O pălărie de-a lui Napoleon, vândută cu aproape 2 milioane de euro
Dimensiune font:
O pălărie purtată de Napoleon Bonaparte, celebrul bicorn negru cu cocarda sa roşie, albă şi albastră, a fost adjudecată duminică, la Paris, pentru 1,932 milioane de euro (inclusiv taxele), în urma unor oferte care au depăşit cu mult estimările casei de vânzări Osenat din Franţa, informează France Presse.
Identitatea sau naţionalitatea cumpărătorului nu au fost dezvăluite.
Vânzarea a atras colecţionari din întreaga lume şi a generat un mare entuziasm, a declarat pentru AFP casa de licitaţii, care şi-a depăşit propriul record; în 2014 vânduse o pălărie a lui Napoleon I cu 1,884 milioane de euro.
Pălăria vândută duminică a fost prezentată în prealabil publicului şi a fost evaluată între 600.000 şi 800.000 de euro.
Licitaţia a avut loc cu câteva zile înainte de lansarea unui film biografic cu buget mare dedicat lui Napoleon, cu Joaquin Phoenix în rolul principal.
''Pălăria singură reprezintă imaginea împăratului", a declarat în octombrie pentru AFP licitatorul Jean-Pierre Osenat.
Această pălărie a fost purtată de Napoleon (1769-1821) "pe la jumătatea Imperiului", potrivit autorului belgian Yves Moerman, care a catalogat în 2007 pălăriile împăratului francez.
În decurs de aproximativ cincisprezece ani, Napoleon ar fi purtat în jur de 120 de astfel de pălării, ceea ce înseamnă că unele pot fi văzute din când în când la licitaţii.
Precedentul record a fost de 1,884 milioane de euro în 2014, vânzare realizată tot de Osenat, în oraşul Fontainebleau. Achiziţionată de un om de afaceri sud-coreean, pălăria provenea din colecţia familiei princiare din Monaco.
În 2018, o pălărie despre care casa de licitaţii De Baecque et Associes crede că a fost purtată în timpul bătăliei de la Waterloo a fost vândută cu 350.000 de euro la Lyon.
De data aceasta, pălăria vândută făcea parte din colecţia lui Jean-Louis Noisiez, fondatorul grupului francez GSF de curăţenie, igienă şi servicii asociate, care a murit în 2022.
Bicornul a fost realizat de Pierre-Quentin-Joseph Baillon, blănarul împăratului începând din 1806. Potrivit experţilor, Napoleon i-a adăugat cocarda în timp ce se afla pe Marea Mediterană, la întoarcerea de pe insula Elba la 1 martie 1815.
Pălăria a rămas în familie până la sfârşitul secolului al XIX-lea, când a fost vândută către diverşi colecţionari. A fost expusă la Musee de l'Emperi din comuna Salon-de-Provence (departamentul Bouches-du-Rhone) între 1967 şi 2002. , celebrul bicorn negru cu cocarda sa roşie, albă şi albastră, a fost adjudecată duminică, la Paris, pentru 1,932 milioane de euro (inclusiv taxele), în urma unor oferte care au depăşit cu mult estimările casei de vânzări Osenat din Franţa, informează France Presse.
Identitatea sau naţionalitatea cumpărătorului nu au fost dezvăluite.
Vânzarea a atras colecţionari din întreaga lume şi a generat un mare entuziasm, a declarat pentru AFP casa de licitaţii, care şi-a depăşit propriul record; în 2014 vânduse o pălărie a lui Napoleon I cu 1,884 milioane de euro.
Pălăria vândută duminică a fost prezentată în prealabil publicului şi a fost evaluată între 600.000 şi 800.000 de euro.
Licitaţia a avut loc cu câteva zile înainte de lansarea unui film biografic cu buget mare dedicat lui Napoleon, cu Joaquin Phoenix în rolul principal.
''Pălăria singură reprezintă imaginea împăratului", a declarat în octombrie pentru AFP licitatorul Jean-Pierre Osenat.
Această pălărie a fost purtată de Napoleon (1769-1821) "pe la jumătatea Imperiului", potrivit autorului belgian Yves Moerman, care a catalogat în 2007 pălăriile împăratului francez.
În decurs de aproximativ cincisprezece ani, Napoleon ar fi purtat în jur de 120 de astfel de pălării, ceea ce înseamnă că unele pot fi văzute din când în când la licitaţii.
Precedentul record a fost de 1,884 milioane de euro în 2014, vânzare realizată tot de Osenat, în oraşul Fontainebleau. Achiziţionată de un om de afaceri sud-coreean, pălăria provenea din colecţia familiei princiare din Monaco.
În 2018, o pălărie despre care casa de licitaţii De Baecque et Associes crede că a fost purtată în timpul bătăliei de la Waterloo a fost vândută cu 350.000 de euro la Lyon.
De data aceasta, pălăria vândută făcea parte din colecţia lui Jean-Louis Noisiez, fondatorul grupului francez GSF de curăţenie, igienă şi servicii asociate, care a murit în 2022.
Bicornul a fost realizat de Pierre-Quentin-Joseph Baillon, blănarul împăratului începând din 1806. Potrivit experţilor, Napoleon i-a adăugat cocarda în timp ce se afla pe Marea Mediterană, la întoarcerea de pe insula Elba la 1 martie 1815.
Pălăria a rămas în familie până la sfârşitul secolului al XIX-lea, când a fost vândută către diverşi colecţionari. A fost expusă la Musee de l'Emperi din comuna Salon-de-Provence (departamentul Bouches-du-Rhone) între 1967 şi 2002.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau