Tramvaiele vor circula pe strada Tabacului
Dimensiune font:
Măsura este cuprinsă în planul urbanistic zonal aferent modernizării Depoului Dacia * se intenţionează realizarea unei conexiuni rutiere cu zona Complexului ERA prin prelungirea străzii Tabacului, pe noua stradă urmând a fi construită și o cale de rulare a tramvaielor, cu plecare din Rond Dacia * în noul depou vor fi garate toate tramvaiele şi autobuzele electrice noi achziţionate de municipalitatea ieşeană * de notat faptul că Depoul Dacia va fi primul depou din Europa de Est construit pentru a fi independent energetic
Intenția municipalității de a dezvolta rețeaua de transport din zona depoului CTP Dacia a fost anunțată de către primarul Mihai Chirica într-o conferință de presă susținută pe 27 mai, anul acesta. „Ne dorim să interconectăm toate traseele care ajung la capăt Dacia, lăsând și posibilitatea extinderii rețelei de transport către ieșirea din Iași, spre Complexul ERA”, declarase edilul-şef la acea vreme. Zilele trecute, municipalitatea a publicat planul urbanistic zonal al proiectului, o dezbatere publică fiind programată pentru data de 16 august, între orele 9.00 și 10.00, la sediul Primăriei. Conform planşelor, modernizarea depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia va atrage după sine o serie de modificări în structura arterelor de circulație din zonă. Elementul de noutate conținut de documentația care stă la baza planului urbanistic zonal îl constituie realizarea unei conexiuni rutiere cu zona Complexului ERA prin prelungirea străzii Tabacului. Pe strada nou creată va fi construită și o cale de rulare a tramvaielor, cu plecare din Rond Dacia, iar trama stradală va fi modernizată.
Construcție independentă energetic
Depoul CTP din zona Dacia va fi modernizat în baza unei finanțări realizate (parțial) prin creditul contractat anul trecut de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). În ședința Consiliului Local din 28 mai 2021 a fost aprobat un proiect de hotărâre care vizează aprobarea studiului de prefezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru acest obiectiv. Conform documentului amintit, valoarea totală a proiectului este de 151.563.774,08 lei (cu TVA), din care valoarea lucrărilor de construcții-montaj reprezintă 80.927.430,95 lei (cu TVA). Investiția este eșalonată pe o perioadă de trei ani, durata acesteia fiind de 22 de luni. „În noul depou vom adăposti toate echipamentele noi pe care le achiziționăm pe fonduri europene. La proiectarea depoului s-a lucrat cu o echipă de consultanță finanțată de BERD. Depoul va avea două spații de adăpostire, unul pentru 46 tramvaie, cealalt pentru 62 de autobuze electrice, în funcție de gabarit. Va fi primul depou din România, dar și din Europa de Est, construit pentru a fi independent energetic. Toate capacitățile energetice vor fi asigurate de panouri fotovoltaice. Am reușit să structurăm această investiție pe 5,5 hectare, rezultând o utilizare foarte judicioasă a terenului disponibil. Banii pentru depou înseamnă aproximativ 151 de milioane de lei, iar implementarea lui se va face în 22 de luni”, a spus primarul Mihai Chirica.
Se demolează tot
Actualul depou de tramvaie și autobuze CTP Dacia a fost construit pentru a servi la întreținerea și gararea flotei de tramvaie și autobuze, precum și sistemului de transport în comun, pe baza proiectului de investiții din anul 1980, ca bază mixtă pentru întreținere mijloace de transport public. „Serviciile actualului depou de tramvaie și autobuze din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 - 1980. Fluxurile și funcțiunile existente sunt proiectate pentru deservirea acelorași perioade și nici nu mai corespunde necesităților și criteriilor de mobilitate durabilă actuale”, argumentează reprezentanții municipalității.
Soluția tehnică propusă pentru modernizarea depoului Dacia include demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncționalizării depoului, demolarea integrală a platformelor interioare şi redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie și autobuze (separarea fluxurilor fiind imperativă).
În urma realizării proiectului sunt așteptate, printre altele, reproiectarea fluxurilor și funcțiunilor la nivelul depoului pentru asigurarea unei exploatări optime și eficiente, asigurarea fluxului de circulație pe moduri de transport la nivel de depou și la nivelul străzii de acces şi realizarea unei stații intermodale, în rondul Dacia. Lucian STATE
* * *
55.219
reprezintă suprafaţa (în metri pătrați) pe care se va interveni
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau