cealaltă fiind destinată intrării în cartierul Galata, iar aceste împrejurări generează o aglomerare a străzilor Hatman Șendrea și Pantelimon Halipa, mai ales în orele de vârf
Amenajarea unei benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun pe B-dul Nicolae Iorga și B-dul Primăverii, de la intersecția B-dul Nicolae Iorga cu Şoseua Națională până la intersecția bd. Primăverii cu Calea Chișinăului a a impus și o serie de modificări în circulația rutieră pe bd. Nicolae Iorga și, de aici, pe străzile adiacente. Astfel, la ieșirea din pasajul pe sub calea ferată dinspre Galata - Mircea cel Bătrân spre B-dul Nicolae Iorga nu mai este obligatoriu virajul la dreapta, ci este posibil acum și virajul la stânga, spre Podul de Piatră, timp de 40 de secunde, pentru a evita formarea de blocaje în zona Gării Internaționale. Posibilitatea de a vira la stânga la ieșirea din pasajul CFR este semnalizată prin marcaj rutier și semafor. Cu toate acestea, în prezent conducătorii auto care vin spre B-dul Nicolae Iorga dinspre str. Pantelimon Halipa, pe str. Hatman Șendrea, prin pasajul Galata, sunt nevoiți să micșoreze foarte mult viteza din cauza curbelor cu vizibilitate redusă. De asemenea, din cele două benzi de circulație aflate în pasajul Galata, doar una este utilizată pentru ieșire, cealaltă fiind destinată intrării în cartierul Galata. Aceste împrejurări generează o aglomerare a străzilor Hatman Șendrea și Pantelimon Halipa, mai ales în orele de vârf.
Municipalitatea nu poate lua măsuri care afectează calea ferată fără avizul CFR SA
Pentru a iniția noi măsuri de descongestionare a traficului rutier în această zonă, primarul Mihai Chirica a trimis către Compania Națională de Căi Ferate CFR Sa - Regionala Căi Ferate Iași o adresă prin care solicită permisiunea de a deschide trecerea la nivel cu calea ferată a Căii Galata, eventual cu semibariere comandate automat la apropierea trenului, pentru a utiliza Calea Galata ca arteră de acces în cartierul Galata și, apoi, utilizarea ambelor benzi de circulație de sub pasajul Galata ca ieșire din cartier.
„Apelăm la dvs cu rugămintea de a ne permite deschiderea trecerii la nivel cu calea ferată a Căii Galata, eventual cu semibariere comandate automat şa apropierea trenului. Menţionăm că, în prezent, suntem în curs de elaborare a documentației pentru achiziția studiului de fezabilitate necesar executării unei subtraversări a căii ferate din acea zonă”, se arată într-o adresă a municipalităţii către Regionala CFR Iaşi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau