V Zburător, avionul în formă de bumerang al companiei KLM
Dimensiune font:
Când o companie aeriană și una dintre cele mai prestigioase universități tehnice din lume își unesc eforturile pentru a crea un avion nou, putem fi siguri că va apărea ceva uimitor din toate punctele de vedere.
Estetica, funcționalitatea și durabilitatea sunt principii care apar natural atunci când vorbim despre Flying V („V Zburător”), avionul în formă de bumerang al KLM, care este deja o realitate… în fază de proiect.
Într-adevăr, după cum se poate vedea în imagini, aripile nu sunt prinse de corpul central al aeronavei, ci mai degrabă fac parte din fuzelaj în ansamblu, un fel de bumerang cu motoare deasupra și care conține scaune pentru pasageri de-a lungul întregului corp.
Această creație, un proiect comun al Universității de Tehnologie din Delft și al KLM, pare să promită o revoluție în aeronautică. Privit cu mai multă atenție, are logică.
Având această formă de „V”, avionul distribuie întreaga greutate a încărcăturii, a structurii și a pasagerilor în interiorul aripilor, de aceea are nevoie de mult mai puțin material structural.
Unul dintre avantajele acestui model este că ar putea fi construit folosind tehnologia deja existentă și ar putea funcționa perfect în aeroporturile de astăzi: nu este cât un Airbus A350, dar are aceeași anvergură.
Ar putea transporta aproximativ 314 de pasageri (cam cât A350) și aceeași cantitate de marfă, 160 de metri cubi. Desigur, design-ul habitaclului nu va semăna cu nimic din ceea ce știm.
Scaunele vor fi eșalonate astfel încât toți pasagerii să poată privi spre partea frontală a avionului, deși se deschide și posibilitatea unor scenarii diferite, cu un aspect în stil de tren, cu o masă în mijloc, sau cu paturi pliabile în spațiile cele mai restrânse, de lângă marginile aripilor.
În prezent, sunt testate modelele de simulare (machete de câțiva metri) pentru a vedea cu adevărat cum s-ar comporta în aer. Flying V are multe elemente de la Airbus A220, un avion pentru zboruri regionale, de la care ia ca model cabina, concepută pentru doi piloți.
Puntea piloților se ridică la 40 de centimetri peste puntea pasagerilor, pentru a putea adăposti roata din față a avionului.
Cabina piloților are patru ferestre mari, pentru a vedea întreaga pistă, și încă mai rămâne loc pentru un radar meteorologic montat în „nasul” avionului.
Un alt lucru cu adevărat important este faptul că, datorită formei sale, are o suprafață mai mică, deci exercită o rezistență aerodinamică mai mică. Ce înseamna acest lucru?
Ei bine, avionul are nevoie de un volum de combustibil cu 20% mai mic decât este necesar pentru un Airbus A350 pentru a parcurge aceeași distanță.
Prea frumos ca să fie adevărat?
Din nefericire pentru Flying V, după cum menționează Ars Technica, este probabil ca proiectul să eșueze, așa cum au eșuat și celelalte modele de aeronave cu aripi integrate în fuzelaj pe care le-am văzut de-a lungul anilor.
Motivul este același: avioanele trebuie să se încline spre stânga și spre dreapta în timp ce schimbă direcția de deplasare.
Acest lucru nu reprezintă o problemă mare într-un design convențional, în care pasagerii nu sunt niciodată prea departe de axa centrală a avionului. Dar, pe măsură ce te îndepărtezi de această axă, efectul devine mult mai pronunțat.
Acestea fiind spuse, este ușor să fii negativist. În final, doar timpul și tehnologia își vor spune cuvântul cu privire la viabilitatea acestui model.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau