Zece măsuri pentru soluţionarea traficului în Bucium
Dimensiune font:
Locuitorii spun că, în continuare, se circulă prost, dat fiind faptul că se încurajează automobilitatea * fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, spune că soluţiile pe zona Bucium implică o politică publică amplă, în zece paşi
Dezvoltarea neuniformă a intrărilor în oraş este o realitate pentru municipiul Iaşi. Dacă zone precum Păcurari sau CUG au avut parte, în trecut, de atenţia autorităţilor, Buciumul a rămas de izbelişte. Explicaţiile nu sunt greu de intuit, aici fiind vorba de zone aflate în plină expansiune imobiliară, dar unde dezvoltatorii au uitat să le ofere rezidenţilor condiţiile promise odată cu obţinerea certificatului de urbanism, pasând, ulterior, această responsabilitate către edili. Adrian Covăsnianu, fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor, a realizat zilele trecute o nouă radiografie a zonei, susţinând că zona Bucium are un specific aparte, ce încurajează automobilitatea. Acelaşi Covăsnianu suţinea, anul trecut, că, în lipsa implicării autorităților locale, cartierul Bucium se sălbăticește și se îndepărtează de la an la an de dezvoltarea urbanistică sau concepte precum mobilitate urbană, incluziune socio-economică, transport durabil. „Problema traficului în zona Bucium nu e una chiar facilă, însă nu imposibilă. Zona Bucium are un specific aparte, având o singură arteră de categoria a II-a care din nefericire este un adevarat coridor de trafic ce încurajează automobilitatea”, spune acesta.
Park'N'Ride-uri, piste velo, frecvenţă mare a mijloacelor de transport
Covăsnianu spune că soluţiile pe zona Bucium implică o politică publică amplă, în zece paşi. Prima condiţie ar fi eliminarea traficului greu/de tranzit prin Varianta Ocolitoare Iași Est. Apoi, o creștere a frecvenței de transport public inclusiv cu ruta nouă pe direcția Bucium-Copou. În prezent, rezidenţii spun că mijloacele de transport sosesc în staţii cu o frecvenţă de 30-45 de minute, evident, la orele de vârf. În al triela rând, este obligatoriu realizarea unui Park'N'Ride la capăt Bucium, cu o capacitate mare, de 300-400 locuri, un altul de dimensiune medie la baza pasajului auto Socola (200-300 locuri)
şi o pistă de biciclete pe relația Bucium-Podu Roș-Centru (conexiune la viitoarea pistă velo Tudor-Independenței-Copou-Agronomie).
Conexiuni şi conectivităţi
Alte măsuri vizează materializarea Centrului Intermodal Socola, cu conexiune la transportul în comun şi conectivitate la pista biciclete Bucium-Podu Roş şi la viitorul tren metropolitan. Apoi, ar fi vorba de regenerarea urbană și reconstrucția ecologică a pârâul Vămășoaia şi amenajare de piste pentru biciclete pe relația Bârnova-Bucium-TreiFântani, situaţia în care este necesar un protocol de colaborare între Primăria Iaşi şi ABA Prut-Bârlad.
Creare unei alternative de trafic pe zona Vămășoaia-Trei Fântâni şi un pasaj subteran CF spre Calea Chișinăului sunt alte două măsuri propuse de Covăsnianu. „Şoseaua Bucium poate fi transformată din coridor de trafic în bulevard urban prin îndesirea trecerilor de pietoni şi bandă dedicată transportului public, trotuare conform legii şi integrare infrastructurii velo în sistemul de management al traficului și al circulației. Prin politica publică de mai sus, locuitorii aglomerării Iași (cartierele Bucium, Poitiers, areale (peri)urbane Vișan, Hlincea, Trei Fântâni, Păun, Bârnova) pot avea acces la serviciile și obiectivele socio-economice ale unui oraș cu veleități regionale!”, crede fostul secretar de stat. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau