Raliul Iaşului a ajuns la ediţia cu numărul 40
Dimensiune font:
În perioada 30 august - 1 septembrie, 60 de echipaje se vor duela pe parcursul a opt probe speciale, care însumează 139,12 kilometri de macadam. Raliul Iaşului 2024 punctează ca şi o etapă (a VII-a) din Campionatul Naţional de Raliuri.
Competiţia se întinde pe parcursul a trei zile, 30 august - 1 septembrie. În prima zi echipajele au parte de sesiunea de teste oficiale (Shakedown ) al raliului în zona Bârnova, urmând ca apoi cele 60 de echipaje să facă cunoştinţă cu publicul în cadrul Startului Festiv care va avea loc la Palatul Culturii începând cu orele 18,15. „Gradul de dificultate al Raliului Iaşului este unul destul de ridicat, deoarece suprafaţa de concurs, macadamul din pădure, permite dezvoltarea unor viteze destul de mari, şi avem şi emoţii tehnice şi emoţii de viteză. Sunt 61 de echipaje concurente plus maşini de securizare”, a declarat Dan Codreanu, managerul Raliul Iaşului.
Prima probă specială de la Raliul Iaşului 2024 va avea loc vineri, începând cu orele 21:00, atunci când se va desfăşura SuperSpeciala PS 1 Râpa Galbenă cu o lungime de 1,9 km.
În cea de-a doua zi a competiţiei sunt programate cinci probe speciale, câte două treceri pe celebrele Cioca Boca şi pe Mădârjac, iar in finalul zilei echipajele vor avea de parcurs proba Resonance care va conta ca şi probă specială cu numărul 6, însumând în totalul zilei 88,40 km de macadam.
Ultima zi a raliului aduce încă două probe, două treceri pe proba Ciurea în lungime de 19,41 km, însumând 38,82 km de alergat în ultima zi care va trage cortina peste ediţia 40 pentru Raliul Iaşului. „Toate etapele de macadam sunt dificile şi în mod particular are alte capcane pentru sportivi. Trebuie spus că în toate competiţiile de macadam din România traseele s-au îmbunătăţit. Adică, probe de acum 10-20 ani erau mult mai dure, mult mai casante şi mult mai periculoase pentru sportivi. Faţă de un raliu pe asfalt, un raliu pe macadam este mai dificil. Nu doar competiţia contează, ci tot ceea ce se întâmplă aici. Toate împreună formează un tot foarte dorit, interesant şi apreciat”, a spus, în cadrul unei conferinţe de presă, Norris Măgeanu, preşedintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.
La startul acestei ediţii, pe probele speciale, va fi regăsită şi o parte din echipajul NRA. Este vorba despre modelul Skoda Fabia RS RALLY 2. Pe lista de înscrieri figurează Bogdan Marişca şi Sebastian Itu, cei doi având un sezon parţial. Jean Tatu şi Jean Tatu jr aduc şi ei câte un model Skoda Fabia RALLY 2 la startul Raliul Iaşului 2024.
Marele absent al acestei etapei este Simone Tempestini, absenţa acestuia fiind motivată de faptul că va participa alături de echipa din India, TEAM MRF TYRES, în Ţara Galilor la etapa din Campionatul European de Raliuri (ERC), JDS Machinery Rali Ceredigion.
Andrei Girtofan va alerga alături de Doru Vraja pentru a-şi consolida titlul de vice-campioni, deoarece Simone mai are nevoie de doar 3 puncte în ultimele 3 etape pentru a deveni matematic cel mai titrat pilot din istoria României. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau