S-a scumpit apa şi gunoiul. Urmează agentul termic...

Dimensiune font:

| 04-01-2022 00:00

Fiecare metru cub de apă consumat îi costă pe ieșeni 11,20 lei, în loc de 9,32 lei * şi tarifele la salubrizare au  crescut * astfel, tariful a urcat la 14,40 lei/persoană/lună, în timp ce la o gospodărie cu  trei persoane, membrii familiei vor avea de achitat 47 de lei * în ceea ce priveşte agentul termic, există popunerea ca preţul acesteia să urce cu 200 lei, ieşenii urmând a achita 345 lei pentru fiecare gigacalorie consumată

Începând cu 1 ianuarie 2022, ApaVital a modificat prețul pentru apa potabilă produsă, transportată și distribuită și tarifele pentru serviciile de canalizare și epurare, valabile pentru întreaga arie de operare. Modificările de prețuri/tarife au fost aprobate de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, prin deciziile cu numerele 165 din 03.11.2021  și 208 din 08.12.2021, iar strategia de tarifare este inclusă și în Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare, prin Actul Adițional nr 38 / 26.08.2020. În urma modificării, apa potabilă are acum un preț cu 1 leu și 2 bani mai mare pentru fiecare metru cub distribuit (6,15 lei), iar tarifele la serviciile de canalizare/epurare au crescut cu 86 de bani/mc, valori care includ TVA (5,05 lei).

Taxa de salubrizare a crescut la 14,4 lei

De la aceeaşi dată au crescut şi tarifele privind activitatea de salubrizare. Reprezentanții Salubris SA au motivat necesitatea modificării tarifelor prin faptul că societatea operează cu tarife aprobate în noiembrie 2019, respectiv ianuarie 2020. Alte argumente menite să justifice noile majorări se referă la

creşterea preţurilor la materiale, combustibili și lubrifianți, echipament de lucru, creșterea cheltuielilor cu amortizarea investițiilor realizate (modernizarea parcului auto, îmbunătățirea infrastructurii pentru colectarea deșeurilor, punerea la dispoziția beneficiarilor de noi facilități), majorarea cheltuielilor cu fondul de salarii datorată creșterii salariului minim brut pe țară garantat în plată, majorarea valorii nominale a tichetelor de masă de care beneficiază angajații și majorarea nivelului redevenței pentru concesionarea serviciului de salubrizare. Noul tarif este de 12,10 lei/persoană/lună, fără TVA (14,40 lei/persoană/lună, cu TVA), iar în cazul gospodăriilor individuale, tarifele sunt următoarele: 20,15 lei, cu TVA (1 persoană/gospodărie/lună), 34,51 lei (2 persoane/gospodărie/lună), 47, 39 lei (3 persoane/gospodărie/lună), 57,45 lei (4 persoane/gospodărie/lună) și 64,65 lei (mai mult de 4 persoane/gospodărie/lună). Şi metrul cub de deşeuri colectate de la agenţii economice, instituţii publice, persoane fizice cu activităţi independente a urcat la 115,72 lei/lună, fără TVA (137,71 lei/lună, cu TVA)

Ce se întâmplă cu preţul gigacaloriei la Iaşi

În condiţiile în care costurile de producţie au crescut prin majorarea tarifelor la combustibili şi materia primă, operatorii de termoficare au cerut ANRE majorarea tarifelor la agentul termic livrat populaţiei. În prezent, la Iaşi, prețurile locale ale energiei termice sunt cele aprobate în octombrie 2019 şi care stabilesc valoarea de 245,39 lei (cu TVA) plătită de cetăţeni pentru o gigacalorie. Tariful este, însă, unul subvenţionat, Primăria suportând din bugetul local 139 lei/Gcal cu TVA. Vor urmă, însă, scumpiri, primarul Mihai Chirica anunţând că prețul gigacaloriei la Iaşi ar putea creşte cu circa 200 de lei. „Vom propune Consiliului Local ca această sumă să fie împărțită între un efort al comunității și un efort al consumatorului, pentru a nu înrobi într-un mod exagerat consumatorii noștri, dar nici a descuraja utilizarea sistemului centralizat de termoficare”, a adăugat primarul Mihai Chirica. Rămâne de văzut dacă noul tarif va intra în vigoare în această iarnă sau se vor găsi soluţii pentru îngheţarea lui la 245 lei pentru fiecare gigacalorie consumată. Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

mos ion roata

Jan 04, 2022

nu inteleg un lucru: scumpiri in lant si mai ales, scumpirea de la energia termica este cea mai deranjanta; de ce sa fie suportata si de cei care nu beneficiaza de serviciu, adica cei ce se incalzesc cu centrala de bloc/scara, de apartament, cu lemne..., adica individual ?mi se pare total neconstitutional si in plus, prin asta se mentin niste consumatori de fonduri publice.cu acei bani se poate face o cresa pentru copii, o gradinita, un camin pentru batrani... fiecare sa-si plateasca ce consuma !!!

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Accident feroviar mortal la Podu Iloaie
11/04/2025 23:12

În urmă cu cateva ore, un accident feroviar a avut loc la Podu Iloaiei , unde un autoturism a fost lovit de tren. În urma accidentului, au fost inregistrate 3 victime. O victimă de sex masculin, ...

 Centura orașului Podu Iloaiei și cea a Iașului au intrat la minister, la avizare
11/04/2025 21:47

* după finalizarea etapei de avizare – aprobare de la la CNAIR si Ministerul Transporturilor, obiectivele vor fi predate către autoritătile locale ale judetului Iasi pentru demararea procedurilor pentr ...

Adio, fructe!
11/04/2025 21:46

* În judetul Iasi, temperaturile scăzute din aceste nopti de inceput de aprilie au provocat daune ireparabile, majoritatea speciilor fiind inflorite * chiar si cele mai rezistente specii - mărul, părul ...

 Ieșenii, abandonați în caz de război!
11/04/2025 19:05

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

 Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
11/04/2025 19:03

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Recital Internațional de pian la Palatul Culturii din Iași: Tineri muzicieni din Europa evoluează pe scena „Henri Coandă
11/04/2025 17:23

Un eveniment muzical de exceptie va avea loc sambătă, 12 aprilie 2025, incepand cu ora 16:00, in eleganta Sală „Henri Coandă” de la Palatul Culturii din Iasi. Publicul este invitat să partici ...

Patru renumiți medici ieșeni, puși sub urmărire penală!
11/04/2025 14:00

Managerul Institutului de Boli Cardiovasculare, profesorul dr. Grigore Tinică, şi alţi trei medici au fost puşi sub urmărire penală de procurorii anticorupţie, pentru luare de mită in formă continuată ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
11/04/2025 13:55

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

Magia poveștilor prinde viață pe scenă – Săptămâna spectacolelor pentru copii
11/04/2025 12:00

Într-o atmosferă de poveste, scena devine locul unde personajele indrăgite din copilărie revin pentru a incanta inimile celor mici. Între 15 si 17 aprilie 2025, cei mai tineri spectatori sunt inv ...

Iașul nu-i „o fundătură”!
11/04/2025 11:10

* administratorul unui site a scandalizat asociatiile civice pro-autostradă * „Acest personaj considera deunăzi in cadrul unui podcast că Moldova este o fundătură, avand o atitudine ofensatoare si xe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei