Copiii vor putea avea de la naștere carte de identitate pentru a le facilita circulația în UE. Cel puțin 5 milioane de documente vor fi plătite cu bani europeni din PNRR

cumseobtine7fb-1391785699

Dimensiune font:

| 01-02-2023 08:50

 Cel puţin cinci milioane de cărţi de identitate electronice vor fi plătite din fonduri alocate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Guvernul adoptând, în şedinţa de marţi, o Ordonanţă care creează cadrul normativ în acest sens.

Actul normativ prevede posibilitatea ca părinţii să primească carte de identitate electronică pentru copiii lor, încă de la naştere, lucru care le va facilita circulaţia în Uniunea Europeană. Viitoarele cărţi de identitate vor avea dimensiunile unui card bancar, iar cele electronice nu vor mai avea imprimat domiciliul deţinătorului.

”Guvernul a adoptat astăzi Ordonanţa pentru modificarea şi completarea unor dispoziţii referitoare la evidenţa persoanelor şi cartea electronică de identitate. Principalele modificări vizează, pe de o parte, crearea cadrului normativ pentru plata de către stat, suportarea de către stat, din fonduri alocate prin PNRR, a costului cărţii electronice de identitate pentru minim cinci milioane de cărţi electronice emise. Primele cinci milioane vor fi cu siguranţă suportate prin PNRR”, a anunţat şeful Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, chestorul de poliţie Cătălin Giulescu.

În actualul ritm de emitere, alocarea prin PNRR ar urma să ajungă pentru eliberarea de cărţi de identitate pentru următorii trei ani, iar pe viitor pot fi prevăzute noi soluţii pentru finanţarea cărţii electronice de identitate.
În prezent, taxa pentru emiterea cărţii electronice de identitate este de 67 de lei.

Conform lui Giulescu, Ordonanţa stabileşte proceduri de interoperabilizare a mai multor sisteme informatice, în aşa fel încât cetăţenii care solicită documente de identitate să nu mai trebuiască să prezinte anumite documente care se regăsesc în sistemele informatice ale diverselor instituţii, cum ar fi informaţii referitoare la documente de proprietate aflate în ANCPI.

”Un alt element esenţial este faptul că vom pune în circulaţie cartea electronică de identitate opţională pentru minori chiar începând de la naştere, de la zero la 14 părinţii având opţiunea să solicite acest document de călătorie pentru a putea să-şi exercite dreptul la liberă circulaţie în spaţiul Uniunii Europene”, a precizat Giulescu.

El a afirmat că cetăţenii pot alege între cartea de identitate simplă şi cea electronică ”în funcţie de interesele sau credinţa fiecărui cetăţean”, opţiunea fiind reglementată şi rămânând neafectată.

”Totuşi, recomandarea noastră este, pentru a beneficia de serviciile de e-guvernare, pentru a putea accesa serviciile electronice de la distanţă, să se opteze pentru cartea electronică de identitate”, mai spune Giulescu.

Oficialul din MAI a estimat că, în cel mult şase luni, unele proceduri vor fi simplificate, odată cu dezvoltarea unor aplicaţii şi interoperabilizarea sistemelor.

Simplificarea procedurilor va fi făcută având în vedere petiţiile primite de la cetăţeni, Ordonanţa adoptată marţi flexibilizând mecanismul de eliberare a acestor documente.

Pe viitor, atât cartea de identitate simplă cât şi cea electronică vor avea formatul unui permis de conducere, sau al unui card bancar. Elementele de securitate vor fi adecvate pentru a fi eliminate riscurile de securitate pe care le prezintă actualele cărţi de identitate emise începând din 1997.

Cartea de identitate electronică va avea înscrisă sigla Uniunii Europene.

Pe viitor, cărţile electronice de identitate nu vor mai avea trecut pe ele domiciliul deţinătorului, aceste date fiind trecute în aplicaţia informatică privind cartea electronică. În cazul celor care au viză de flotant, viza de reşedinţă va fi înscrisă în suportul de stocare. Pentru cărţile de identitate simple, se emite un document care constituie dovadă de reşedinţă, reglementări în acest sens urmând a fi adoptate în perioada următoare.

În judeţul Cluj, unde se desfăşoară un proiect pilot, au fost emise aproximativ 7.100 de cărţi de identitate electronice, până în prezent. Cei care au deja emise cărţi electronice pot beneficia de gratuitate atunci când vor fi emise noile documente.

Proiectul va fi extins, în Capitală, cel mai probabil în vara acestui an, apoi în toamnă va fi extins la nivelul marilor municipii reşedinţă de judeţ şi apoi la nivelul municipiilor.

În prezent, sute de mii de români care înainte de 1997 aveau cel puţin 55 de ani au încă buletin de identitate, în formatul vechi, cu file. Acestea nu au fost obligate să treacă la formatul cărţii de identitate.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Dan Negru: Democrația a ajuns pe mâna unor șmecheri puțini, care știu cum să-i fraierească pe cei mulți’
23/11/2024 11:30

p style=" font-weight:bold ">Dan Negru a izbucnit pe retelele de socializare, chiar inaintea primul tur la prezidentiale, unde a declarat că ar impune restrictii asupra dreptului de vot pentru persoanele care ...

RU EUROPE SRL – Lansarea proiectului     ”F.I.R.M.A. - Formarea si Instruirea Resurselor: Manageri si Angajati
23/11/2024 09:10

 COMUNICAT DE PRESĂ Lansarea proiectului ”F.I.R.M.A. - Formarea si Instruirea Resurselor: Manageri si Angajati",  PEO/78/PEO_P9/OP4/ESO4.7/P ...

RU EUROPE S.R.L – Lansarea proiectului „A.C.U.M.: Adaptează-te la Cerințe Unice și Moderne”, PEO/78/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A36
23/11/2024 09:06

 COMUNICAT DE PRESĂ Lansarea proiectului    „A.C.U.M.: Adaptează- te la Cerinte Unice si Moderne”, PEO/78/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A36

Pensionarii ieșeni vor primi tichete sociale de Sărbători
22/11/2024 12:19

  Pensionarii ieseni vor beneficia si in acest an de ajutoare sub formă de tichete sociale valorice. Actiunea, organizată de Primăria Municipiului Iasi prin Directia de Asistentă Socială, marchează ...

Recalcularea pensiei de urmaș. Câți bani va primi soțul supraviețuitor
21/11/2024 18:59

Multi romani vor să afle cum se face recalcularea pensiei de urmas. Noua lege a pensiilor, aplicabilă din 1 septembrie 2024, mentine in mare parte prevederile anterioare, dar au fost făcute cateva clarifică ...

21 noiembrie - Ziua mondiala a salutului
21/11/2024 11:04

21 noiembrie - Ziua mondiala a salutului Ziua mondială a salutului este marcată in fiecare an la 21 noiembrie, fiind un prilej ca oamenii din intreaga lume să-şi exprime preocuparea pentru pacea mondial ...

Poliția a confiscat peste trei tone de articole pirotehnice
20/11/2024 10:10

De la inceputul campaniei de verificare, politistii au confiscat peste trei tone de articole pirotehnice ilegale. Actiunea, derulată in perspectiva sărbătorilor de iarnă, a inceput la finalul lunii septem ...

7 expresii pe care le foloseşte o persoană manipulatoare ca să te facă să te simți vinovat
19/11/2024 15:54

  7 expresii pe care le foloseşte o persoană manipulatoare ca să te facă să te simti vinovat Un manipulator este o persoană care, cu ajutorul minciunilor si a anumitor comportamente, ii induce ...

Nu e glumă! Klaus Iohannis nu a avut nicio zi de concediu în cei 10 ani de mandat, susține Administrația Prezidențială
17/11/2024 13:39

Klaus Iohannis, presedintele Romaniei, se apropie de finalul celor două mandate, incepand ultima lună de activitate in functie, fără să fi beneficiat de nici măcar o zi de concediu oficial in aproape 10 a ...

Statistici șocante: un copil este violat în fiecare zi în România
16/11/2024 08:56

Un copil este violat in fiecare zi in Romania. Statisticile socante prezintă realitatea tării noastre in care cei mai vulnerabili cad pradă pedofililor, arată cele mai recente date. In numai doi ani au fos ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei