Proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei bat pasul pe loc!
Dimensiune font:
Calmul desăvârșit pare să fi pus stăpânire pe majoritatea proiectele de infrastructură rutieră din Moldova, printre cauzele care au condus la această situație numărându-se întocmirea greoaie a documentațiilor tehnice și perioada mare de acordare a avizelor necesare din partea instituțiilor statului.
Situația la zi a lucrărilor de infrastructură mare, cu o importanță majoră pentru dezvoltarea economică și socială a Iașului și implicit a regiunii Moldovei, a fost analizată recent în cadrul unei întâlniri desfășurată la sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la care au participat reprezentanți ai autorităților locale și centrale împreună cu specialiștii.
Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Ungheni - Iași - Târgu Neamț, întârziere de 22 de luni!
Potrivit analizei prezentate de fostul secretar de stat Adrian Covăsnianu, doctor în geografie, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în ceea ce privește tronsonul Ungheni - Iași - Târgu Neamț al Autostrăzii A8 (Autostrada Moldovei), în lungime de 100,14 km, deși documentația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (SF) și a Proiectului Tehnic (PT) se află în plină desfășurare, procedura de mediu este mult întârziată, ceea ce face ca termenul estimat de finalizare a studiilor să fie prelungit de la 25 de luni, inițial, la 46 de luni. „Recent, după o procedură de mediu extrem de mult întârziată (peste 12 luni față de calendarul inițial), s-a mai depășit o nouă etapă. Conform informațiilor comunicate de CNAIR, s-a avansat în etapa de încadrare a proiectului, urmând a se realiza Studiul de Evaluare Adecvată a Mediului (SEA), respectiv Evaluarea Impactului asupra Mediului (EIM), dar fără Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpurilor de Apă (SEICA). Într-o desfășurare fluentă, în vara acestui an s-ar putea obține Acordul de Mediu”, afirmă Adrian Covăsnianu, care mențioanează că studiile geotehnice nu au fost încă recepționate, motiv pentru care ele nu au fost aprobate încă de CNAIR.
În același timp, mai spune Adrian Covănianu, din cauza respingerii Studiului de Fezabilitate, beneficiarul a formulat mai multe observații privind calitatea și cantitatea informațiilor din documentația tehnică, amintind faptul că SF are în acest moment o întârziere de peste 22 luni, fără a lua în calcul timpul de la respingerea documentului, respectiv luna februarie 2024.
În legătură cu podul rutier de la Ungheni, în lungime de 1,1 km, specialistul ieșean a anunțat că, în acest moment, proiectul se află în faza licitației în vederea proiectării și execuției, rezultatul fiind așteptat până la mijlocul lui 2024. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni proiectarea și 18 luni execuția lucrărilor.
Tronsonul Pașcani – Suceava - Siret, doar la stadiul elaborării Studiului de Fezabilitate
În privința tronsonului Pașcani – Suceava - Siret, în lungime de 101 km, al Autostrăzii Moldovei (A7), care urmează să traverseze județul Iași, potrivit analizei prezentate la sediul CNAIR, proiectul se află acum în faza elaborării Studiului de Fezabilitate (SF) și a Proiectului Tehnic (PT). „Recent, Guvernul a aprobat o Hotărâre privind indicatorii tehnico-economici, creându-se astfel premisele pentru lansarea licitației de proiectare și execuție. Finanțarea este asigurată din Programul de Transport 2021-2027, iar lucrările sunt estimate să dureze 30 de luni (6 luni - proiectare tehnică și 24 luni – execuție)”, a precizat Adrian Covăsnianu.
Întârzieri foarte mari la Varianta de Ocolire Iași Est
Printre proiectele importante de infrastructură rutieră analizate de autorități împreună cu specialiștii s-a numărat și Varianta de Ocolire Iași Est, investiție mult întârziată față de calendarul stabilit inițial, aflată în acest moment în faza întocmirii Studiului de Prefezabilitate (SPF) și a Studiului de Fezabilitate (SF). În cadrul proiectului s-a propus construcția unei „bretele”, care să facă legătura cu Aeroportul Inernațional Iași, Spitalul Regional de Urgență și Autostrada A8, termenul de finalizare a docuemntației fiind 30 aprilie 2024. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau