Trafic versus autospeciale Salubris!
Dimensiune font:
Nu de puţine ori, unii ieşeni s-au arătat intrigaţi de prezenţa maşinilor de salubritate pe străzile din oraş, la orele de vârf. A fost invocat faptul că ritmul lent în care operează autospecialele Salubris conduce spre ambuteiaje într-un trafic deja dat peste cap de ani buni. Evident, au fost formulate şi soluţii. „Gunoiul să fie ridicat după ora 9.00” sau „străzile să fie spălate pe timpul nopții, când nu sunt mașini”, acestea sunt fraze devenite șabloane și care, oricât de mult și le-ar dori unii să devină realitate, nu reprezintă măsuri viabile
Cătălin Neculau, directorul general Salubris, explică de ce nu poate face pe plac tuturor. „Mașinile de gunoi deranjează în orice perioadă a zilei, dacă vin noaptea deranjează, dacă vin dimineața deranjează, la prânz deranjează. Însă salubritatea nu poate să funcționeze doar o oră pe zi sau două”, spune acesta. „Cei care gândesc că am putea opera doar pe timpul nopții să se gândească și la ieșenii care vor să se odihnească. Prin specificul activității noastre, ridicarea deșeurilor menaje este o activitate zgomoroasă, iar dacă am goli containerele noaptea, riscăm să încălcăm prevederile legale referitoare la liniștea publică. Sigur, un alt element ar ține de criterii pur economice, iar un operator de salubritate care operează noaptea ar trebui plătit cu un tarif dublu spre triplu”, spune șeful Salubris.
Fără mașini de gunoi în apropierea școlilor, între 7 și 9 dimineața
La Salubris, golirea punctelor gospodărești se face pe tot parcursul zilei, însă nu are nimeni intenția să perturbe traficul la orele de vârf. Programul salubriștilor începe dimineața și se termină după-amiaza, după un traseu bine stabilit, de pe urma căruia gunoiul este colectat, apoi dus la groapă. Chiar și așa, directorul Neculau mai spune că au fost dispuse măsuri care să-i satisfacă pe ieșenii nemulțumiți de prezența autospecialelor pe străzi, la orele de vârf. „Am gândit un grafic care să satisfacă toate pretențiile. După ora 7.00, nu mai vedeți nicio mașină Salubris care să opereze într-o zonă cu containere aflate în apropierea școlilor sau pe străzi cu sens unic. Le-am și spus șoferilor mei: la 7.00 ieșiți și reveniți după ora 9.00. Dacă am ridica de la 9-10 la 16.00 ar trebui să triplăm flota, numărul de angajați”, a explicat Neculau.
„În Vest au autospeciale mici și silențioase”
Experții pe mobilitate urbană sunt de părere că măcar la orele critice, în zonele cu cele mai mari probleme, această activitate ar trebui limitată. „Categoric nu ar trebui în acele câteva ore critice, de la 7.00 la 9.00, când trebuie să ajungă lumea la lucru și la școală. Dar nu există o rețetă complet corectă. Practic noaptea ar fi impactul minim pentru trafic, dar ar fi poluare fonică în orele de liniște, ceea ce oamenii nu își doresc. Prin Vest e comun să se întâmple pe tot parcursul zilei, dar cu mențiunea că procesele sunt automatizate sau fluidizate astfel încât să perturbe cât mai puțin. De exemplu, au mașini de gunoi mici și centre unde mută gunoiul în mașini mai mari. Nu vin pe aleile înguste cu mașinile are mari. Unde este bandă de autobuz, totul e mai simplu, că încurcă doar banda de autobuz, iar autobuzele ies imediat în trafic și trec. Mai au și mașini de gunoi electrice, care sunt foarte silențioase”, explică aceștia. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau