Primăria şi Inspectoratul Şcolar vor să redeschidă şcolile din oraş!

Dimensiune font:

| 06-11-2020 00:00

 În şedinţa Comitetului Local pentru situaţii de Urgenţă de ieri s-a discutat despre posibilitatea continuării cursurilor în fizic chiar dacă rata de incidenţă pentru municipiul Iaşi a trecut de 3 cazuri la mia de locuitori * mai exact, conducerea Primăriei Municipiului Iași va înainta Guvernului României un plan de organizare a activității didactice în perioada în care coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile raportate la 1.000 de locuitori este între 3 și 4 la mie * acesta prevede cursuri normale în grădinițe și unități de învățământ primar, respectiv cursuri  hibrid (jumătate dintre elevi în clasă, jumătate în regim online, prin rotație la două săptămâni) la celelalte unităţi de învăţământ * este invocat faptul că unitățile școlare nu reprezintă un factor major de răspândire a infectării cu noul coronavirus * în altă ordine de idei, numărul infectărilor în judeţul Iaşi continuă să fie unul ridicat, înregistrându-se 394 de noi cazuri (dintre care 219 în municipiu) şi cinci decese * de asemenea, oficialii Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi au anunţat alte şase noi focare


În prima zi după intrarea oraşului în scenariul roşu s-a înregistrat din nou un număr ridicat de infectări. Conform datelor oferite de Institutul Naţional de Sănătate Publică, până ieri, 5 noiembrie 2020, pe teritoriul judeţului Iaşi fuseseră confirmate 12.056 de cazuri cu persoane infectate cu COVID-19, fiind vorba de 394 de cazuri în plus faţă de ziua precedentă, dintre care 219 în municipiu. Din păcate, după cele opt decese de miercuri, ieri au mai fost raportate alte 5 decese în rândul persoanelor confirmate pozitiv, numărul total de decese ajungând la 252. În schimb, dintre persoanele confirmate pozitiv, 4.352 au fost externate, cu 75 de persoane externate în plus faţă de ziua precedentă. Epidemiologii Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi au mai contabilizat un număr de 3.799 de persoane aflte în izolare, la care se adaugă 3.006 de persoane carantinate la domiciliu. De asemenea, pentru încă 1.582 de persoane, măsura carantinării a fost instituită de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră. Până în prezent, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a emis în total 8.308 de decizii pentru persoanele aflate în izolare şi 11.092 de decizii pentru persoanele aflate în carantină.

Reguli noi pentru învăţământul din Iaşi

Pe de altă parte, aşa cum se anunţase de miercuri seara, după şedinţa de la Prefectură a Comiteului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, primarul Mihai Chirica a convocat o ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași destinată luării unor noi măsuri de prevenire a răspândirii pandemiei COVID-19 în Municipiul Iași în condițiile stării de alertă instituite la nivel național și ale evoluției îngrijorătoare a situației sanitare în municipiu, înregistrat ieri cu o rată de incidenţă de 3,35 cazuri la mia de locitori. Discuţiile au scos în evidenţă faptul că unitățile școlare nu reprezintă un factor major de răspândire a infectării cu noul coronavirus.

„Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași a analizat situația existență, la o lună și jumătate de la începerea noului an școlar, la nivelul unităților de învățământ preuniversitar. Această situație pune în lumină un număr relativ mic de infectări în mediul educațional (sub 200 la o populație școlară de circa 60.000 de preșcolari și elevi și circa 8.000 de cadre didactice și nedidactice), ceea ce demonstrează faptul că unitățile școlare nu reprezintă un factor major de răspândire a infectării cu noul coronavirus”, spun oficialii Primăriei. În aceste condiții, după consultarea cu reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Iași și ai celorlalți membri ai Comitetului Local pentru Situații de Urgență, conducerea Primăriei Municipiului Iași va înainta Guvernului României un plan de organizare a activității didactice în perioada în care coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile raportate la 1.000 de locuitori este între 3 și 4 la mie (joi, 5 noiembrie 2020, acesta fiind de 3,35 la mie). Acest plan prevede ca activitatea grădinițelor și unităților de învățământ primar să se desfășoare în continuare în „scenariul verde”, cu prezența fizică a elevilor și cadrelor didactice în unitățile școlare, iar activitatea celorlalte unități de învățământ să se desfășoare în „scenariu galben”, hibrid (jumătate dintre elevi în clasă, jumătate în regim online, prin rotație la două săptămâni). După ce coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile raportate la 1.000 de locuitori va depăși 4 la mie, Comitetul Local pentru Situații de Urgență va analiza situația și va decide alte măsuri organizatorice.

Program decalat la societăţile Primăriei

Alte măsuri decise ţin cumva de prevenţie şi de limitarea răspândirii nouluivirus, măsuri mult mai dure urmând a fi luate atunci când coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile raportate la 1.000 de locuitori, calculat de către Direcția de Sănătate Publică, va depăși nivelul de 4 la mie și, respectiv, 5 la mie. Astfel, direcțiile, societățile comerciale și instituțiile subordonate municipalității vor lua măsuri pentru respectarea și implementarea prevederilor hotărârii menționate (obligativitatea purtării măștii de protecție în toate spațiile publice, interzicerea organizării de evenimente în aer liber etc.). De asemenea, începând de ieri, sunt verificate zonele de comerț, în special cele cu risc de aglomerare (mall-uri, hypermarketuri, supermarketuri etc.) în ceea ce privește respectarea măsurilor de protecție sanitară (obligativitatea purtării măștii de protecție, existența circuitelor de deplasare pentru clienți, controlul temperaturii, existența materialelor dezinfectante etc.). În ceea ce priveşte piețele agro-alimentare, aici vor fi întărite măsurile de protecție sanitară și vor fi făcute cel puțin patru dezinfecții pe săptămână.

Revenind la direcțiile, societățile comerciale și instituțiile subordonate municipalității, acestea vor lua măsuri suplimentare de protecție sanitară (decalarea programului de lucru al angajaților, asigurarea circuitelor de deplasare, limitarea numărului de angajați care lucrează simultan în același birou, desfășurarea activității în regim de telemuncă, acolo unde este posibil etc.). De asemenea, va fi verificată starea de sănătate a tuturor angajaților.

Situaţia paturilor din spitale

Revenind la situaţia din spitale, conform raportărilor, ieri erau ocupate 477 de paturi, din care 40 sunt paturi ATI. În ceea ce priveşte gradul de ocupare pentru paturile ATI, din cele 40, 8 sunt ocupate la Spitalul de Boli Infecţioase, 4 la Spitalul de Pneumologie, 5 la Spitalul Municipal Paşcani, 5 la Spitalul de Recuperare, 5 la Spitalul C.F. Iaşi şi 13 la Spitalul de Neurochirurgie. În momentul de faţă mai sunt libere 8 paturi ATI: 3 la Spitalul de Neurochirurgie, unul la Spitalul CF Iasi, un pat la Spitalul Boli Infecţioase, 2 paturi la Spitalul de Pneumologie si unul la Spitalul Municipal Pascani. În spitalele suport COVID-19 mai sunt libere 168 de paturi: 8 paturi la Spitalul de Pneumologie, 6 paturi la Spitalul de Recuperare, 10 paturi la Spitalul „Sf. Spiridon”, 61 de paturi la Spitalul CF Paşcani, 33 la Spitalul de Boli Infecţioase, 24 de paturi la Spitalul Militar şi 26 de paturi la Spitalul CF Iaşi. În ceea ce priveşte Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, centru suport COVID-19 pentru bolnavii care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, sunt ocupate 4 paturi ATI. Mai menţionăm că în momentul de faţă sunt 24 de bolnavi confirmati pozitiv cu noul coronavirus care fac dializă la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iaşi.

Focare vechi şi noi

Tot ieri, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a informat cu privire la apariţia a şase focare COVID-19 în Judetul Iaşi. Un prim focar este cel de la Primăria Comunei Victoria, unde 6 salariaţi au fost confirmaţi pozitiv. Aceştia au  fost izolaţi la domiciliu şi au fost stabiliţi contacţii direcţi. Unitatea a fost închisă şi s-a efectuat dezinfecţia acesteia. Alte 7 persoane infectate aparţin de Centrul de Servicii Sociale „C. A. Rosetti” Iaşi. Este vorba de 3 salariaţi şi 4 beneficiari, ultimii fiind izolaţi în centru iar salariaţii la domiciliu, cu monitorizare prin medicul de familie. Un alt focar a apărut la Secţia 1 acuţi din cadrul Institului de Psihiatrie Socola. Este vorba de 3 pacienţi izolaţi în spital. O situaţie specială este cea de la Spitalului Clinic de Urgenţă „Sf. Spirdon - Secţia Cardiologie. Aici 7 infirmiere au fost testate pozitiv în urma unor contacte cu pacienţi pozitivi. Persoanele confirmate pozitive au fost izolate la domiciliu şi monitorizate de medicii de familie. Ultimele două focare sunt cele de la Spitalul Orăşenesc Hărlău -  Secţia de Boli Infecţioase, cu 4 infirmiere pozitive şi Preventoriul TBC Deleni, cu 5 pacienţi infectaţi.

De asemenea, Direcţia de Sănătate Publică a actualizat numărul de persoane confirmate cu noul coronavirus în cadrul a 5 focare COVID-19. Astfel, la Centrul de Servicii Sociale Tg. Frumos a mai fost confirmat cu COVID-19 încă un salariat (anterior fusesrră depistate 16 persoane, 8 beneficiari şi 8 salariaţi). În schimb, la Fundaţia Izvor din Tomeşti, numărul persoanelor infectate a ajuns la 66 de cazuri, cu şase în plus faţă de ultima raportare. Este vorba de persoane retestate. Şi la Centrul de Servicii Sociale Budăi au fost confirmaţi cu noul coronavirus încă 15 beneficiari şi 5 salariaţi (total 25 de cazuri). La testarea din data de 29.10.2020, numărul persoanelor infectate era de de 20. În fine, la Centrul de Servicii Sociale Bucium au mai fost descoperite 9 cazuri noi, iar la Şecţia Exterioră Şipote cronici I din cadrul Spitalului Socola a fost confirmat cu COVID-19 încă un cadru medical.

Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Apare o nouă meserie în România: „Este unic în Uniunea Europeană”
28/04/2025 19:27

* „Am pornit acum două săptămani, pentru 2.000 de experti in dezvoltare durabilă. Este unic in Uniunea Europeană. Vom avea pană la sfarsitul anului, printr-un curs post-universitar, dar numai a ...

Insectele le dau mari bătăi de cap ieșenilor
28/04/2025 19:27

 Sosirea sezonului cald reprezintă si startul perioadei in care tot mai multe persoane au de-a face cu intepăturile de insecte. Fie că vorbim despre albine, viespi sau căpuse, acestea pot fi extrem de ...

Și-a vândut copilul direct din Maternitate, pentru 5.000 de lei
28/04/2025 19:25

* o tanără de 19 ani a luat bebelusul direct de pe sectia de Neonatologie a Spitalului Judetean Bacău fără ca vreun cadru medical să o vadă * mama s-a declarat surprinsă, initial, dar apoi s-a constatat ...

O adolescentă din Târgu Frumos s-a înecat din cauza unui urs
28/04/2025 19:25

O elevă de la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Targu Frumos s-a inecat in lacul de acumulare Frumoasa. Adolescenta s-a speriat de un urs, a fugit şi in alergare s-a dezechilibrat şi a căzut in ...

„1 Mai muncitoresc” - Zonele de agrement ale Iașului vor fi luate cu asalt
28/04/2025 19:23

 * ca in fiecare an, zonele de agrement Ciric, C.A. Rosetti sau Cetătuia vor fi la mare căutare in randul amatorilor de grătare * totodată, si zonele impădurite ale Iasului vor fi luate cu asalt de ce ...

Viața pe muchie de leafă. Cât de greu e să supraviețuiești cu salariul minim în Iași
28/04/2025 18:10

  Pe străzile Iasului, sub vitrinele luminate si panourile optimiste despre „dezvoltare si oportunităti”, realitatea are alt chip. Este chipul celor care muncesc 10 ore pe zi pentru a plă ...

Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
28/04/2025 18:08

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

Spitalele ieșene au angajat 14 preoți
28/04/2025 18:04

* BOR organizează concursuri si aprobă candidatii, apoi impune castigătorii in organigrama spitalelor, unitătile medicale plătindu-le salariile * la Iasi, salariul cel mai mare il plăteste Spitalul de Neu ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
28/04/2025 18:04

  Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistem ...

Autostrada Unirii A8 avansează. Șapte tuneluri aduc Iașul mai aproape de Ardeal
28/04/2025 17:15

Ministerul Transporturilor a anuntat că marti, 29 aprilie, la ora 11.00, va avea loc semnarea oficială a contractului pentru proiectarea si executia lotului Pipirig – Leghin, parte din Autostrada Unirii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei