Telefonul copilului, din ce în ce mai solicitat

3telefon copii

Dimensiune font:

| 27-01-2022 15:11

De pe 5 ianuarie, când a fost lansat Telefonul Copilului 119, cei de la Direcţia pentru Protecţia Copilului Iaşi au înregistrat 39 de apeluri, dintre care 27 au reclamat diferite forme de violenţă. În 9 cazuri s-a identificat o stare de urgenţă şi s-a intervenit în timp real.

Aproape 44,5% dintre copiii care au sunat în această perioadă la Telefonul Copilului 119 au reclamat că sunt neglijaţi, 11,1%  s-au plâns de abuzul emoţional şi psihologic exercitat asupra lor, 11,1% au reclamat că sunt abuzaţi sexual, 22,2% au reclamat alte forme de abuz, iar 3,7% au reclamat abandonul, 3,7% abuzul fizic, 3,7% violenţa în şcoală.

Pe lângă aceste forme de abuz, copii au mai raportat la telefonul 119, că sunt puşi să cerşească, că în familiile din care provin se consumă alcool sau, mai rău, droguri, dar şi infracţiuni precum viol, act sexual cu un minor, incest, furt, comportament delincvent sau tulburări de comporament din partea adulţilor.

În ceea ce priveşte locul în care s-au petrecut aceste acte de violenţă, majoritatea copiilor au reclamat propria familie, şcoala, pe stradă sau la rude, familie sau la persoana în care se aflau în plasament.

Au fost identificate 9 cazuri de urgenţă. În majoritatea acestor cazuri copilul a fost grav neglijat, iar în 22% dintre situaţii copiii au refuzat să se întoarcă acasă. În alte 22% din cazuri, copii au raportat că au fost abuzaţi sexual.

Numărul 119 este un telefon unic şi gratuit care funcţionează non stop la nivel naţional pentru situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului. Acest număr se află la nivelul fiecărei Direcţii Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din ţară.

În cazul în care copilul care apelează la serviciul 119 are o situaţie gravă, o echipă de intervenţie a Protecţiei Copilului se deplasează de urgenţă în locul unde se află acesta. În situaţia în care problema semnalată este o urgenţă care pune viaţa în pericol, se face transferul automat către 112.

La 119 poate să sune un copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenţei de orice tip, fizică sau emoţională, psihică. De asemenea, această linie verde poate fi apelată şi o altă persoană care are cunoştinţă despre o astfel de situaţie, un prieten, un coleg, un vecin, un apropiat. Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Administratorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 76/F/12 aprilie 2022, pronunţată de Tribunalul Vaslui în dosarul nr. 454/89/2022, privind debitoarea S.C. SOPHPANIS S.R.L. Vaslui, având C.U.I. 28957084, sediul social în mun. Vaslui, str. Ştefan cel Mare, nr. 275, corp clădire C3, spaţiul 1, jud. Vaslui, înscrisă la O.R.C. Vaslui sub numărul J37/313/2011, notifică deschiderea procedurii generale a insolvenţei, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 20.05.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitorului. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 03.06.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 28.06.2022. Adunarea creditorilor va avea loc în data de 09.06.2022, ora 1200 la sediul administratorului judiciar din mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea administratorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la administratorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 , HCL nr.80/28.05.2021 si HCL nr.14/24.03.2022 este de 120 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – membru comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 16.05.2022 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 19.05.2022 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Un ieșean a fost la un pas de moarte. A căzut în gol de la etajul patru
17/05/2022 10:51

Un tanăr a fost la un pas de moarte după ce a căzut in gol de la etajul patru al unui bloc din cartierul Mircea cel Bătran. Bărbatul in varstă de 21 de ani a ajuns in stare gravă la spital. Medicii spun ...

Pacienții cu hepatită, o dramă fără sfârşit în Moldova
17/05/2022 07:30

 Conform unui plan elaborat la nivel mondial, pană in anul 2030 ar trebui eliminate hepatitele virale din tara noastră, insă, pentru a putea ajunge in acest stadiu trebuie rezolvate toate problemele cu ...

Încep lucrările pe strada Varianta Șoseaua Rediu
17/05/2022 06:59

În vederea modernizării infrastructurii rutiere din Iasi, municipalitatea a depus spre finantare, prin  Programul National de Investitii „Anghel Saligny”, proiectele de modernizare a 20 ...

CNAIR l-a confirmat pe Ovidiu Mugurel Laicu la conducerea DRDP Iaşi
17/05/2022 06:42

  Ieri, conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Ovidiu Mugurel Laicu au semnat contractul de mandat prin care acesta din urmă va ocupa funcţia de director g ...

Șapte milioane de lei pentru extinderea rețelei de gaz, la Podu Iloaiei
17/05/2022 00:00

 În ceea ce priveste extinderea retelei de gaz, sunt necesare sapte milioane de lei, bani care au fost solicitati de către autoritătile locale prin Programul „Anghel Saligny”. „Pe ...

A fost deblocat proiectul pistei pentru biciclete Agronomie – Tudor Vladimirescu
16/05/2022 23:59

Aproape de finalul anului 2020, municipalitatea ieşeană işi anunţa intenţia de a incepe lucrările pentru o nouă pistă de biciclete, care urma să fie amenajată pe carosabil, fiind delimitată de b ...

Întâlnire decisivă pentru viitorul Sălii Polivalente din Iaşi
16/05/2022 23:59

O intalnire pe subiectul Sălii Polivalente „Regina Maria” din Iaşi este programată in această săptămană. Viceprimarul Daniel Juravle va pleca joi la Bucureşti pentru o nouă rundă de discu ...

Un ieşean a fost bătut de colegii de grătar din cauza vitezei excesive
16/05/2022 23:59

O banală ieşire la un grătar s-a incheiat in sălile de judecată dintr-un motiv de o stupizenie rar intalnită. În după-amiaza de 23 martie 2019, un anume Paul C. a invitat la un grătar in aer liber ...

Gangsteri sufletişti: au schingiut victima, apoi au dus-o la spital
16/05/2022 23:59

 Fraţii Voica plătesc acum pentru o faptă petrecută acum aproape şapte ani. În seara de 24 iulie 2015, Claudiu tocmai izbutise un transport de ţigări de peste Prut, avandu-l drept complice pe ...

Rachete de 160.000 de euro lansate în Moldova, în câteva minute!
16/05/2022 23:59

De la deschiderea oficială a sezonului (15 aprilie) şi pană vineri după-amiază, cei de la Centrul Zonal Iaşi al Unităţii de Combatere a Căderilor de Grindină n-au avut altă activitate decat mentenan ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei