Primăria Iaşi va împărţi un „tort” ce valorează 280 milioane de euro

Dimensiune font:

| 04-02-2020 00:00

Estimările Primăriei sunt că bugetul de venituri şi cheltuieli din acest an va avea o valoare de 1.095 milioane lei: 561 milioane pentru secţiunea de funcţionare şi 534 milioane lei pentru secţiunea de dezvoltare (din care excedent de 26 milioane lei) * la aceşti bani se adaugă bugetele centralizate ale instituţiilor publice şi activităţile finanţate integral sau parţial din venituri proprii, în valoare de 361 milioane lei (300 milioane lei la secţiunea de funcţionare şi 61 milioane lei la secţiunea de dezvoltare) * luând în calcul bugetul centralizat al instituţiilor din subordine, bugetul creditelor şi excedentul din anii trecuţi, bugetul general consolidat al municipiului Iaşi ajunge la 1.351 milioane lei (echivalentul a circa 280 milioane euro), faţă de 970 milioane lei în 2019


Pentru acest an, Primăria Iaşi şi-a propus să cheltuie aproape 1.100 milioane de lei. Banii vor fi alocaţi pentru secţiunea de funcţionare din două surse: 561 milioane lei de la bugetul local şi 12,86 milioane lei din excedent deoarece Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, prevede păstrarea destinaţiei sumelor. La rândul lor, cheltuielile de dezvoltare ale oraşului sunt acoperite conform principiului echilibrului bugetar, integral din veniturile bugetului şi din excedentul anilor precedenţi. Este vorba de 534 milioane lei la care se adaugă 61 milioane lei din veniturile instituţiilor subordonate. Exprimat în procente, pentru funcţionarea oraşului, municipalitatea alocă 51% din bugetul oraşului, restul de 49% fiind destinaţi pentru dezvoltarea oraşului.

Ce îi cer ieşenii primarului Chirica

Ieşenii au început să facă primele propuneri pentru constituirea bugetului Municipiului Iaşi încă de la finele anului trecut. Astfel, în domeniul infrastructură, pe lângă realizarea de parcări şi pasaje rutiere, asfaltarea de străzi şi modernizarea de trotuare şi alei, ieşenii doresc îmbunătăţirea sistemului de canalizare, realizarea unei străzi cu minim două benzi pe sens către Aeroport, accesabilizarea trecerilor de pietoni şi a scărilor de bloc şi refacerea faţadelor de bloc. La capitolul propunerilor de fluidizare a circulaţiei au fost menţionate achiziţia de tramvaie moderne, crearea de benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun, crearea / îmbunătăţirea infrastructurii de transport alternativ, impunerea de taxe pentru maşinile care au norme de poluare sub Euro 4, stimularea companiilor pentru a încuraja angajaţii să utilizeze transportul în comun, deschiderea traficului rutier la bariera Nicolina, conectarea rutieră a cartierelor Dacia şi Păcurari, precum şi achiziţionarea de minibuze pentru deservirea traseelor mai puţin solicitate şi a Zonei Metropolitane.

La capitolul mediu ieşenii au propus plantarea de copaci, montarea mai multor coşuri de gunoi, achiziţionare maşini noi de intervenţie la regiile din subordine, montarea de panouri fotovoltaice şi becuri mai prietenoase cu mediul, crearea de noi parcuri sau plantarea de arbori de-a lungul luncii Bahluiului. Cele mai importante menţiuni de la secţiunea sport au fost realizarea a trei obiective la nivel european: un stadion, o sală polivalentă şi un bazin olimpic.

În privinţa domeniilor educaţie şi sănătate ieşenii au menţionat realizarea de noi creşe şi grădiniţe, integrarea copiilor cu nevoi speciale în şcolile de masă, finanţarea programului „Şcoală după şcoală”, înfiinţarea centrelor pluridisciplinare (juridic, medical, psihologic, asistent social) de consiliere familială şi oferirea de mese calde copiilor fără posibilităţi financiare, precum şi realizarea unui spital municipal.

Pentru o mai mare siguranţă a cetăţenilor au fost propuse măsuri precum luarea de măsuri mai ferme împotriva cerşetoriei, realizarea de campanii de sterilizări gratuite a câinilor cu stăpân fără pedigree, iluminarea puternică a tuturor trecerilor de pietoni, creşterea numărului de poliţişti locali în zona pieţelor sau implementarea unor măsuri pentru punerea în siguranţă a pietonilor (în zonele intens circulate).

Alte propuneri făcute de ieşeni privesc construirea unei autogări, realizarea unei săli de spectacole cu o capacitate mare, demolarea blocului M2, eliberarea şi modernizarea caselor - problemă din zona centrală, achiziţia terenurilor din zonele dintre blocuri şi a halelor vechi şi transformarea în parcuri sau în alte obiective de interes public, o mai bună organizare a centrului oraşului ca loc de distracţie în weekend, extinderea zonei pietonale pe strada Cuza Vodă şi reabilitarea clădirilor din acea zonă, realizarea unui Aqua Park, interzicerea publicităţii stradale (măcar în zona centrală) şi implementarea unui sistem de transport rapid (tren metropolitan).

Investiţiile începute vor fi duse la bun sfârşit

În buget au fost prinse sumele necesare finalizării unor proiecte deja începute. Este vorba de reabilitarea clădirilor şi monumentelor istorice (Palatul Braunstein, Muzeul de Istorie Naturală, Baia Turcească - Centru de Artă Contemporană, Casa Berthelot, monumentul eroilor din cimitirul Eternitatea, monumentul eroilor din Galata, Mănăstirea Frumoasa), de reabilitarea liniilor de tramvai din zona industrială, bulevardul Ţuţora, strada Pădurii-Tătăraţi , bulevardul Tudor Vladimirescu şi Aurel Vlaicu – Dancu şi de blocurile din Grădinari (patru tronsoane însumând 76 de apartamente). Acestora li se adaugă cele 25 de parcuri rămase de reabilitat dintr-un pachet iniţial de 93 de amplasamente, modernizarea a 14 terenuri de sport la şcoli, dintre care la 5 terenuri construcţiile au demarat deja şi de lucrările deja începute la Spitalul Parhon şi Spitalul de Recuperare. Tudor DAMASCHIN

 

* * *

 „Vreau să anunţ ieşenii că vom aloca şi în acest an fonduri pentru proiectele desemnate de cetăţeni, despre care va trebui să decidem împreună care este ordinea de prioritate, dar m-aş bucura ca fiecare cartier să-şi rezolve o problemă pe care ei, locuitorii zonei, o consideră prioritară. Vorbim de bugetarea participativă”primarul Mihai Chirica

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
13/04/2025 17:38

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Bucuria întâlnirii cu Hristos, în sufletul orașului
13/04/2025 17:35

În Sambăta lui Lazăr, Arhiepiscopia Iaşilor a continuat o traditie seculară, organizand Pelerinajul de Florii, pregătind sufletele credinciosilor pentru Duminica Intrării Domnului in Ierusalim si pe ...

Traficanții de droguri prinși de DIICOT nu lucrează la Recuperare!
13/04/2025 17:19

După ce, săptămana trecută, un medic rezident si un asistent medical au fost retinuti de procurorii DIICOT sub acuzatia de trafic de droguri de mare risc, conducerea Spitalului de Recuperare din Iasi a tinu ...

Romsilva cumpără peste 4.000 de hectare de pădure în Neamț – Cea mai mare achiziție din istoria instituției
13/04/2025 17:00

Regia Natională a Pădurilor – Romsilva anuntă cea mai amplă achizitie de teren forestier realizată vreodată in numele statului roman. Este vorba despre peste 4.000 de hectare de pădure situate in z ...

Săptămâna Mare. O călătorie interioară între tradiție, tăcere și lumină
13/04/2025 16:50

Astăzi incepe Săptămana Mare, cu sapte zile de reculegere, sapte praguri către lumină, sapte pasi spre linistea interioară. Pentru multi dintre noi, Săptămana Patimilor este cea mai intensă si mai inc� ...

 Salina Târgu Ocna s-a redeschis cu măsuri sporite de siguranță și program extins, inclusiv de Paști
13/04/2025 16:48

După aproape sase luni de pauză, Salina Targu Ocna din judetul Bacău isi primeste din nou vizitatorii, incepand de astăzi, in conditii de maximă sigurantă. Decizia de redeschidere vine după o serie de lu ...

Accident pe trecerea de pietoni, la Roman
13/04/2025 16:33

Un minor şi un adult au fost accidentaţi, vineri, de un autoturism, in timp ce traversau o stradă din municipiul Roman pe trecerea de pietoni, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Neamţ. &l ...

Frumusețea matură. Eleganța ridurilor asumate
13/04/2025 16:21

Cafenelele au fost pline  in ziua de Florii. Tineri si varstnici deopotrivă au iesit pe terase, pentru a se bucura de razele unui soare asteptat demult. În ciuda vremii destul de reci, s-au asezat l ...

Piețele Iașului, oglinda economiei locale
13/04/2025 15:51

Diminetile in pietele Iasului incep cu un zumzet aparte. Nu e doar vanzare, ci viată. Între grămezi de ceapă verde si cartofi vechi ca o guvernare obosită, intre tipete vesele si replici acide, se tes ...

La Vaslui, primele insule ecologice cu acces pe bază de card stârnesc nemulțumiri printre locatari
13/04/2025 15:50

În mai multe zone din municipiul Vaslui au fost instalate primele insule ecologice inteligente, un sistem modern de colectare selectivă a deseurilor menajere. Dotate cu containere compartimentate, accesi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei