Delegarea serviciului de salubritate este unul dintre proiectele care se vor afla, luni, în mapa aleşilor locali
Creată în 2002, societatea Salubris a obţinut, în 2007, gestiunea serviciului de salubrizare a municipiului Iași, fiind delegată în mod direct prin contract de concesiune, în baza H.C.L. nr. 491/2007. De-a lungul anilor, societatea s-a remarcat prin faptul că, în comparaţie cu alte oraşe, a menţinut la un nivel accceptabil tarifele către populaţie, lucru posibil şi prin investiţiile realizate de şefii instituţiei în acord cu politica municipalităţii vizând salubritatea urbană. Toate acestea puteau deveni istorie începând de anul viitor, când serviciul de salubritate din Iaşi ar fi putut fi cedat unei alte firme în baza unui amendament care interzicerea participarea la licitaţiile organizate de Primărie a societăţilor care au beneficiat de încredinţarea directă în ceea ce priveşte concesionarea unui serviciu. Astfel, municipalitatea ieşeană a găsit o soluţie pentru a putea continua colaborarea cu Salubris pentru o perioadă de încă zece ani. „În conformitate cu prevederile legale în vigoare municipalitatea trebuie să selecteze operatorul economic care va gestiona serviciul de salubrizare la nivel local ținând cont de interesele actuale și de perspectivă ale unității administrativ - teritoriale locale, de mărimea și complexitatea sistemului de utilități publice precum și de principiul conform căruia interesul general al colectivității locale prevalează atunci când se analizează modalitatea de gestionare a deșeurilor municipale”, se arată în nota de fundamentare a proiectului vizând modalitatea de gestiune a serviciului public de salubrizare în Iași, care va fi votat luni. Tot aici se arată că „asigurarea unui serviciu de calitate la standarde europene și care să corespundă normelor naționale și ale UE referitoare la mediu, este posibilă numai cu investiții adecvate în dotări performante corespunzătoare și cu asigurarea de personal suficient și adecvat pregătit din punct de vedere profesional”. „Având în vedere concluziile rezultate în urma analizei riscurilor asociate contractului de servicii de salubrizare, precum și analiza economică-financiară, rezultă în cazul gestiunii delegate direct, rezultă avantajul că dacă se vă menține operatorul actual, acesta va veni cu know - how, capacitate tehnică și de personal, va dispune de cunoștințele necesare în domeniul gestiunii serviciului de salubrizare, iar termenii și condițiile impuse prin contractul de delegare a gestiunii vor asigura respectarea de către acest operator a continuității prestării serviciului și a necesitaților de calitate a acestuia și de protecție a mediului înconjurător, contribuind astfel la creșterea calității vieții locuitorilor din municipiul Iași. Avantajele asociate încheierii unui contract cu o durata mai mare sunt semnificative datorită faptului că operatorul economic își poate planifica investițiile pe termen lung și poate angaja cheltuielile necesare pentru respectarea cerințelor minime, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se mai spune în nota de fundamentare.
Planuri pentru 2022
Salubris SA estimează să obţină anul acesta venituri totale de 111.040 milioane lei, cifră aproape identică cu cea din 2021 (110.340 milioane lei). În acelaşi timp, societatea prevede pentru anul în curs cheltuieli totale de 108.995 milioane lei. Mai mult, Salubris SA îşi propune pentru anul în curs investiţii în sumă de 8,5 milioane lei, sumă redusă faţă de cea alocată în urmă cu un an (14,082 milioane lei). În ceea ce priveşte profitul brut preliminat pe 2022, acesta va fi de 2,7 milioane lei, de aproape trei ori mai mic faţă de cel de anul trecut întrucât trebuie asigurate resursele necesare pentru susţinerea fondului de salarii, dar şi achitarea obligaţiilor faţă de furnizori. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<>
Adauga comentariul tau