Profit de milioane de lei pe spatele unor oameni ai străzii care s-au trezit peste noapte patroni de firme implicate în afaceri grele. 24 de persoane, trimise în judecată

DIICOT   2957200

Dimensiune font:

| 03-09-2022 11:08

Procurorii DIICOT din Bacău au dispus trimiterea în judecată a 24 de inculpaţi (17 persoane fizice şi 7 persoane juridice) pentru săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat.

Infractorii sunt acuzați inclusiv de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave în formă continuată, înşelăciune în formă continuată, emitere de cecuri cu dată falsă sau căruia îi lipseşte un element esenţial sau fără disponibil la tras, complicitate la înşelăciune în formă continuată, spălare a banilor în formă continuată, efectuarea de operaţiuni financiare, ca acte de comerţ, incompatibile cu funcţia, atribuţia sau însărcinarea pe care o îndeplineşte o persoană, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase.

Potrivit unui comunicat de presă, în perioada în care au desfăşurat activitatea infracţională, inculpaţii au săvârşit 1.454 de acte materiale ale infracţiunilor în formă continuată, pentru care au fost cercetaţi.

În cauză s-a reţinut faptul că, din luna ianuarie a anului 2020, mai multe persoane au constituit o grupare infracţională organizată ai cărei membri au acţionat ca reprezentanţi ai mai multor persoane juridice înregistrate pe raza municipiului Bucureşti, în numele cărora au desfăşurat acte de comerţ, respectiv lansarea de comenzi şi achiziţionarea de diferite mărfuri, pentru plata cărora au emis instrumente de plată, bilete la ordin sau file cec, scadente la un termen de 40 - 60 de zile, cunoscând că la acel moment nu va exista disponibil în conturile bancare pentru decontarea acestora.
 

Conform comunicatului, în derularea relaţiilor comerciale cu persoanele vătămate, inculpaţii şi-au declinat identităţi şi calităţi mincinoase (director vânzări, responsabil achiziţii etc.), inducând şi menţinând în eroare reprezentanţii acestora şi determinându-i să accepte condiţii contractuale pe care nu aveau intenţia să le respecte.

Pentru preluarea şi administrarea în fapt a societăţilor comerciale utilizate în activitatea infracţională inculpaţii au folosit ca interpuşi mai multe persoane de condiţie socială precară, cu posibilităţi financiare reduse, cărora le-au atribuit calitatea de asociaţi şi/sau administratori, dar a căror activitate era controlată de către o parte dintre inculpaţi.
 

La momentul în care erau preluate, societăţile comerciale aveau un istoric de bonitate financiar - fiscală ridicată, activitate comercială consistentă, angajaţi, toate aceste date contribuind la decizia persoanelor vătămate de a furniza mărfurile solicitate şi de a accepta efectuarea plăţii cu instrumente de plată scadente la diferite intervale de timp.

În cauză s-a reţinut şi faptul că, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, inculpaţii au indus în eroare ori au determinat sau ajutat la inducerea în eroare a reprezentanţilor legali ai mai multor persoane vătămate, cu ocazia încheierii şi derulării unor contracte de vânzare - cumpărare, fiind creat un prejudiciu de peste 6.000.000 de lei, precizează DIICOT - Serviciul Teritorial Bacău.

Inculpaţii au achiziţionat mărfuri uşor vandabile, pe care le comercializau prin intermediul unor societăţi comerciale controlate, bunuri din toate categoriile (autovehicule, combustibili, utilaje, uleiuri, vopseluri şi materiale de construcţie, poliamidă, echipamente de protecţie în construcţii, cherestea, aparatură casnică de mică sau mare dimensiune, aparatură electronică şi telefoane mobile, produse alimentare şi produse congelate, ciocolată, gazon artificial etc).

Sursa citată arată că a fost instituit sechestru asigurător asupra bunurilor mobile şi imobile, precum şi asupra conturilor bancare ale inculpaţilor, în vederea recuperării prejudiciului produs în dauna a 69 de societăţi, din care 59 s-au constituit ca parte civilă.

Activităţile judiciare au fost efectuate împreună cu Brigada de Combatere a Criminalităţii Organizate Bacău.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluţionare Tribunalului Bacău. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
CJ Iași sprijină financiar realizarea rețelelor de gaz în 52 de comune
26/04/2024 13:26

Consiliul Judetean a repartizat către primăriile din judet peste 20 de milioane de lei din fondul total pe care il are la dispozitie in urma aplicării cotei de 6% la impozitul pe venit estimat a fi incasat l ...

Sute de cupluri care aniversează „nunta de aur” vor fi premiate, la Iași
26/04/2024 09:50

650 de cupluri care sărbătoresc in acest an 50 de ani de la căsătorie vor fi premiate de către Primăria Municipiului Iasi in cadrul unei ceremonii speciale care va avea loc pe 12 mai, in Parcul Expozitiei ...

Biletele de călătorie CTP vor fi înlocuite cu carduri
26/04/2024 09:45

* in prima etapă vor fi tipărite aproximativ 50.000 de carduri electronice * acestea vor putea fi incărcate prin intermediul aplicatiei mobile a CTP Iasi, precum si de la automatele de bilete si punctele de ...

La Iași va funcționa un centru regional pentru tratarea infertilității
26/04/2024 09:06

* acesta va oferi servicii medicale si consiliere psihologică pentru cuplurile din toate judetele Moldovei, care pană acum nu au putut avea copii, urmand să fie deservit de cei mai buni specialisti in domeni ...

„Mama din spatele copilului cu autism”, experiment inedit desfășurat printre ieşeni
26/04/2024 09:00

* timp de 11 ore, echipa asociatiei „Zbor de fluturi”, impreună cu terapeuti, voluntari si colaboratori au invitat trecătorii să aibă parte de o experientă unică, mai exact să fie martori la ...

Investiții de 4,7 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de gaze a Iașului
26/04/2024 07:59

În acest an, in judetul Iasi sunt planificate opt proiecte de investitii in distributia de gaze naturale, cu o valoare de circa 23 milioane de lei, respectiv 4,7 milioane de euro, lucrările vizand modern ...

Suferința unui copil de 6 anișori: de la un accident banal, la confruntarea cu un inamic necruțător
26/04/2024 07:45

Un accident banal a dezvăluit o boală cruntă pentru un copil de numai 3 anisori. Matias a căzut de pe scări in timp ce se juca impreună cu alti copii si s-a ales cu un ochi vanăt. Părintii s-au alarmat ...

Ieșenii, invitați în week-end la „Piața metropolitană”
26/04/2024 07:10

În acest week-end, iesenii sunt invitati in Piata „Dacia”, la prima editie a „Pietei metropolitane”, eveniment organizat de Asociatia de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Met ...

Carnea de miel, la 35 lei/kg în piețele ieșene
26/04/2024 06:59

* dacă producătorii solicitau, initial, 50 de lei pe kilogram, acestia au scăzut rapid pretul, in lipsa cererii * a doua zi, carnea se vindea deja cu 40 de lei pe kilogram, iar in prezent, in Piata Alexandru ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei