Proiectul „Artişti în oraş” capătă noi adepți

Dimensiune font:

| 11-09-2021 17:55

„Artişti în oraş” este un proiect inedit lansat de Ateneul Naţional din Iaşi în urmă cu mai mulţi ani. Proiectul continuă în luna septembrie, dar i se alătură încă  trei instituţii de cultură din Iaşi: Opera, Casa de Cultură a Studenţilor şi Şcoala Populară de Arte.

În cadrul proiectului, artiştii celor patru instituţii în zece zile diferite vor oferi spectacole şi concerte în spaţii neconvenţionale diferite din Iaşi, totul din dorinţa de a facilita accesul la cultură a publicului larg. 

„Este un prim pas real, fezabil, spre unul din idealurile şi planurile la care muncim de cinci ani, şi anume, unire prin cultură. O unire a instituţiilor de cultură din Iaşi nu poate decât să ajute decât la o dezvoltare foarte a comunităţii. E un motiv de bucurie, e un motiv de încântare această unire prin cultură. Iată că proiectul pe care l-am derulat în urmă cu 4 ani ajunge la maturitate, la un alt nivel şi graţie acceptului, deschiderii, prieteniei şi înţelepciunii managerilor instituţiilor de cultură şi ca atare dorim să facem un proiect mai mare. Practic, timp de 10 zile diferite ne veţi găsi prin locuri mai mult sau mai puţin convenţionale din oraş, cu spectacole de teatru, de dans, de muzică, concerte, lucruri care credem noi vin să ajute, să bucure ochiul liber. De aceea cred că va fi un eveniment binevenit. Dacă acest proiect se va bucura de succes în rândul ieşenilor îl vom extinde  şi vom mări numărul de evenimente”, a spus managerul Ateneului Naţional din Iaşi, Andrei Apreotesei.  

Managerul interimar al Operei Naţionale Române din Iaşi, prof.univ.dr Daniel Şandru a declarat la rândul său că nu își doreşte ca parteneriatele încheiate între instituţiile culturale din Iaşi să rămână doar pe hârtie, deoarece sunt importante atât din punct de vedere artistic, cât şi educaţional. „Nu facem doar parteneriate doar pe hârtie. Ştim că din nefericire aceasta a devenit o practică în societatea românească. Iată că parteneriatul pe care l-am semnat în această vară cu Ateneul Naţional din Iaşi face paşi concreţi. La o săptămână după ce am anunţat derularea unui nou proiect, Matinee la Operă, acum, datorită implicării domnului Apreotesei, venim cu acest nou proiect, Artişti în oraş. Mă bucură că parteneriatul nostru se extinde şi cu Şcoala Populară de Arte, şi Casa de Cultură a Studenţilor. Avem în Iaşi o infrastructură culturală care trebuie evidenţiată. Faptul că managerii a patru instituţii de cultură din Iaşi fac acest prim pas cred că este o notă de deschidere. Din păcate, vreme de un deceniu ONRI a fost închisă tuturor parteneriatelor locale. Cred că această deschidere arătată din primele zile de manager interimar produce deja rezultate. Unul dintre aceste rezultate este acest parteneriat benefic pentru comunitatea ieşeană. Trebuie să acceptăm că societatea noastră s-a modernizat nu doar politic ci şi din perspectiva cunoaşterii şi a educaţiei. Există o dimensiune paideutică pe care ONRI trebuie să şi-o asume. Am făcut-o îndreptându-ne spre copii şi tineret, graţie parteneriatului cu Ateneul Naţional din Iaşi. Facem parteneriatul cu Casa Studenţilor din Iaşi, către mediul academic şi către studenţi în primul rând. O altă deschidere este către copii şi cei interesaţi de cultură, prin intermediul Şcolii Populare de Arte. Trăim într-o societate care se bazează foarte mult pe sfera comunicaţională care nu întotdeauna oferă repere axiologice la care tinerii reuşesc să se raporteze. Ne batem cu acest curent şi de aceea credem că teatrul liric în educarea populaţiei este benefic. Toate aceste proiecte trebuie să fie trans ideologice, trebuie să treacă dincolo de ideile personale pentru că importante sunt instituţiile a căror activitate o coordonăm, artiştii şi publicul. Publicul, cred eu, poate fi mult mai extins decât publicul care vine acum la teatru, Operă, Ateneu sau Casa Studenţilor. Este un public care aşteaptă astfel de evenimente şi manifestări artistice, este un public pe care îl putem educa”, a declarat prof.univ.dr Daniel Şandru.   

Directorul artistic al ONRI, Andrei Fermeşanu, a declarat că este important accesul la cultură a persoanelor care nu îşi permit financiar să plătească un bilet pentru a veni la Operă sau Ateneu ori CCS pentru a vedea spectacolele organizate în timpul unei stagiuni. „Acum, efortul conjugat al celor patru instituţii este de foarte bun augur pentru că nu trebuie să ne mai închidem în turnul de fildeş ci trebuie să ieşim în întâmpinarea publicului, mai ales a speranţelor tinere, iar pe cei cărora le mai sclipeşte un duh de scepticism în privinţa aşa ziselor imixtiunilor dintre instituţii le semnalez faptul că nu este un drum corect. Drumul corect este cel al conjugării forţelor, al unirii, al unor rezultate clare. Vom avea pe 10 şi 24 septembrie, în Parcul Copou şi la Pomul Verde, spectacole susţinute de aripa tânără a soliştilor ONRI. Ei vor fi acompaniaţi la pian de colegii din ONRI. De asemenea, va fi organizată o Gală care reuneşte Orchestra de Tineret a municipiului Iaşi, corul ONRI, Corul Marii Uniri de la Ateneul Naţional din Iaşi, Corul de Copii al Municipiului Iaşi, şi solişti ai ONRI, cu prezenţa maestrului Eugen Doga”, a declarat Andrei Fermeşanu, directorul artistic al ONRI.  

În cadrul proiectului „Artişti în oraş”, pe 26 septembrie, 40 de artişti de la ansamblul folcloric Doina Carpaţilor, de la clubul de dans The Sky şi de la clubul Dance vor susţine spectacole pe esplanada Mimoza din cartierul Păcurari. „Ceea ce este important în acest moment este faptul că instituţiile de cultură din Iaşi şi-au dat mâna pentru a veni în faţa ieşenilor pentru a-şi petrece timpul cât mai plăcut cu un plan cultural artistic variat în care patru instituţii se vor implica în mod direct şi vor veni în diferite locuri pentru ca ieşenii să se poată bucura de petrecerea timpului în mod cât mai plăcut. Casa Studenţilor din Iaşi este partener al acestui proiect iar studenţii sunt nerăbdători să vină în faţa dumneavoastră cu un program cultural cât mai variat, cu momente artistice de muzică, dans”, a declarat directorul Casei de Cultură a Studenţilor din Iaşi, Bogdan Crucianu. 

Spectacole vor fi susţinute şi de elevii Şcolii Populare de Arte. „Ne onorează să fim uniţi cu toţii prin cultură. Ne pregătim pentru spectacole foarte frumoase în cadrul acestui proiect. Vom organiza spectacole de dans popular, muzică uşoară, jazz şi rock. Toate vor fi susţinute de cursanţii noştri”, a declarat Vlad Baba, directorul Şcolii Populare de Arte. Laura RADU, Maura ANGHEL

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
CNA a decis întreruperea programului Realitatea PLUS
10/04/2025 19:54

CNA a decis intreruperea programului Realitatea PLUS. Consiliul National al Audiovizualului a decis intreruperea programului obisnuit al postului de televiziune - Realitatea PLUS - pentru 10 minute, timp in ca ...

Ioana Pavelescu și Florin Mihăilescu, distinși pentru întreaga activitate la Gala Premiilor Gopo
10/04/2025 17:59

Ioana Pavelescu si Florin Mihăilescu, onorati pentru contributia lor exceptională la cinematografia romanească, la Gala Premiilor Gopo 2025 Actrita Ioana Pavelescu si directorul de imagine Florin Mihăilesc ...

Depozite medievale cu obiecte din fier, identificate de un profesor în pădurile din Prahova
09/04/2025 12:42

Depozite medievale cu arme si unelte agricole din fier au fost descoperite in pădurea de pe teritoriul comunei Plopu, judetul Prahova, de un profesor pasionat de istorie. Printre artefactele recuperate se num� ...

Jennifer Lopez revine în România cu un show programat pe 27 iulie, la București
09/04/2025 10:03

Jennifer Lopez vine in Romania vara aceasta si va sustine un concert la Bucuresti pe 27 iulie, a anuntat artista printr-o postare pe Instagram. „Pentru toti fanii mei din intreaga lume, am pregătit cate ...

Cine era femeia căreia Mihai Eminescu i-a dedicat poezia „La steaua”?
05/04/2025 19:09

Cine era femeia căreia Mihai Eminescu i-a dedicat poezia „La steaua”? A fost sotia unui mare istoric Sunt binecunoscute marile iubiri ale lui Eminescu, incepand cu cea pentru „muza” sa ...

1 aprilie 1941, una dintre cele mai negre zile din istoria poporului român. 84 de ani de la Masacrul de la Fântâna Albă. MĂRTURII de la fața locului cu supraviețuitorul Petru Huțanu
01/04/2025 16:06

Pe 1 aprilie 1941, intre 3.000 si 5000 de romani au fost pur si simplu masacrati de către soldatii sovietici la Fantana Albă, in nordul Bucovinei, pe teritoriul romanesc furat de URSS prin tancurile Armatei R ...

Farsa secolului de 1 Aprilie: cum au putut fi păcăliți milioane de oameni în anul 1962
01/04/2025 07:46

Ziua Păcălelilor, sărbătorită in fiecare an pe 1 aprilie, este o traditie globală in care oamenii fac glume si păcăleli pentru a-i distra pe ceilalti. Dar de unde provine obiceiul farselor? 1 aprilie e ...

Nichita Stănescu – Poetul necuvintelor și al ființei profunde
31/03/2025 10:43

Născut la 31 martie 1933, in Ploiesti, Nichita Stănescu rămane una dintre cele mai strălucite si atipice voci ale poeziei romanesti din secolul al XX-lea. Personalitate coplesitoare, deopotrivă tandră si ...

„Nu mai am pe nimeni”: Brigitte Bardot, despre moartea lui Alain Delon și singurătate
28/03/2025 12:40

    Marea vedetă a cinematografiei franceze nu apare des in public de multi ani. Si vorbeste rar. Dar Brigitte Bardot a acceptat să dezvăluie putin mai multe despre viata ei de zi cu zi intr-un ...

Google îți va răspunde direct la întrebări fără să mai intri pe site-uri: Noua funcție ajunge și în Europa, dar nu o poți dezactiva
27/03/2025 19:09

 Google schimbă din temelii modul in care căutăm informatii online, iar următoarea etapă din acest plan indrăznet vizează utilizatorii din mai multe tări europene, printre care Germania, Italia, Po ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei