Adrian Severin:O aberatie politica,suprapunerea alegerilor europene si locale

8_11zon

Dimensiune font:

| 05-06-2024 13:44

S-a spus că aceasta a avut în vedere doar reducerea performanței electorale a AUR, întrucât cei care vor vota pentru un anumit partid în alegerile locale, în mod natural vor vota pentru același partid și în alegerile europene. Or, AUR, neavând organizații locale la fel de puternice și experimentate ca PSD și PNL, organizații care, pe de altă parte, se vor mobiliza în campanie întrucât va fi chiar pielea candidaților lor în joc, va pierde o mare parte a avantajului său legat de valorificarea valului suveranist pe care s-a suit.

Desigur, acesta este un raționament valabil, dar mai ales din perspectiva politicianismului românesc. În trecut, UE a combătut cu tărie o asemenea formulă. De ce a acceptat-o acum?

Răspunsul principal se găsește în dorința lacheilor de la București și a patronilor de la Bruxelles de a se evita orice dezbatere cu privire la politica europeană, prin canibalizarea acesteia de către discursul electoral cu obiect local, precum și de a ascunde românilor ce este cu adevărat UE și, mai ales, cum a deviat UE de la obiectivele sale și chiar de la respectul pentru tratatele sale constitutive.

Cui ii este frica de dezbaterile europene?

Ce ar fi fost de discutat în cadrul unei campanii europene transparente și corecte?

1. În primul rând, era de discutat poziția europarlamentarilor români cu privire la implicarea UE în războiul din Ucraina, la relația UE cu Rusia și, pe un plan mai general, la militarizarea politicii UE și transformarea UE dintr-o putere pacifică (putere soft), într-o putere războinică (putere hard).

Câte mame românce ar putea vota cu un partid care va trimite în Parlamentul European parlamentari gata să susțină trimiterea copiilor lor în războiul SUA cu Rusia, desfășurat pe pământ ucrainean?! Câți agricultori români ar putea vota cu un partid care va trimite în Parlamentul European parlamentari gata să îi împingă în faliment lăsând produsele agricultorilor ucraineni să facă o adevărată concurență neloială pe piața internă europeană, numai pentru ca războiul din Ucraina să continue?! Câți salariați și pensionari români ar putea vota cu un partid care va trimite în Parlamentul European parlamentari gata să-i oblige a plăti prețurile cele mai mari la energie sau a sta în frig ori a suporta una dintre cele mai mari scumpiri de prețuri din Europa, pentru ca România să participe la războiul economic declarat Rusiei, de un Occident care, în cel mai bun caz, îi ignoră nevoile, în mod obișnuit îi ia pe nimic pădurile, gazul și petrolul, iar în cazul cel mai rău plănuiește să îi trimită tinerii la moarte?!

PSD, PNL, USR, PMP, REPER, Forța Dreptei au susținut până acum implicarea UE și, deci, a României, în războiul cu Rusia; atât cel economic, cât și cel militar. Vor înceta să susțină același lucru în viitor? Dacă nu, cu ce argumente? Dacă da, în ce fel se vor delimita de susținătorii transformării UE într-o alianță militară proactivă cu rol de jandarm european? UE are o altă natură și o altă menire decât NATO, care, în esență, este o entitate cu caracter militar. Ea a fost creată pentru a asigura pacea prin dezvoltare, dezvoltarea prin solidaritate și solidaritatea prin tratamentul egal al tuturor membrilor a căror diversitate este, în același timp, recunoscută și respectată. Vor românii schimbarea acestui proiect?

În lipsa unei clarificări publice în cadrul campaniei electorale nu putem conchide decât că partidele amintite, care au susținut în mandatul precedent politica războiului, nu pot primi votul românilor care nu doresc implicarea lor în acest război. Nu pentru că nu ar fi drept, ci pentru că nu poate fi câștigat, iar de împingerea noastră în bătălii pierdute ne-am săturat.

2. O altă temă importantă de campanie se referă la alegerea viitorului guvern european, Comisia europeană, și mai cu seamă la desemnarea viitorului Președinte al acestuia.

PNL, în cadrul Congresului PPE de la Sibiu, s-a pronunțat pentru susținerea realegerii în această funcție a Ursulei von der Leyen. PSD, candidând pe aceeași listă cu PNL, lasă să se înțeleagă că și el sprijină același candidat. În lipsa unei declarației în alt sens, este greu să ne așteptăm că USR, PMP, REPER sau Forța Dreptei vor face opoziție la acordarea unui nou mandat celei supranumite Medusa von der Leyen.

Dacă este să fie așa, atunci ar fi trebuit să discutăm despre uriașele fapte de corupție ale candidatei sprijinită de partidele amintite, din care cel mai tulburător se referă, desigur, la cumpărarea a milioane de doze de vaccinuri anti-Covid 19, din banii noștri (căci UE cheltuie banii primiți de la statele membre, iar aceștia sunt luați, prin impozite și tot felul de alte dări, din buzunarele contribuabililor lor), dar fără acordul nostru.

Aceste vaccinuri, cumpărate la prețuri suspect de mari, prin implicarea personală a Ursulei, care a semnat contracte învăluite de un inacceptabil secret, ne-au fost băgate pe gât tot așa cum doamna cu pricina vrea să ne forțeze a primi contingente de imigranți venite din țări pe care UE, în loc să le ajute a se dezvolta, le tulbură prin încurajarea unor revoluții (precum cea a „Primăverii arabe”) generatoare de războaie civile și faliment economic. Desigur, imigranții alocați României vor fi dintre cei rămași după ce membrii occidentali ai UE și-au ales creierele cele mai educate și brațele cele mai harnice.

În lipsa unei dezbateri care să ne lumineze asupra opțiunii partidelor românești pe aceste teme, nu putem deduce decât că acelea care o sprijină pe doamna von der Leyen îi sprijină și îi vor sprijini și politicile referitoare la achizițiile publice europene și la imigrație, trecându-i cu vederea faptele de corupție. Cum să le dăm votul atunci?!

3. O a treia temă esențială, privește poziția europarlamentarilor din România referitoare la teza bruxelleză potrivit căreia dreptul UE (adică actele normative adoptate de instituțiile europene, printre care, desigur, în primul rând, Parlamentul european) pot trece înaintea prevederilor Constituției României, precum și peste deciziile Curții Constituționale a României.

A renunța la supremația Constituției, legea fundamentală care sintetizează în termeni juridici identitatea noastră națională, reprezentând contractul fondator al națiunii române, înseamnă a renunța la însăși existența României ca stat independent și suveran. În favoarea unei asemenea renunțări s-au pronunțat explicit și militant USR, REPER, PMP și Forța Dreptei. Ea nu a fost în nici un fel negată de PNL și PSD.

PSD și PNL au susținut efectele cele mai perverse ale acestei teorii anti-naționale atunci când au acceptat timp de peste un deceniu aplicarea MCV – un instrument lipsit de bază legală cu începere de la 1 ianuarie 2010, pus în mâna statului subteran, cu brațul său înarmat format din trinomul SRI (Coldea&Co.), DNA (Koveși & Co.) și ÎCCJ (Livia Stanciu & Co.), pentru a distruge toate elitele naționale ale României (politice, economice, academice, sportive, culturale etc.). La instrument s-a renunțat atunci când ținta a fost atinsă. Acum sunt scoase din casă cadavrele „maurilor” care și-au făcut datoria anti-democrată și anti-națională. (A se vedea inculparea „generalilor întunericului”, desigur, spre a face loc noii gărzi a cozilor de topor.)

Executarea rituală din „noaptea cuțitelor lungi” de pe strada Știrbei-vodă (sediul principal al DNA) a constituit și un ritual de inițiere pentru succesorii vechii „coloane a cincea” constituite la noi de către hegemonii euro-atlantici, astfel încât să se știe cine comandă muzica și ce pot păți cei care îi indispun pe păpușarii invizibili (inclusiv prin refuzul de a dispărea atunci când sunt pensionați). După același model, și votul nostru în alegerile europene din 9 iunie 2024, nu are a fi atât o pedeapsă aplicată celor care trădând interesele naționale ale României în UE, au trădat și interesele UE în România, cât o lecție oferită viitorilor europarlamentari români care să înțeleagă că azi, pentru ei a fi bun european înseamnă să fii bun român, tot așa cum a fi bun român înseamnă să fii bun european. Prin urmare, acest vot nu trebuie să meargă spre listele partidelor care nu au afirmat supremația Constituției române și au permis agenților UE să distrugă elitele romstyle="color:green;font-weight:bold"ânești, capitalul românesc și demnitatea românească.

Întrucât, potrivit tratatelor constitutive, UE trebuie să asigure coeziunea economică, socială și teritorială a statelor membre, a acționa împotriva intereselor acestora este egal cu a acționa împotriva intereselor Uniunii; cei care au folosit instrumentele create la Bruxelles pentru a distruge România, nu sunt pro-europeni, ci anti-europeni și anti-români în același timp și sub același raport

4. În fine, o dezbatere europeană ar fi fost obligatoriu să abordeze problema pieței de energie a UE, pe aceea a crizei de creștere economică la nivelul UE, precum și pe aceea a politicii bugetare europene (pactul de stabilitate).

Fără să intrăm în detalii, este doar de observat că cei care pun UE la remorca agendei geopolitice americane au decuplat UE atât de sursele de energie ieftină rusești, cât și de uriașa piață chineză, sub cuvânt că astfel se reduc riscurile (de-risking) cooperării economice cu Rusia și China, rivalii strategici ai SUA.

Conceptul „de-risking”, atât de drag Ursulei von der Leyen, a ruinat economia europeană și a generat insecuritate și instabilitate la nivelul membrilor săi. În plus, menținerea artificială a deficitului bugetar al statelor membre în mod nediferențiat la un nivel care nu permite membrilor mai săraci să reducă decalajul între nivelul lor de dezvoltare și cel al membrilor mai bogați, a condus la înrobirea celor dintâi față de cei din urmă. Aceasta cu atât mai mult cu cât tocmai bogaților li s-au îngăduit excepțiile de la regulă. Ceilalți au putut depăși nivelul deficitului standard, împrumutându-se de la băncile bogaților, numai pentru a cumpăra vaccinurile Ursulei, mărfurile produse de industria Germaniei sau armele pentru Ucraina.

Care sunt partidele românești participante la alegerile europarlamentare care se vor opune acestui model de politică economică, reflectat dureros în farfuria cetățeanului european de origine română și nu numai? Nu știm, căci tema nu a fost discutată. Ceea ce știm este că partidele care au trimis în legislatura care se încheie membri în Parlamentul European nu s-au opus. (Opozițiile individuale au rămas ca simple gesturi exotice care, nesusținute din țară, nu au avut impact, decât cel mult la nivelul retoricii parlamentare.) De ce am vota atunci listele acestor partide?

;

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Turcia avertizează asupra riscului de război mondial: 'Nu există scăpare' / Ankara caută o apropiere de țările BRICS
25/06/2024 16:05

Ministrul de externe turc, Hakan Fidan, a avertizat cu privire la riscul unui război mondial, după vizite efectuate in China şi in Rusia, confirmand interesul Ankarei de a se apropia de ţările BRICS in ace ...

Rareș Bogdan face dezvăluiri: S&D a blocat o rotație la șefia Consiliului European
25/06/2024 15:48

Europarlamentarul Rares Bogdan dă noi detalii din negocierile de culise privind functiile grele de la varful UE. Klaus Iohannis e posibil să fi ratat incă o functie importantă după ce a fost nevoit să se ...

Se pare că vom asista curând la cea mai periculoasă mișcare de la începutul războiului din Ucraina. Va avea Kievul curaj să facă asta?
25/06/2024 15:41

Seful serviciilor de informatii militare ucrainene a declarat că Kievul poate folosi arme cu rază lungă de actiune furnizate de americani pentru a tinti podul care leagă Crimeea de Rusia Podul Kerch are o ...

Ce va face Marcel Ciolacu, dacă Predoiu nu va respecta decizia Guvernului
25/06/2024 15:29

Liderii PSD si PNL nu se inteleg asupra datei alegerilor prezidentiale. PSD ar vrea ca alegerile să se desfăsoare in septembrie, in timp ce liberalii ar dori să fie organizate in octombrie-noiembrie. Cei de ...

Rareș Bogdan: PNL nu va ieși de la guvernare! Nu vrem haos în România
25/06/2024 15:12

Prim-vicepresedintele PNL, Rares Bogdan, sustine că liberalii nu vor iesi de la guvernare, chiar dacă nu se va ajunge la un consens pentru data organizării alegerilor prezidentiale. Rares Bogdan a spus că l ...

Florin Cîțu intră la rupere: 'Coaliţia trebuia ruptă anul trecut / Acum PNL are nevoie de o echipă credibilă anti-PSD, indiferent de data alegerilor'
25/06/2024 14:45

Fostul premier Florin Ciţu susţine că PNL are nevoie de „o echipă credibilă anti-PSD”, indiferent cand ar fi stabilită data alegerilor, iar „coaliţia trebuia ruptă anul trecut”. „Dacă vrei s ...

România cam începe să-și dea seama ce au făcut ucrainenii pe canalul Bâstroe: Se cheltuie o sumă uriașă post-dezastru
25/06/2024 14:14

Disputa dintre Romania si Ucraina asupra canalului Bastroe, din Delta Dunării, a fost transată, dar pagubele au rămas. Ministerul Mediului din Romania va efectua un studiu ”post-dezastru” pentru a vedea ...

Blocaj la nivelul UE din cauza opoziției României - Viitorul agriculturii rămâne incert
25/06/2024 11:31

Miniştrii Agriculturii din Uniunea Europeană nu au reuşit să aprobe luni concluziile privind viitorul acestui sector din cauza opoziţiei Romaniei la acest text şi a abţinerii Slovaciei. "Din păcate, in ...

24 iunie: De la Legiunea Arhanghelul Mihail la Garda de Fier – extremism și violență în România
24/06/2024 22:25

La data de 24 iunie 1927, Corneliu Zelea Codreanu a infiintat Legiunea Arhanghelul Mihail, cunoscută sub denumirea de Garda de Fier. Legiunea Arhanghelul Mihail a fost o miscare politică si socială extrem ...

Rareș Bogdan: „Dacă va crește o singură taxă, PNL pleacă de la guvernare”
24/06/2024 19:51

Liderul PNL – Rares Bogdan a declarat că partidul său nu va tolera nicio majorare de taxe si impozite, amenintand cu retragerea de la guvernare in cazul unei astfel de măsuri. Rares Bogdan a amintit de di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei