Primăria dă raportul cu privire la poluarea din oraș
Dimensiune font:
Măsurile sunt menţionate în Raportul calităţii aerului pentru anul 2020 (trimestrul III), document care se va afla pe masa consilierilor locali, pentru analiză
Municipalitatea ieşeană propune plenului Consiliului Local Iaşi un proiect de hotărâre privind aprobarea Raportului cu privire la stadiul realizării măsurilor din Planul de calitate a aerului în Iași, pentru indicatorul PM10 aferent anului 2020 – trimestrul III. Documentul reprezintă setul de măsuri cuantificabile din punct de vedere al eficienței lor (diminuarea concentrațiilor de PM 10 în aer) pe care Primăria Municipiului Iași trebuia să le aplice, astfel încât să fie atinse valorile limită pentru particule în suspensie.
Prima măsură este şi cea mai avansată ca grad de îndeplinire, atât timp cât este vorba de modernizarea parcului auto destinat transportului public. Reprezentanţii Primăriei susţin că prin achiziția celor 100 autobuze având norma de poluare Euro 6 şi a încă 44 autobuze electrice și 32 de tramvaie (achiziţie care debutează anul acesta), la care se adaugă două scări mecanice şi o automacara, stadiul realizării măsurii este de 100%.
Modernizarea parcului auto al SC Salubris este o altă măsură finalizată. În perioada 2018-2020 au fost cumpărate 109 de autospeciale având norma de poluare Euro 6. Este vorba de autogunoiere compactoare 12 mc cu sistem de cântărire, autogunoiere compactoare de 7 mc cu sistem de cântărire, autospecială pentru curățat albiile râurilor, autoutilitară cu 3 locuri si platformă cu prelată, autoutilitară cu 5 locuri și benă, autocontainer, autobasculanta şi autovehicul multifuncțional pentru deszăpezire. Acestora li se adaugă platforme subterane, sistem translaţie deşeuri, staţii inteligente, autovehicule hooklift şi sistem pulverizare vapori apă. Tot într-un stadiu de realizare de sută la sută se află măsură referitoare la modernizare parcului auto al SC Citadin SA, societate care a achiziţionat 37 de utilaje cu normă de poluare Euro 4.
Aer mai curat pe Şoseaua Naţională
În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, sistematizarea zonei Pod de Piatră, s-a materializat prin edificarea unei noi străzi cu lungime de 6,235km, pentru decongestionarea traficului. Tot aici, lucrările de sistematizare rutieră au vizat modernizarea rețelei de termoficare aferente amplasamentului Șoseaua Națională. În schimb, lucrurile s-au mişcat mai greu cu noua piaţetă Podul de Piatră (stadiu realiare 50%), deocamdată fiind demolate construcţiile de pe acest amplasament.
Greu cu rutele ocolitoare
Realizarea depozitului logistic de mărfuri lângă drumul de centură (produse farmaceutice, alimentare și nealimentare) este o altă măsura cuprinsă în plan, care a fost implementată într-un procent de 10%. Eliminarea traficului greu în municipiul Iași prin crearea stațiilor de transfer, presupune ca la marginea orașului să existe hale la care tirurile de marfă să aibă acces, marfa fiind preluată cu mijloace de transport de până la 3,5 tone, care vor transporta ulterior marfa la destinația finală, reducându-se astfel accesul mijloacelor de transport aferente traficului greu în Municipiul Iași. Cum sarcina realizării variantei ocolitoare cade în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi CNAIR - Direcția de Dezvoltare Drumuri Naționale, Poduri și Variante Ocolitoare, vorbim de o măsură cu un procent mic de realizare. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau