Uimitorul dirijabil care va revoluţiona transportul aerian urmează să fie testat (FOTO)
Dimensiune font:
Un nou tip de dirijabil, finanţat de armata SUA, este gata pentru primul test.
Deşi Aeroscraft va folosi doar o treime din combustibilul unui avion militar dar va putea transporta o încărcătură de trei ori mai mare. Mai mult, aeronava nu va avea nevoie de o pistă de aterizare.
Firma de aviaţie Aeros, din California, a lucrat la dezvoltarea Aeroscraft pentru mai mulţi ani, iar specialiştii susţin că aeronava se află acum în stadiul final de creare. Compania a creat un prototip prin care speră să demonstreze că întregul concept poate fi aplicat. Prototipul va avea o lungime de doar 77m, adică jumătate din modelul final.Cu toate acestea, el a fost creat având la bază aceeaşi structură rigidă şi cu acelaşi sistem de pilotare.
Acum, compania va trebui să demonstreze că dirijabilul poate decola şi ateriza vertical, facilitând astfel livrarea.
Varianta finală a aeronavei, despre care se crede că va fi gata în 3 ani, va transporta o încărcătură de 66 de tone, cu o viteză de 120 de noduri (aproximativ 222 km/h), până la o înălţime de 5.500m. Cu un singur plin, Aeroscraft va putea străbate 5556 de kilometri. Invenţia are posibilitatea de a revoluţiona transportul aerian, permiţând accesul la zone izolate. Crearea acestei aeronave a fost posibilă după descoperirea unui sistem intern pentru gestionarea balastului care permite operatorilor să controleze flotabilitatea aparatului prin comprimarea heliului din interiorul rezervorului şi determinarea acestuia să devină mai greu decât aerul pentru decât aerul pentru a coborî.
Odată ce încărcătura este urcată la bord, dirijabilul se poate ridica prin eliberarea heliului comprimat în rezervor şi determinarea acestuia să redevină mai uşor ca aerul. Ulterior, cu ajutorul motoarelor turbopropulsoare Aeroscraft poate fi controlat.
Avantajul major este acela că, graţie sistemului inovator, Aeroscraft nu are nevoie de o infrastructură terestră ci doar un loc suficient de mare pe care să aterizeze.
Primul dirijabil a fost creat de contele Ferdinand Graf von Zeppelin, în 1900 cu scopul de a-l folosi ca pe o armă împotriva Germaniei. Graf Zeppelina fost dezvoltat de dr. Hugo Eckener care a şi zburat cu el în jurul lumii în 21 de zile, în 1929. Ulterior, germanii au construit propriul lor dirijabil numit Hindenburg, care în ziua de 6 mai 1937, în timpul unui zbor spre SUA, a luat foc din cauză că era alimentat cu hidrogen şi nu cu heliu.
Sursa: Daily Mail
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau