Primarii din Zona Metropolitană monitorizează transportul public
Dimensiune font:
Primarul din Bârnova, Mihai Bălan, spune că a convins factorii de decizie să prelungească traseul 202 până în Podu Roş (în loc de Casa Sindicatelor) * la rândul său, Ion Tănasă, edilul comunei Popricani, propune evitarea zonei Sărărie la orele de vârf
Odată cu publicarea traseelor care au devenit operaţionale începând cu 1 ianuarie 2023 (12 la număr), reprezentanţii Asociaţiei de Transport Public Metropolitan Iaşi au făcut ieşenilor invitaţia de a veni cu propuneri şi sugestii astfel încât activitatea de transport public în Zona Metropolitană să devină eficientă şi atractivă în acelaşi timp. Primele discuţii converg către două teme principale. Prima se referă la graficele mijloacelor de transport, care ar trebui corelate cu programul elevilor şi studenţilor, iar a doua la rutele care pot fi îmbunăţite pentru a prinde şi zone care, în acest moment, nu figurează în traseele propuse.
Însă nu doar cei care folosesc transportul public au formulat sugestii. Au făcut-o inclusiv primarii comunelor care fac parte din ZMI. „Am urmărit îndeaproape modul în care s-a desfășurat Transportul Public Local în prima săptămână de la implementarea traseului metropolitan în comuna noastră. Am vrut să mă conving că totul este așa cum am stabilit cu partenerii noștri (CTP, AMTPI) și că bârnovenii primesc un serviciu de calitate. Pot spune că am rămas plăcut surprins de atmosfera din autobuz, de confort și de profesionalismul șoferilor. Din discuțiile cu dumneavoastră am constatat aceleași impresii. Totodată, am înțeles dorința comună a tuturor bârnovenilor din Păun de a prelungi capătul traseului de la Casa Sindicatelor la Podu Roș, zonă mult mai bine poziționată în interiorul municipiului Iași și care oferă un acces facil către toate zonele de interes: creșe, grădinițe, școli, servicii, centre comerciale, centre medicale, zone de relaxare, etc. În acest sens, am solicitat factorilor de conducere ai Companiei de Transport Public Iași și ai Asociației Metropolitane de Transport Public să reanalizeze și să prelungească traseul Păun – Iaşi până în Podu Roș”, spune primarul Mihai Bălan. Acesta afirmă că a primit răspuns pozitiv, ceea ce ănseamnă că, în scurt timp, cursa Păun – Iaşi va avea ca zonă de descărcare stația de autobuz din Podu Roș. „Pentru început, orarul va rămâne neschimbat, dar va fi ajustat în timp, în funcție de necesitățile reale ale cetățenilor și de condițiile de trafic”, mai afirmă Mihai Bălan.
Spre Popricani, prin C. A. Rosetti
La rândul său, primarul comunei Popricani, Ion Tănasă, crede că se impune câteva schimbări ale rutelor care tranzitează comuna pe care o păsătoreşte.
„În urma feedback-ului primit din partea conducătorilor auto, a călătorilor şi odată cu îmceperea şcoliil, considerăm că trebuie să venim cu unele modificări la traseul propus, astfel incât să putem respecta orarul asumat. Pentru că strada Sărărie în perioada orelor de vârf este foarte aglomerată, am propus și am stabilit împreună cu CTP, următoarele soluții: pentru plecarea din Iași, din stația Tg Cucu, traseul va fi direcționat prin Podul de Fier - bd. C. A. Rosetti – Cârlig – Vânători – Popricani. Pentru plecarea din Popricani, traseul va fi direcționat pe ruta Vânători – Cârlig – Sărărie – Tg. Cucu. În concluzie, plecarea din Iași către Popricani se va face din Tg. Cucu prin Podul de Fier - C. A. Rosetti, iar returul prin strada Sărărie. Totodată am primit din partea dumneavostră mai multe propuneri pentru a acoperi mai bine intervalul orar 08.00 – 12.00 pentru plecările din Popricani și intervalul orar 18.45 – 20.45 pentru plecările din Iași. Luăm în calcul toate propunerile și în funcție de posibilitățile logistice și financiare, vom aduce îmbunătățiri și în intervalele orare menționate”, spune acesta. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau