Cine este Mihail Vlasov , Legea privind trecerea Registrului Comerţului la Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a fost avizată pozitiv de Consiliul Legislativ

default

Dimensiune font:

| 02-04-2013 10:16

Consiliul Legislativ a avizat o afacere de 55 de milioane de euro declarată neconstituţională de CCR

 

 

 

Legea privind trecerea Registrului Comerţului la Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a fost avizată pozitiv de Consiliul Legislativ. În analiza consiliului se arată că, deşi procedura a fost declarată neconsituţională de Curtea Constituţională, ea poate fi realizată dacă şefii registrului sunt numiţi de statul român. Recent, nouă directori ai camerelor de comerţ din teritoriu au semnat o declaraţie comună în care spun că sunt împotriva trecerii Registrului Comerţului la CCIR. Potrivit unei analize realizate de cele nouă camere de comerţ, prin proiectul de lege din Parlament, Registrul Comerţului va deveni “instrumentul discreţionar de şantaj şi manipulare al preşedintelui Camerei de Comerţ". Datele oficiale arată că Registrul Comerţului este o instituţie oficială pentru statul român cu venituri anuale de peste 110 milioane lei.

Pe 28 martie, Consiliul Legislativ a avizat pozitiv proiectul de lege privind trecerea Registrului Comerţului la Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). În avizul transmis Senatului, Consiliul Legislativ susţine că nu există un impediment în mutarea activităţii Registrului Comerţului la CCIR, însă admite că, fiind vorba de un serviciu public, transferul nu se poate realiza oricum.

 

”Gestionarea serviciului public al registrului comerţului de către camerele de comerţ reprezintă un aspect de oportunitate, asupra căruia Consiliul Legislativ nu este abilitat a se pronunţa, deoarece ţine exclusiv de voinţa legiutorului. Apreciem că opţiunea pentru revenirea oficiilor de registru al comerţului în sistemul camerelor de comerţ şi industrie nu ridică per se o chestiune de principiu insurmontabilă”, se precizează în avizul Consiliului Legislativ.

O decizie a Curţii Constituţionale din 2009  arată că trecerea Registrului Comerţului la CCIR este neconstituţională. Curtea Constituţională spune în motivarea hotărârii că Registrul Comerţului desfăşoară un serviciu public care nu poate fi trecut în sistemul privat.

"Legea supusă controlului de constituţionalitate prevede transformarea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului din instituţie publică cu personalitate juridică într-o structură pe lângă o asociaţie neguvernamentală - Camera de Comerţ şi Industrie a României -, ceea ce echivalează cu abrogarea implicită a dispoziţiilor care reglementează actualul statut al acestuia. Or, această modificare fundamentală nu poate opera decât în condiţiile respectării principiilor constituţionale şi normelor europene incidente, precum şi a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, care a condamnat pentru lipsa de transparenţă o serie de proceduri de atribuire a unor servicii sau lucrări publice de către unele state membre (Hotărârea CJCE Comisia c. Franţei din 14 octombrie 2004 şi Hotărârea CJCE Comisia c. Germaniei din 18 noiembrie 2004)", se precizeză în motivrea CCR.

Consiliul Legislativ menţionează în aviz decizia CCR prin care transferul registrului a fost declarat neconstituţional. Consiliul dă, însă, deciziei CCR o interpretare proprie în care spune că, de fapt, transferul serviciului de înregistrarea a firmelor poate fi realizat. ”Astfel, aşa cum şi CCR a precizat în considerentele deciziilor sale privind acestă problemă, un serviciu public, de interes general prin ipoteză şi comportând exerciţiul unor prerogative de autoritate publică, poate fi încredinţat spre a fi prestat, organizat şi administrat de către o entitate publică sau chiar de una privatp precum CCIR pe lână care să funcţioneze ONRC, devenită astfel perspane juridica de drept privat cu exprimarea totusi a supravegherii şi controlului ex post  de către o autoritate publică desemnată şi cu participarea autorităţii publice la învestirea (numirea) agenţilor entităţii private (ONRC), anume registratorii comerciali, care exercită şi prerogative de autoritate publică în activităţile ce configurează serviciul public al registrului comerţului”, se precizează în avizul emis de Consiliul Legislativ.

VEZI AICI AVIZUL CONSILIULUI LEGISLATIV

În data de 21 februarie, cinci deputaţi (Alina Gorghiu, Aurel Vainer, Marko Attila, Mircea Grosaru şi Florin Iordache) şi un senator (Klárik László Attila) au depus la Senat o propunere legislativă prin care cereau trecerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului de la Ministerul Justiţiei în subordinea Camerei de Comerţ şi Industrie a României. În expunerea de motive a proiectului, parlamentarii au menţionat că Registrul Comerţului funcţionează acum deficitar şi este rigid. "Sistemul registrului comerţului aflat în subordinea Ministerului Justiţiei se dovedeşte a fi unul rigid, lipsit de capacitatea de adaptare rapidă a sistemului informatic care să permită procesarea datelor", se menţionează în expunerea de motive.

Doi dintre parlamentarii semnatari ai iniţiativei sunt şi membri ai Curţii de Arbitraj Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ: Alina Gorghiu şi Florin Iordache. Cei doi apar pe lista de arbitri publicată pe pagina oficială a Camerei de Comerţ.  Astfel cei doi sunt iniţiatorii unei legi care afectează Camera de Comerţ, instituţie cu care au legături. Contactat de gândul, deputatul PSD Florin Iordache susţine că între Camera de Comerţ şi Industrie a României şi Curtea Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerţ nu există nicio legătură. “Sunt instituţii diferite, nu au nici o legătură. Nu văd nici o problemă în asta”, a declarat Florin Iordache.

Această iniţiativă este susţinută de Mihail Vlasov, preşedintele Camerei de Comerţ a României şi membru PNL, sprijin demonstrat printr-o adresă semnată de acesta la începutul anului. Vlasov a cerut preşedinţilor Camerelor de Comerţ din teritoriu să participe la o şedinţă în care urma să se adopte o declaraţie comună prin care se susţinea trecerea ONRC la Camera de Comerţ.

”Registrul Comerţului, transformat în instrumentul discreţionar de şantaj şi manipulare al Preşedintelui CCIR”

Iniţiativa lui Vlasov nu este însă susţinută de toate camerele de comerţ din România. Nouă filiale teritoriale se opun acestei iniţiative. Astfel, pe 26 martie, camerele de comerţ din Vâlcea, Sibiu, Prahova, Harghita, Dolj, Buzău, Bihor, Bacău şi Argeş susţineau că, dacă proiectul de lege va trece prin Parlament, atunci Mihail Vlasov va dispune discreţionar de bugetul Registrului Comerţului evaluat la 60 de milioane euro.

”Semnatarele acestui mesaj se opun vehement iniţiativei legislative B69/2013, depusă la Senatul României, care are ca scop subordonarea de către CCIR a Camerelor Judeţene şi concentrarea tuturor deciziilor în mâinile preşedintelui CCIR. Dacă noul proiect de lege va intra în vigoare, Preşedintele CCIR va avea posibilitatea să desfiinţeze Camerele Judeţene, conform modificărilor făcute la Art 2(3). Tot el va dispune discreţionar de 90% din banii încasaţi de Registrul Comerţului – peste 60 de milioane de euro anual. Acest proiect de lege va duce la fraudarea statului român şi la subjugarea de către CCIR a sistemului cameral”, se menţionează în comunicatul semnat cele nouă camere de comerţ.

O analiză realizată de specialiştii celor nouă camere de comerţ arată că trecerea registrului la camerele de comerţ ar însemna ca serviciul public realizat de acestă instituţie ar fi în subordinea unei singure persoane, adică Mihail Vlasov. "Proiectul de lege nu readuce Registrul Comerţului în locul lui firesc, la Camerele de Comerţ şi Industrie Judeţene, aşa cum prezintă iniţiatorii în expunerea de motive, ci transformă ORC în instrumentul discreţionar de şantaj şi manipulare al Preşedintelui CCIR", se arată în analiza celor nouă camere de comerţ.

VEZI AICI EXPLICAŢIILE CELOR NOUĂ CAMERE DE COMERŢ

Registrul Comerţului o afacere profitabilă de 55 milioane de euro

Miza preluării Registrului Comerţului de către Camera de Comerţ sunt veniturile încasate de această instituţie, dar şi activele Registrului. Din datele oficiale, rezultă că instituţia este una profitabilă. Potrivit informaţiilor transmise de Registrul Comerţului, în 2012, încasările totale au fost de 112 milioane lei, iar bugetul alocat a fost de 101 milioane lei. La  această sumă se mai adaugă şi patrimoniul instituţiei, care, la finele anului trecut, era evaluat la peste 30 milioane lei. Astfel că, în total, trecerea registrului la camera de comerţ înseamnă o afacere de peste 240 milioane lei.

În anul 2011, încasările registrului au fost de 116 milioane lei, iar bugetul alocat a fost de 97 milioane lei. Până la finalul lunii februarie, Registrul Comerţului a încasat puţin peste 22 milioane lei şi a avut alocări bugetare de 16,4 milioane lei.

VEZI AICI DATELE OFICIALE ALE REGISTRULUI COMERŢULUI

Într-un răspuns remis gândul, ONRC arată că funcţionarea instituţiei sub controlul Ministerului Justiţiei a fost una din condiţionalităţile negociate cu Uniunea Europeană. Potrivit ONRC, activitatea instituţiei este de interes public, iar bunurile ei sunt proprietate publică. ”Serviciul public de ţinere a registrului comerţului este organizat în conformitate cu normele constituţionale în domeniul şi legislaţia Uniunii Europene drept societar. Astfel, cu privire la aquis-ul Uniunii Europene, care implică nu numai armonizarea legislaţiei dintre dreptul UE şi cel naţional, dar şi capacitatea administrativă de a implementa măsurile adoptate, aceasta aparţinând unei instituţii publice prin ONRC şi în calitate de instituţie publică în subordinea Ministerului Justiţiei se transpun toate directivele în dreptul societar, dar şi în materii incidente. În îndeplinirea acestor atribuţii, ONRC a transpus în practică toate directivele privind societăţile comerciale asumate”, precizează ONRC într-un răspuns pentru gândul.

Registrul Comerţului a mai arătat că, în 2014, va fi implementată şi o Directivă Europeană pentru interconectarea cu registrele comerţului din ţările UE în sensul că firmele vor primi la înregistrare un cod unic de înregistrare.

Potrivit CCR, în 33 de state din Europa Registrul Comerţului se află în subordinea unui minister, de cele mai multe ori în subordinea ministerului Justiţiei. "De altfel, având în vedere că registrul comerţului îndeplineşte un serviciu public de importanţă deosebită în funcţionarea pieţei interne la nivelul Uniunii Europene, majoritatea statelor membre a stabilit organizarea registrului comerţului sub control public, în diferite forme. Astfel, în 33 de state registrul comerţului este organizat în subordinea unui minister şi numai în două state registrul comerţului este ţinut de camerele de comerţ, însă acestea fie au statut de instituţie publică în cadrul administraţiei publice locale, fie se află sub controlul unui minister", se meţionează în hotărârea CCR.

Cine este Mihail Vlasov

Mihail Vlasov este socrul ministrului PNL Cristian David. În 2008, Vlasov a avut şi un scurt mandat de parlamentar. În 2012, Mihail Vlasov a fost reclamat la DNA pentru corupţie. 12 preşedinţi de camere de comerţ din teritoriu au transmis către DNA o plângere penală, în care arată că Vlasov ar fi folosit discreţionar fondurile Camerei de Comerţ.

”Preşedintele CCIR, dl Mihail M. Vlasov a cheltuit, în anul 2011, suma de 12.239.098 lei, existând indicii serioase în sensul că aceşti bani nu au fost cheltuiţi doar în interesul CCIR. Cu ocazia dezbaterilor, în Adunarea din 23 aprilie 2012, a Execuţiei Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al CCIR pe anul 2011 (punctul 3 de pe ordinea de zi), am observat că, în Anexa nr.2 (Execuţia Bugetului de Venituri şi Cheltuieli anul 2011), punctul 4 (Cheltuieli cu serviciile executate de terţi), litera l (fond la dispoziţia Preşedintelui), în coloana intitulată "prevederi 2011" a fost menţionată suma de 12.400.000 lei, în loc de 6.300.000 lei, asa cum aprobaseră membrii Camerei Naţionale, în Adunarea din data de 19 mai 2011", se  arată în sesizare. Până în prezent, Mihail Vlasov nu a fost trimis în judecată de către DNA.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei