Zero trenuri în gara din Fălciu, deschiderea anunțată cu fast, nu a mai avut loc!
Dimensiune font:
Anunțată de către ministrul Sorin Grindeanu, deschiderea liniei ferate Zorleni-Fălciu s-a dovedit o mare păcăleală. Și asta pentru că nici măcar o locomotivă nu a sosit în gara din Fălciu. Cât despre garnituri de tren cu refugiați, nici vorbă de așa ceva. Pe surse, am aflat că linia ferată atât de disputată în aceste zile nu va fi redeschisă curând în condițiile în care echipele care lucrează la curățarea celor 60 de km de cale ferată de vegetația uscată s-au împotmolit prin pădurile de pe raza comunei Bogdănești. O altă problemă pe care autoritățile sunt nevoite să o rezolve pentru a face eficientă calea ferată este cea a diferenței de ecartament dintre România și Republica Moldova.
Promisiunea ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu s-a dovedit una fără temei. Astfel, linia ferată dintre Zorleni și granița cu Republica Molodva, la Fălciu, ar fi trebuit să fie funcțională încă de ieri. Numai că acest lucru nu s-a întâmplat și oamenii din comună au așteptat degeaba trenul. Pe surse, am aflat că echipele de muncitori care lucrează la curățarea celor 60 de km de cale ferată s-au împotmolit în pădurile de pe raza comunei Bogdănești. « Păcat de clădirea asta așa de frumoasă și de investiție, dar eu unul nu cred că va mai merge vreodată trenul pe aici. Am auzit că oamenii care se ocupă de curățat linia ferată s-au împotmolit prin pădure și nu reușesc să o scoată din mărăciniș. Apoi, cum rezolvă cei care au promis că o vor face să funcționeze, problema cu diferența de ecartament? Mi-aș dori să văd din nou trenul în gară la Fălciu, dar mi-e greu să cred așa ceva”, spune un locuitor al comunei Fălciu.
Linia de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, destinată atât transportului feroviar de călători, dar și de marfă, a fost închisă în anul 2015, deoarece niciun operator de transport feroviar român sau din Republica Moldova, nu a mai solicitat traseu pentru desfășurarea transportului pe această secție de cale ferată neinteroperabilă. Astfel, în contextul crizei umanitare din Ucraina și a numărului mare de refugiați, care sosesc prin punctele feroviare de la granița cu Republica Moldova, redeschiderea și crearea condițiilor necesare reluării transportului de călători pe linia Zorleni – Fălciu Frontieră reprezintă în acest moment o măsură necesară în eforturile comune depuse de autoritățile locale și centrale pentru decongestionarea fluxului crescut de refugiați și reducerea presiunii de la celelalte puncte de frontieră cu Căile Ferate din Moldova.
Pentru redeschiderea liniei de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a executat în regie proprie lucrările necesare pentru crearea condițiilor în vederea reluării transportului feroviar, lucrări care au constat în înlocuirea de traverse, completarea cu material mărunt de cale și piatră spartă, lucrări de consolidare a liniei, de defrișare a vegetației pe o suprafață totală de 144.000 mp, precum și lucrări de asigurare a gabaritului de trecere în zona trecerilor la nivel.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
Adauga comentariul tau