Primul proces din România privind morții din pandemie și jaful financiar făcut pe seama acestora

Dimensiune font:

| 08-06-2023 07:15

Luni, 29 mai, la postul de televiziune Realitatea, Maria Vasii a abordat tangențiual acest subiect și a făcut următoarea afirmație:

„Un spital din România, și anume Spitalul din Arad, a primit 2 mld de euro în pandemie pentru achiziții!"- in contextul în care se discuta despre lipsa de fonduri pentru aplicarea legii privind planul național pentru prevenția cancerului, sumă care ar putea fi accesată din fonduri europene și nu se face acest lucru. Întrucât suma vehiculată este imensă, am transmis în data de 30 mai 2023 o solicitare în baza Legii 544/ 2001 către Spitalul Județean Arad să ne comunice

1. Valoarea totală și lista investițiilor realizate în perioada pandemiei COVID, cu raportare la materiale sanitare de protecție, medicamente, aparatură medicală etc. și natura fondurilor din care au fost realizate ( de exemplu fonduri proprii ale SCJUA, fonduri CJ, finanțare europeană)

2. Lista bunurilor/ materialelor primite prin acte de donație de la diverse entități ( asociații/fundații etc).

Cu toate acestea, unele informații pot fi regăsite în platforma SICAP. Sumele cheltuite de către SCJUA în perioada 2020-2022 și care au presupus procedură de achiziție se prezintă astfel:

În 2020, primul an de pandemie și cel mai costisitor, achizițiile SCJUA însumează 63.648.198 ron:

Conform altor căutări suplimentare pe care le-am întreprins, numai în luna martie 2020 SCJUA a încheiat contracte în valoare totală 12.762.953, 7 lei pentru achiziția de aparatură medicală inclusiv pentru Spitalul de campanie de la Expo, materiale de protecție, medicamente etc.

1. În 2021, 413.049.566 ron

2. În 2022, 9.616.292,511 ron

Investigațiile se derulează pe două direcții

1. cheltuielile din pandemie

2. erorile medicale în pandemie și alte aspecte care au legătură cu maniera în care a fost îndeplinit actul medical în acea perioadă

Cu raportare la cheltuielile efectuate de spitalele din România (inclusiv Spitalul Județean Arad), avocata Maria Vasii a sesizat atât Banca Mondială pentru acele cheltuieli (multe dintre ele s-au realizat din fonduri puse la dispoziția statelor de această entitate) cât și departamentul FBI din Statele Unite care derulează o amplă investigație în ceea ce privește eventualele fraude financiare comise de mai multe state ale lumii în perioada pandemiei.

Întrucît în emisiunea din data de 29 mai de la postul de televiziune Realitatea avocatei Maria Vasii nu i s-a alocat timp pentru a explica și detalia informația privind sumele colosale cheltuite în pandemie, miercuri, 31 mai, aceasta a fost din nou invitată în studio și a făcut următoarele afirmații:

„Mă refer la cheltuielile din pandemie și vi le prezint pe cele ale unui singur spital, nu-l mai numesc acum pentru că aceste lucruri sunt deja investigate de două instituții ale statului. O să aflați mai multe după ce vor face publice rapoartele investigatorilor, repet, atât din România cât și ai FBI" (n.red. este vorba de Spitalul Județean Arad, una dintre instituțiile care investighează fiind DNA)

„Cel puțin pentru o parte din cele 2 miliarde de euro, respectiv pentru 250.000.000 de euro, un departament creat special la Washington a demarat investigarea acestor lucruri."

„În Statele Unite avem deja arestați 7 români în spețe care au legătură cu pandemia și, conform unui comunicat oficial, vor mai urma încă 200 de români care sunt deja în atenția FBI" (n. red. conform informațiilor noastre, inclusiv medici sunt printre cei 200).

„Nu uitați că noi suntem umili participanți la aceste investigații din România și Statele Unite. FBI-ul face aceste investigații, nu noi".

„Țin neapărat să vă prezint aceste documente, pentru ca să vedeți că nu am confundat sumele (n. red cu referire la menționarea sumei de 4 miliarde de euro în emisiunea din 29 mai 2023). Un singur spital a cheltuit 2 miliarde de euro, încă un spital cu 1,5 miliarde de euro, mai este unul cu 2 miliarde, iar celelalte spitale au finanțări normale. Aceste cheltuieli de miliarde de euro numai pe Covid sunt colosale și nejustificate, în contextul în care alte spitale au fost dotate cu aparatură de ultimă generație, cu 50 de milioane și sunt funcționale"

Cazul morții doamnei Ileana Sîrbu este unul dintre cele la care face referire avocata Maria Vasii, aceasta preluând dosarul după mai bine de 2 ani de când acesta se află în lucru

„Puteți vedea, 10 milioane de euro pentru medicamente cheltuiți de un singur spital. Acest spital are în fișele de magazie 76 de fiole de morfină pentru un mort covid. Banii ăștia au fost plătiți din diferite surse de finanțare. Nu pot da acum prea multe detalii, dar mai vreau să știți că în acest spital, din 500 de pacienți covid au murit 497, deci au supraviețuit 3! Doamna procuror care investiga cazul clientei mele, când a vrut să citeze martori, a spus cutremurată că am constatat cu stupoare că nu mai trăia nimeni. Există un singur martor care a scăpat pentru că a fugit din spital." .

Doamna Ileana Sîrbu, profesoară de matematică pensionară, soția fostului inspector-șef al Inspectoratului Școlar Județean Pavel Sîrbu și mama Adrianei Beldiman și a Cristinei Marina, a murit la 75 de ani CU ZILE - după ce a fost „tratată" totalmente neprofesionist, corupt și criminal în spitalul „suport-covid" din Grădiște de mai multe cadre medicale. Din păcate, articolul despre moartea doamnei Ileana Sîrbu publicat pe site-ul nostru la momentul în care a fost depusă plângerea penală nu poate fi asociat acestui material, o instanță din România dispunând eliminarea acestuia, în condițiile în care, în conțitul său nu erau afirmații defăimătoare ci era structurat sub formă de știre, doar despre faptul că s-a depus o plângere penală. Cu toate acestea, într-un stat de drept, un judecător și-a permis să cenzureze o știre, care avea la bază o informație adevărată, concretă, fără interpretări jurnalistice.

Despre cazul doamnei Ileana Sîrbu dar și despre celelalte (puține de altfel) concretizate cu plângeri penale, în prezent nu pot fi scrise prea multe întrucât toate se află în diverse stadii ale cercetării penale. Ne-am putea rezuma pentru moment la niște cuvinte cheie: tărăgănare intenționată, incompetență, cârdășie, protejarea colegilor de breaslă, nesimțire, fals în documente, declarații mincinoase, tupeu, protecție, lipsă de profesionalism. Dar cum niciodată nu-i prea târziu, mai ales când e vorba de a se face dreptate, avem răbdare să-și finalizeze anchetatorii cercetările și vom relua subiectul, cu toate detaliile.

Avocata Maria Vasii a atins și un punct sensibil al presei din România când vine vorba de abordarea subiectului Covid: „V-aș ruga să abordați toate temele naționale, dar dacă acest subiect (n.red. subiectul COVID cu toate aspectele pe care presupune) va trebui să fie prelucrat de americani și să vină presa din America să ne vorbească despre el pentru că în România foarte puțini au curajul să vorbească, este RUȘINOS! Am ținut să vin în fața dumneavoatră cu aceste dovezi certe deoarece dascălii își cer drepturile pentru o sumă de 500.000.000, tot bugetul de care este nevoie pentru învățământ, iar aici discutăm de fraude de miliarde de euro și noi să tăcem nu este corect."

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cât de bun este tratamentul cu usturoi pentru limbricii la copii?
15/04/2025 16:03

E important să stii ce tratament este bun pentru limbrici la copii, pentru că este o problemă frecventă in randul acestora, cauzand disconfort si potentiale complicatii de sănătate. Remediile naturiste po ...

Pacient târât pe scări la policlinica Cina din Ploiești, deoarece nu mergea liftul. Control al DSP
15/04/2025 15:53

Direcţia de Sănătate Publică Prahova a efectuat un control la fosta policlinică Cina din Ploieşti după ce un pacient greu deplasabil a fost tarat pe scări pentru a fi dus la un control, in condiţiile i ...

Top 7 probleme de sănătate ce pot fi cauzate de telefon și soluții pentru a le diminua. De la dureri musculare și ochi obosiți la „putrezirea creierului”
14/04/2025 19:50

 Telefonul mobil a devenit aproape o extensie naturală a mainii noastre, iar simpla idee că am putea rămane fără acces la el, chiar si pentru scurt timp, poate provoaca un disconfort greu de ignorat. ...

Salarii record de 400.000 euro pentru medici: cazare gratuită și mașină de serviciu incluse. Află ce trebuie să faci
14/04/2025 15:17

Julia Creek, un orăsel izolat din Queensland, Australia, cu doar 550 de locuitori, a devenit recent cunoscut in intreaga lume datorită unei oferte de angajare care bate orice record european in materie de sal ...

Cercetătorii au stabilit cantitatea exactă de alcool consumată săptămânal care ar putea dubla riscul de demență
14/04/2025 14:38

 Consumul a opt pahare de vin sau halbă de bere pe săptămană sau mai mult poate creste semnificativ riscul de a dezvolta dementă, o afectiune care fură memoria, sugerează un nou studiu. Cercetător ...

Se modifică legea privitoare la medicamentele care te pot lăsa fără permis de conducere/ Lista completă
14/04/2025 11:36

 O modificare de nuantă, dar extrem de importantă are loc la articolul privind substantele interzise.. (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează indeplinirea indatoririlor de serviciu de către un ...

Care este cea mai bună și sănătoasă apă de băut din comerț. Datele de pe etichetă la care trebuie să fii atent: „Asta recomand, din ce am studiat”
14/04/2025 05:54

Apa este vitală. Dacă fără mancare mai rezistăm, fără apă nu putem supravietui prea mult timp. Insă este important să bem apă sănătoasă, cu minerale potrivite. In comert există diferite tipuri de ...

La ce trebuie să fim atenți când facem cumpărături pentru masa de Paște. Ce este important să verificăm la carne, ouă sau cozonaci
13/04/2025 13:02

 Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vine cu recomandări pentru perioada cumpărăturilor pentru masa de Paste, atrăgand atentia ca toate produsele alimentare să fie cumpărate ...

Cum îți influențează intestinul starea de spirit: legătura dintre microbiom și sănătatea mintală
13/04/2025 12:10

Se spune adesea că „simtim cu stomacul”. Dar ceea ce părea doar o expresie metaforică, devine astăzi un fapt sustinut de stiintă. Microbiomul intestinal, alcătuit din miliarde de bacterii bene ...

Un test de sânge ar putea detecta boala Parkinson înainte de apariţia simptomelor
13/04/2025 11:42

 Cercetătorii au dezvoltat un test de sange simplu şi „rentabil”, capabil să detecteze boala Parkinson cu mult inainte de apariţia simptomelor, conform unui studiu citat de The Guardian, tr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei