Pasaportul COVID securizat din 1 iulie. Cat timp este valabil certificatul de recuperare. "Vor fi sase saptamani de tranzitie"

virus  pasaportul-verde

Dimensiune font:

| 12-06-2021 10:33

 Certificatul digital pentru COVID-19 devine oficial in Romania de la 1 iulie insa documentul va avea caracter obligatoriu abia la sase saptamani de la aceasta data. In acest interval, romanii vor putea calatori in spatiul european in baza adeverintei de vaccinare.

De asemenea,
aceeasi adeverinta poate fi folosita cu incredere la iesirea din tara pana pe data de 1 iulie, a declarat pentru Ziare.com medicul Andrei Baciu, secretar de stat in Ministerul Sanatatii.

"Daca cineva vrea sa calatoreasca in strainatate poate merge cu adeverinta de vaccinare. Asta se va putea intampla si dupa 1 iulie pentru ca va fi o perioada de tranzitie. Certificatul nu devine obligatoriu la 1 iulie. Practic, vor exista sase saptamani de tranzitie. In ceea ce priveste platforma de pe care va putea fi descarcat,
STS se ocupa de toata partea tehnica si va face interconectarea cu platforma europeana", a explicat secretarul de stat.

Cat e valabil certificatul pentru cei care au trecut prin boala



Concret,
certificatul digital pentru COVID-19 va dovedi starea de sanatate a persoanelor care calatoresc in blocul european. Documentul nu va costa nimic si va fi disponibil sub forma digitala sau de hartie, fiind prevazut atat cu un cod QR cat si cu o semnatura digitala. Prezenta codului QR pe certificatul digital va face practic imposibila falsificarea acestuia.

Certificatul digital va atesta faptul ca o persoana fie a fost vaccinata impotriva COVID-19, fie s-a testat si are un rezultat negativ, fie a avut COVID-19 si s-a vindecat. Acest din urma certificat confirma faptul ca detinatorul si-a revenit de la COVID-19 dupa ce a inregistrat un test PCR pozitiv.

Certificatul de recuperare pe care il pot descarca cei care au trecut prin boala este limitat si are o valabilitate de 180 de zile de la data testului initial pozitiv, arata autoritatile. In ceea ce priveste certificatul pentru vaccinare, inca nu a fost stabilita perioada in care acesta este valabil.

Cum va functiona certificatul digital in statele UE



Practic, Comisia Europeana a lansat la 1 iunie un sistem care le permite statelor membre sa valideze reciproc certificatele, in cadrul "gateway UE". Pana in prezent, Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Germania, Grecia, Croatia, Polonia, Spania si Lituania sunt conectate la poarta si au inceput sa emita primele certificate UE, Romania urmand a intra in acest sistem de la 1 iulie.

 


Potrivit autoritatilor, dincolo de calatorii, certificatele vor putea fi folosite si in alte scopuri doar prin decizii punctuale luate de fiecare stat membru UE in parte. Spre exemplu, sunt state europene in care certificatul digital COVID-19 ar putea fi utilizat pentru intrarea in restaurante sau in cinematografe.

Ce se intampla cu cei vaccinati cu o singura doza



O persoana vaccinata cu o singura doza poate calatori in spatiul UE, caz in care certificatul va indica acest fapt. Totusi, ramane la latitudinea fiecarui stat daca va accepta sau nu ca persoana respectiva sa intre in tara.

Intr-o asemenea situatie, Comisia Europeana a propus ca persoanele care au primit o singura doza de vaccin din doua, dar care au trecut si prin boala, sa fie considerate complet vaccinate si astfel sa poata avea libertatea de a calatori in UE.

Toti cetatenii din afara UE care au dreptul sa calatoreasca in UE sau care au resedinta intr-un stat membru vor fi, de asemenea, eligibili pentru a obtine acest certificat. Acestia vor trebui sa furnizeze toate informatiile necesare despre vaccinare, test sau recuperare dupa boala. Comisia UE ar putea accepta, de asemenea, certificate din tari terte in aceleasi conditii ca si certificatele la nivelul UE - daca sistemele lor sunt interoperabile cu cadrul UE si sunt suficient de sigure.

Ce informatii se gasesc in certificatul digital



Certificatul va contine date personale, cum ar fi numele titularului, data nasterii, emitentul certificatului si un identificator unic pentru certificat. Pentru un certificat de vaccinare: vor fi incluse si tipul si producatorul vaccinului, numarul de doze primite si data vaccinarii. Pentru un certificat de testare: vor fi incluse si tipul de test, data si ora testului, locul si rezultatul. Pentru un certificat de recuperare: data rezultatului testului pozitiv si perioada de valabilitate vor fi, de asemenea, incluse.

Certificatul digital COVID-19 este o masura temporara care va fi suspendata odata ce Organizatia Mondiala a Sanatatii va declara sfarsitul pandemiei.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Vaslui, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 3093/89/2017, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Total Media Radio - TV” S.R.L. Vaslui, cu sediul în municipiul Vaslui, str. Unirii nr. 14, judeţul Vaslui. Nr. crt. DENUMIRE ACTIV/BUN, Valoare -Lei- 1., Echipament tehnologic, aparate de măsură şi control, mijloc de transport, mobilier, aparatură birotica 174.679. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scose la vânzare este cel de mai sus şi reprezintă 100% din valoarea de inventar, iar vânzarea se va efectua conform hotărârilor Adunării creditorilor din data de 23.07.2021, respectiv la cel mai bun preţ oferit. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 12.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv până la data de 09.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefon: 0335/566.035, 0744/291.653, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
Acces transfrontalier la asistență medicală prin platforma de Telemedicină - o punte între generații
28/07/2021 14:42

 Acces transfrontalier la asistentă medicală prin platforma de Telemedicină - o punte intre generatii

Ceaiul de trandafiri, un detoxifiant important
28/07/2021 14:33

  Ceaiurile cu trandafiri pot fi găsite fie sub formă de boboci de trandafiri, petale de trandafiri, fie in combinatie cu bucăti de fructe variate, ceea ce sporeste numărul de compusi bene ...

O boală nemiloasă amenință SUA. Nu are leac
28/07/2021 14:22

Statele Unite ale Americii, ţara cea mai afectată ce pandemia de COVID-19, fiind pe primul loc atat la numărul de infectări, cat şi la decese, se confruntă acum cu o altă infecţie mortală. Este vorb ...

Coronavirus România. Scădere a numărului de cazuri noi. Un singur deces în ultimele 24 de ore
28/07/2021 14:10

Autoritatile au raportat miercuri, 28 iulie, 159 de cazuri noi si un deces in randul pacientilor COVID in ultimele 24 de ore. La ATI numărul pacientilor a urcat pană la 47. În spitalele din tară sunt i ...

Terapii complementare -Aloe vera, ajutor în bolile de piele
28/07/2021 12:50

Plantă suculentă deosebit de apreciată in medicină si cosmetică, aloe vera este una dintre cele mai puternice plante medicinale. Are 75 de substante active benefice, iar gelul sau sucul de aloe vera au p ...

Numărul de cazuri COVID a urcat cu 83,7% în doar două zile!
28/07/2021 08:46

    * in ultimele 24 de ore incă 175 de persoane au fost testate pozitiv cu COVID-19, cel mai mare număr de cazuri noi din 8 iunie * rata de acoperire vaccinală la nivel naţional, in prezent, es ...

  România a vândut 1.170.000 de doze de vaccin
28/07/2021 08:32

  Secretarul de stat in Ministerul Sănătăţii Andrei Baciu, vicepreşedinte CNCAV, a declarat că, pană in prezent, Romania a vandut 1.170.000 de doze de vaccin, a donat mai multe doze şi are mai mul ...

Coaliția introduce loteria vaccinării!
28/07/2021 08:28

  Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, a declarat marţi că a propus, in şedinţa coaliţiei de guvernare, un set de măsuri de accelerare a campaniei de vaccinare anti-COVID, cum ar fi de recompen ...

Casa Albă anunţă că frontierele rămân închise pentru călătorii străini, din cauza variantei Delta
27/07/2021 12:50

Frontierele Statelor Unite răman in continuare inchise pentru călătorii internaţionali, indiferent dacă sunt vaccinaţi sau nu, a anunţat Casa Albă, invocand răspandirea rapidă a variantei Delta a coro ...

Șase din zece români au un indice de masă corporală mai mare decât cel normal!
27/07/2021 10:15

    Autoritătile europene au dat publicităti cele mai recente date ale raportului Eurostat, valabile la finele anului 2019, din care reiese că 53% din populatia adultă a Europei era suprapondera ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei