Cum a functionat "Partidul Facebook" in ziua victoriei lui Iohannis​. Cifre: rezultatele online ale candidatilor si topul articolelor virale

default

Dimensiune font:

| 19-11-2014 09:10

 "Nu va mai luati dupa Facebook!" Asa indemnau numerosi comentatori dupa primul tur al alegerilor prezidentiale, in care Monica Macovei si Klaus Iohannis au castigat considerabil mai putin decat se asteptau, avand in vedere ceea ce, inainte de alegeri, se intampla in reteaua de socializare. Chiar in ziua votului, un propagandist al lui Victor Ponta isi indemna "prietenii" online sa nu mai "puna botul la propaganda lui Basescu, a lui Adrian Sirbu si a celor de la HotNews.ro". "Facebook a avut dreptate", decreteaza analistii, politicienii, expertii online acum, dupa victoria surprinzatoare a lui Iohannis din turul doi. Ce s-a intamplat pe Facebook, in cifre, la alegerile din 16 noiembrie? Ce s-a intamplat cu "propaganda" HotNews.ro si a lui Adrian Sarbu? Cum a castigat Iohannis in fata premierului pe net si care a fost rolul media si al mesajelor de mobilizare la vot?


  • Pe Facebook sunt "contorizati" 7,2 milioane de utilizatori activi din Romania. Turul al doilea al alegerilor prezidentiale este primul scrutin din Romania in care unei retele sociale ii este recunoscut impactul major asupra unui eveniment politic local - in lunga serie inceputa, la o scara mult mai mare, cu alegerile din SUA din 2008, continuata cu revoltele Primaverii Arabe sau, mai recent, cu evenimentele din Ucraina sau protestele din Hong Kong.

Cum s-au intersectat presa online si reteaua sociala preferata de romani, in ziua alegerilor

HotNews.ro a folosit date furnizate de serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook Pro.facebrands.ro pentru a analiza felul cum au interactionat oamenii cu articolele din presa online si de pe bloguri, in ziua votului. (Analiza nu include interactiunile dintre utilizatori independenti, cum ar fi, de exemplu, comportamentul prietenilor cand cineva a "pus pe Facebook" un filmulet sau o poza cu situatia de la sectia de votare din strainatate unde respectivul a stat la coada)

In ziua turului II, HotNews.ro si Gandul.info au fost site-urile cu cel mai mare numar de interactiuni pe Facebook. Ele au fost urmate de Adevarul.ro, Contributors.ro, Ziare.com, reportervirtual.ro, Antena3, pah.ro (pagina lui Patrick Andre de Hillerin), StirileProTV.ro si cabral.ro, potrivit datelor oferite de serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook Pro.facebrands.ro, consultate de HotNews.ro. Astfel, in ziua votului:
  • HotNews.ro a avut, cu 43 de articole distribuite pe Facebook, un total de 65.155 de interactiuni, dintre care: 50.668 de like-uri, 3.532 de comentarii, 10.955 de share
  • Gandul.info, cu 88 de articole distribuite, a avut in inregistrat in total48.556 de interactiuni pe Facebook, dintre care: 33.077 de like-uri, 3.905 comentarii, 11.574 share-uri
  • Adevarul.ro, cu 50 de articole distribuite, a avut 20.473 de interactiuni
  • Contributors.ro, cu 15 articole distribuite, a avut 18.040 de interactiuni
  • Ziare.com, cu 34 de articole distribuite, a avut 8.677 de interactiuni.
(sursa: Pro.facebrands.ro)
Later edit / UPDATE: Datele Facebrands acopera majoritatea celor mai relevente institutii media din Romania. Lipsesc, totusi, cifre referitoare la cateva site-uri importante, inclusiv unele cu o prezenta puternica pe Facebook, precum Rtv.net sau Timesnewroman.ro. Datele consultate de HotNews.ro nu se refera nici la paginile personale sau de brand ale unor jurnalisti sau oameni de presa cunoscuti. 

Top publisheri dupa interactiuni pe Facebook - 16 noiembrie:



Ce fel de articole au fost distribuite masiv? Spre deosebire de alte dati, inclusiv la primul tur de scrutin, majoritatea articolelor care au provocat, pe 16 noiembrie, interactiuni-record pe Facebook nu sunt materiale informative, "hard news", specifice in buna masura site-urilor din top. Asa cum oamenii au raspandit rapid mesaje primite de la prietenii lor care stateau la cozile imense din fata sectiilor de votare din strainatate, preferate au fost si articolele publicate de media online care transmiteau mesaje sau indemnuri la vot - nu neaparat informatii - din partea votantilor umiliti, a unor personalitati.

In ziua votului, articolul unui publisher online cu cel mai mare numar de interactiuni a fost, potrivit Pro.facebrands.ro"Mesajul primului roman care a votat in Noua Zeelanda", publicat de HotNews.ro: 18.401 like-uri, 1225 de comentarii pe Facebook, 3392 de share-uri.
  • Din primele 40 de articole distribuite masiv pe Facebook, numai unul nu are legatura cu alegerile sau cu perioada electorala - un articol Adevarul despre "cat ne-ar costa unirea cu Republica Moldova" (locul 25 in topul articolelor cu cel mai mare numar de interactiuni Facebook in ziua votului)
  • Dintre primele zece articole care s-au raspandit masiv pe Facebook,opt prezinta mesaje, scrisori deschise sau apeluri la mobilizare, iar doua sunt stiri care, la randul lor, au potential de mobilizare.
  • Subiectele primelor zece articole cu numar mare de interactiuni in ziua votului: mesajul primului roman care a votat in Noua Zeelanda (HotNews.ro), mesajul lui Ioan Gyuri Pascu pentru Tudor Gheorghe (HotNews.ro, Gandul.info), mesajul unui roman din America pentru prietenii din diaspora (Contributors.ro), exemplul dat de un grup de romani din Goteborg, unde nu exista sectie de vot (HotNews.ro), mesajul unui preot roman din diaspora despre sprijinul BOR pentru Ponta (Adevarul.ro), exemplul dat de romanii care s-au asezat de sambata seara la coada, la Munchen si Londra (HotNews.ro), "De ce n-am nevoie sa-i explic mamei cu cine sa voteze" (Lucian Mandruta in Gandul.info), protestul unui roman satul de minciuni si dispret (Gandul.info), mesajul lui Patrick Andre de Hillerin care si-a anulat votul (pah.ro)
  • Majoritatea covarsitoare a primelor 40 de articole raspandite duminica pe Facebook sunt fie de mobilizare la vot, fie pro-Iohannis sau negative la adresa lui Ponta si sustinatorilor sai. Din "tabara Ponta", cel mai distribuit articol este al Antena3.ro - pe locul 14: Ce spune Mircea Diaconu despre aceasta campanie (total: 3059 de interactiuni Facebook)
Articolele cu cele mai multe interactiuni pe Facebook - 16 noiembrie:



Ce s-a intamplat in ultima saptamana de campanie


In saptamana 10-16 noiembrie, ultima a campaniei electorale, Gandul.info a fost publisher-ul online cu cele mai multe interactiuni (total de 373.426 like-uri, comentarii si share-uri) cu 842 de articole distribuite), urmat deHotNews.ro (311.354 de interactiuni cu 473 de articole), StirileProTV.ro (total de 223.211 de interactiuni cu 67 de articole), Adevarul.ro (104.264 interactiuni cu 350 de articole) si Biziday cu Moise Guran (85.299 vizualizari cu doar 12 articole).
  • Tot in ultima saptamana de campanie, cel mai raspandit articol este un material al Stirilor Pro TV despre caderea Zidului Berlinului, urmat de un articol al lui Vlad Petreanu cu titlul "PSD, o campanie a jegului total" (petreanu.ro), un articol despre "planul de aranjare a alegerilor prezidentiale pentru Victor Ponta" (Gandul.info), un articol cu titlul "Victor Ponta: da-o-n ma-sa de diaspora! (capitalismpepaine.com) si articolul HotNews.ro despre cele 55 de situatii in care premierul Ponta a fost prins cu minciuna.
Primul tur de scrutin - o cu totul alta poveste

Spre deosebire de turul al doilea, in primul tur - care i-a dezamagit pe cei care-si puneau sperante in semnalele Facebook - situatia a fost, potrivit datelorPro.facebrands.ro, mult diferita: interactiunea electorala, cata a existat, s-a petrecut dincolo de materialele distribuite pe Facebook de publisheri. Astfel:
  • Clasamentul primelor zece site-uri de informare si opinie cu interactiune mare pe Facebook: Gandul.info, sport.ro, Adevarul.ro, HotNews.ro, promotor.ro, StirileProTV.ro, victordulu.ro, antena3.ro, ziare.com si gsp.ro
  • Numarul interactiunilor este considerabil mai mic in cazul publisherilor, comparativ cu turul II: Gandul.info - 29.555 de like-uri, comentarii si share-uri in total, cu 86 de articole distribuite; Adevarul.ro - 9.690 de interactiuni in total, cu 30 de articole distribuite; HotNews.ro - 6.194 de interactiuni in total, cu 50 de articole distribuite
  • Din primele 20 de articole ale unor site-uri de stiri sau bloguri, distribuite substantial in ziua primului tur, doar unul are potential mobilizator: "Ce-ar fi sa-i batem?", articol de opinie semnat de Alex Livadaru pe Gandul.info. Acesta este si articolul cu cel mai mare numar de like-uri, share-uri si comentarii in ziua respectiva - 22.753 in total
  • In rest, primele 20 de articole ale unor publisheri cu interactiune mare pe Facebook in primul tur sunt ocupate de materiale despre fotbal, articole din domeniul social, stiri din gaming si IT si doar cateva materiale informative legate de campania electorala.

Ce s-a intamplat dupa socul 16 noiembrie

In ziua de dupa alegeri, sapte din primele zece materiale cu mare raspandire pe Facebook au fost publicate de HotNews.ro, unul - de Biziday.ro, unul - de AurasMihai.ro, unul - de Gandul.info. Toate au legatura cu alegerile - fie sunt materiale cu potential mobilizator sau de informare publicate in ziua votului, care au continuat sa se raspandeasca a doua zi, fie sunt opinii si reactii de dupa vot.

Ce a insemnat animatia de pe Facebook pentru candidatii la prezidentiale?

Dragos Stanca, managing partner la compania de digital ThinkDigital, observa duminica noapte, pe pagina sa de Facebook:
  • "Pagina lui Klaus Iohannis a inregistrat 185.451 fani noi, doar azi. Cu 850 de mii de fani (update: 915 de mii), s-a detasat net de Victor Ponta (715 mii) si Traian Basescu (319 mii), cu o pagina relativ noua. "

Marti dimineata, la 36 de ore de la inchiderea urnelor, pagina lui Klaus Iohannis depasea - in premiera pentru un politician roman - pragul de 1 milion de like-uri, in timp ce pagina lui Victor Ponta a ramas la acelasi nivel cu cel din zilele precedente: 717.800 de like-uri marti la pranz. Iohannis ii depaseste astfel pe lideri europeni precum Angela Merkel (aproape 900.000 de like-uri) sau David Cameron (410.000 de like-uri).

Potrivit unei monitorizari publicate de Mediafax, pana duminica seara raportul intre numarul de fani Klaus Iohannis si cel al fanilor lui Victor Ponta, pe Facebook, era similar cu cel al voturilor finale. Astfel, din totalul fanilor atrasi de cei doi pe Facebook, 55% erau "ai lui Iohannis", iar 45% ai lui Victor Ponta.
  • Sursa citata mentioneaza ca Iohannis - a carui pagina de Facebook este mult mai recenta decat cea a liderului PSD - a avut o crestere spectaculoasa in ultimele doua luni. In ultima saptamana de campanie, Ponta a pornit de la 665 de mii de fani, crescand usor pana la 715 mii, in timp ce Iohannis a crescut de la 521 de mii de fani si a ajuns la 874 de mii in ziua dinaintea votului.
  • Pe 16 noiembrie, interactiunea lui Iohannis cu fanii a crescut brusc, ajungand la 2.759.000 de like-uri, comentarii si share-uri intr-o singura zi (total 15 noiembrie: 264 de mii de interactiuni). Pe 16 noiembrie, interactiunea lui Victor Ponta cu fanii sai a crescut usor comparativ cu zilele precedente, ajungand la 294 de mii de interactiuni (228 de mii in ziua precedenta).
  • Aceeasi analiza arata ca Iohannis a avut un engagement al fanilor de trei ori mai mare comparativ cu Victor Ponta (106.3% fata de 33.08%)

La randul sau, Alexandru Negrea face pe Marketing20.ro o analiza a impactului celor doi candidati pe Facebook:
Distributia fanilor celor doi candidati, potrivit sursei citate:
  • Luni, Iohannis avea mai putini fani din Romania comparativ cu Victor Ponta (531 de mii comparativ cu 638 de mii) dar usor mai multi in Italia, de 3 ori mai multi in Germania, cu 30% mai multi in Spania si aproximativ la fel de multi in tari precum Republica Moldova si SUA. (Detalii pe Marketing20.ro)

Toate aceste date au complicat aritmetica invocata de Mirel Palada, consilierul premierului, care ii indemna pe prietenii sai pe Facebook sa "ia cu alcool" ceea ce el numea " propaganda lui Basescu, a lui Adrian Sirbu (proprietarul Mediafax Group, ce detine Gandul.info - nred.) si a celor de la Hotnews". Aceleasi evolutii au contribuit la surpriza lui Sebastian Ghita ca "Partidul Facebook si Partidul Diaspora" au influentat decisiv alegerile. Iar interactiunea din online s-a dovedit mult mai eficienta la urne decat audientele unidirectionale ale posturilor TV care au fost urmarite de milioane de romani in ziua votului (cu Pro TV, Antena 3, Antena 1 si Romania TV in frunte, potrivit datelor prezentate de Paginademedia.ro). 
  • Si in online, datele referitoare la interactiune contrasteaza cu clasamentul general al site-urilor de stiri in ziua votului - vezi aici numarul unicilor, afisarilor si vizitelor de pe principalele site-uri in ziua de duminica. (Nota: in aceeasi zi, HotNews.ro a avut aproape 270.000 de unici, peste 490.000 de vizite si peste 1.550.000 de afisari)

Cat despre rolul Facebook in impunerea unor lideri politici, dupa "esecuri" precum Nicusor Dan in urma cu cativa ani sau Monica Macovei acum, consultantul online si social media Victor Kapra aminteste marti, pe blogul sau, cum seful unei agentii de digital, Laurentiu Dumitrescu de la Digital Star, prevedea inca de acum un an ca prezidentialele ar putea fi cucerite pe Facebook, atat timp cat exista "un candidat credibil cu un mesaj puternic". Atunci, lumea prezenta in sala radea cand Dumtrescu spunea aceste lucruri: 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei