GREVĂ la CFR la mai multe depouri din ţară. Circulaţia trenurilor din România, grav afectată

NDQwJmhhc2g9YjdjMWIyZjJkZDRhMGIyZjYyMTIwYzg0ZTRiMjI5MzI=.thumb

Dimensiune font:

| 16-01-2020 15:32

Mai multe trenuri au fost anulate după ce angajatii care asigură întreținerea locomotivelor și-au încetat activitatea în mai multe județe din țară. Scandalul a pornit din cauză că CFR Călători refuză să încheie un nou contract de mentenanţă în condiţiile în care ultimul a expirat la finele lui decembrie. JOi, în jurul prânzului, conducerea companiei CFR Călători a semnat contractul de mentenanţă cu SCRL şi încetarea grevei.

Angajaţii Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive (SCRL) au încetat greva şi au reluat lucrul în toate secţiile, joi după ora 12:00, după ce conducerea companiei CFR Călători a semnat contractul de mentenanţă cu SCRL, a declarat, pentru AGERPRES, directorul SCRL, Cristian Coconaşu.

"Începând cu ora 12:00, s-a reluat activitatea de reparaţii din SCRL în toate secţiile. Contractul de mentenanţă a fost semnat. Traficul ar trebui să se normalizeze în cursul zilei de astăzi (joi, n.r.). Nu vor fi probleme, toate locomotivele care sunt în secţii vor fi reparate, ca să nu fie probleme pe partea de asigurare de material rulant de tracţiune", a precizat directorul Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive.

La rândul său, prim-vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012, Ionel Savin, a confirmat că angajaţii SCRL au încetat greva, după ce compania CFR Călători a semnat contractul de mentenanţă cu SCRL.

"S-a semnat contractul de mentenanţă cu CFR Călători, iar începând cu ora 12:00 s-a reluat lucrul în toate secţiile SCRL", a precizat, pentru AGERPRES, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.

 

Ştirea iniţială:

În jur de 1300 de persoane, de angajați ai SCLR de la depourile Iași, Suceva, Cluj, Timișoara, Arad, Pitești, București, Ploiești, Galați și Brașov au intrat în grevă. Din această cauză, 19 trenuri al CFR Călători au fost anulate.

Rutele unde sunt anulări: nu mai circulă trenul Suceava Nord-Pașcani, Buzău-București Nord și câteva trenuri pe zona Galați, Buzău și Roșiori.

"Este un protest spontan. Este a treia zi de proteste la SCRL. Sunt o sumedenie de trenuri anulate, cel puţin Regio sunt foarte multe. Începând de astăzi (joi, n.r.) au început să anuleze şi InterRegio. CFR Călători este în culpă, atâta timp cât au un contract de mentenanţă expirat, un contract negociat pe toate compartimentele, care a fost validat, şi încearcă şi acum să tragă de timp. Tot nu au încheiat contractul de mentenanţă, cred că încearcă să ne păcălească, pentru că altă impresie nu am'', a declarat, joi, pentru AGERPRES, Ionel Savin, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.

Liderul sindical a transmis că salariaţii nu vor să reia lucrul, dacă nu vor avea un contract semnat cu CFR Călători care să cuprindă toate punctele de lucru actuale.

"Am un mesaj de la salariaţi. Salariaţii au zis în felul următor: dacă nu vedem contract semnat de CFR Călători, care la anexă să prevadă foarte clar toate punctele de lucru actuale, ca să nu mai existe vânătoarea asta de angajaţi prin toate depourile şi prin toate secţiile noastre, salariaţii nu vor să reia lucrul, indiferent de consecinţe. Mie mi se pare că salariaţii au fost destul de tranşanţi, au spus destul de clar lucrurilor pe nume", a spus acesta.

Întrebat dacă ministrul Transporturilor i-a chemat la discuţii, Savin a răspuns: "De la domnul ministru nu avem niciun semn". Angajaţii Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive CFR - SCRL Braşov au oprit de marţi lucrul, pe motiv că CFR Călători încearcă să falimenteze compania, prin preluarea etapizată a personalului. În plus, de la 1 ianuarie 2020, CFR Călători nu a mai încheiat niciun contract de prestări servicii cu SCRL.

"Oamenii refuză să mai lucreze. Practic, ei (CFR, n.r.) încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să îşi retragă angajaţii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a şi întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este şi administrator special, întrucât societatea este în insolvenţă, şi le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători şi, implicit, dacă se continuă aceeaşi politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători", a declarat, marţi, pentru AGERPRES, Ionel Savin.

Cele patru puncte preluate de CFR Călători sunt: Medgidia, Sighet, Piatra Olt şi Oraviţa.

De asemenea, Savin a precizat că CFR Călători a încercat să inducă ideea că aceste cheltuieli au crescut din cauza SCRL, motivul real fiind "deciziile luate de managerii transportatorului public feroviar de călători".

"Pe o astfel de motivare, pe 6 ianuarie, în Consiliul de Administraţie, au prezentat acest punct de vedere, motivând că SCRL şi-ar fi retras angajaţii din anumite puncte de lucru şi este necesară o internalizare a activităţii, ca şi cum SCRL ar fi o firmă externă, şi nu ar fi propria filială de reparaţii. CFR Călători este acţionar unic la SCRL. În condiţiile astea, au încercat, prin Consiliul de Administraţie, să inducă ideea că au crescut cheltuielile din cauza SCRL, dar, de fapt, ele au crescut din cauza deciziilor managerilor de la CFR Călători - ei ne-au solicitat să retragem personalul din punctele respective - iar cheltuielile au crescut pentru că, de exemplu, locomotiva trebuia să îşi facă mentenanţa la capăt de traseu, iar acum este necesar să o mute 200 de kilometri, la un depou unde să îi facă mentenanţa şi se plătesc taxe de infrastructură. Toate chestiile astea au stat la baza motivării pentru internalizarea, cum au zis dumnealor, a activităţii către CFR Călători şi pentru a lua alte două puncte de lucru de către CFR Călători - Automotoarele de la Bucureşti şi punctul de lucru de la Tecuci", a detaliat Savin.

Liderul de sindicat a acuzat că s-au făcut presiuni asupra angajaţilor SCRL să facă cereri de angajare la CFR Călători, spunându-li-se că în caz contrar vor rămâne fără locuri de muncă.

"S-au făcut şi presiuni asupra angajaţilor. Au venit în unele puncte de lucru, în unele secţii şi li s-a spus că 'Dacă astăzi nu faceţi cereri de angajare la CFR Călători, de mâine nu o să mai aveţi de lucru'. Oamenii sunt speriaţi când văd astfel de chestiuni şi ce zic: 'Ne pierdem şi locul de muncă, noi avem şi bani pe care ar trebui să îi recuperăm ca şi creanţe la masa credală, ăştia vor să ne falimenteze şi rămânem şi fără locuri de muncă şi fără banii de la masa credală'. Asta este principala nemulţumire a angajaţilor. În plus, de la 1 ianuarie, CFR Călători nu mai are niciun contract de prestări servicii cu SCRL. Cu toate astea, de la începutul anului şi până acum, noi ne-am desfăşurat normal activitatea. Probabil că nu s-ar fi întâmplat asta (oprirea lucrului - n. r.) dacă nu se încerca din nou preluarea de puncte de lucru. În privinţa contractului, s-au purtat negocieri pe toată luna decembrie, s-au semnat şi procese verbale cum că ar fi de acord cu tariful orar şi ceea ce a rămas în discuţie, nefiind de acord SCRL, a fost exact această chestiune: ca CFR Călători să preia anumite puncte de lucru. Asta este singura chestiune", a susţinut Savin. Potrivit acestuia, CFR Călători doreşte să preia chiar mai multe puncte de lucru, întrucât SCRL mai are încă 16. "Ei vor mai multe puncte de lucru, nu doar acestea două. SCRL mai are încă 16 puncte de lucru. Este clar pentru toţi cei care cunosc situaţia că asta duce la falimentare", a arătat el. Acesta a susţinut că "nimeni din SCRL nu s-ar opune dacă s-ar face o absorbţie totală, însă discuţiile astea sunt vechi şi nimeni nu a dorit să o facă".

"Dacă vrea să ne absoarbă CFR Călători, nu am fost niciodată împotriva unei absorbţii totale, adică să absoarbă tot personalul, pentru ca acesta să-şi păstreze actualele drepturi salariale şi actualele locuri de muncă să fie garantate. Mai mult, această absorbţie ar duce şi la păstrarea acelor creanţe de la masa credală, adică salariaţii nu ar pierde nimic, pentru că la calea ferată la noi salariile sunt mici, undeva la 2.000 şi ceva de lei. Ori, toţi salariaţii noştri au datorii restante la creanţe undeva la 10.000 lei/persoană. Unii au mai mult, alţii mai puţin, dar e o sumă destul de importantă pentru un salariat. Eu vă spun: nimeni din SCRL nu s-ar opune dacă s-ar face o absorbţie totală, însă discuţiile astea sunt vechi şi nimeni nu a dorit să o facă", a afirmat Savin.

Liderul sindical a menţionat că s-au făcut demersurile necesare la ministrul Transporturilor pentru detensionarea situaţiei, i-a fost transmisă o solicitare, iar acum "vedem dacă ne va răspunde şi dacă lucrurile evoluează favorabil".

''Dacă dumnealui ar ieşi şi ar prezenta un punct de vedere, probabil că oamenii ar avea încredere şi şi-ar relua activitatea", consideră Ionel Savin. Întrebat dacă SCRL ar putea să facă şi modernizări de locomotive şi de vagoane, nu doar reparaţiile clasice de material rulant, Savin a răspuns: "Bineînţeles că am putea face", mai ales că în cazul acesta nu ar mai fi nevoie de organizarea de licitaţie pentru atribuirea contractelor, ci s-ar putea apela la încredinţare directă. În plus, preţurile percepute de SCRL în cazul CFR Călători sunt cele mai mici de pe piaţa românească de reparaţii, iar timpul de executare este mai rapid decât cel al Reloc Craiova, potrivit sursei citate. "De câte ori au prestat servicii la noi, întotdeauna ele au fost mai ieftine decât oriunde pe piaţa de reparaţii din ţară. Or, în condiţiile astea, ne punem şi noi întrebarea de ce nu se vrea să se facă cu noi? Şi cei de la Reloc Craiova mai fac RR-uri la locomotive, dar ritmul şi timpul în care le fac cei de la Craiova este mult mai mare decât la noi. Deci, mai multe locomotive se pot scoate la noi decât la Reloc. Nu ştiu, sunt probabil şi alte interese, sunt chestii care ne depăşesc. Noi nu am solicitat niciodată altceva decât să ni se dea de lucru şi să fim lăsaţi să lucrăm, aşa cum suntem", a mai spus Ionel Savin.

Societatea Comercială de Reparaţii Locomotive are în jur de 1.504 angajaţi, alţi peste 40 fiind repartizaţi la cele patru puncte de lucru preluate deja de CFR Călători.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
CFR: Trenurile circulă cu dificultate pe raza Sucursalelor Iaşi şi Braşov, din cauza ninsorilor abundente, a copacilor căzuţi şi a temperaturilor scăzute / Trei trenuri staţionează în gări
23/11/2024 14:45

 CFR SA anunţă că sambătă dimineaţă se circulă cu dificultate pe raza Sucursalelor regionale Iaşi şi Braşov, din cauza ninsorilor abundente, a copacilor căzuţi pe şine sau pe firul de contact ...

GAFĂ DE PROPORȚII a echipei de campanie a lui Geoană: Au transmis presei un mesaj de susținere care era pentru un suporter Farul Constanța
23/11/2024 11:52

Gafă de proportii a echipei de campanie a candidatului independent la prezidentiale Mircea Geoană: vineri seara a transmis un mesaj de sustinere pentru acesta din partea galeriei echipei de fotbal Farul Const ...

Cum se folosesc fermele de troli și boți pentru influențarea alegerilor din România
23/11/2024 11:22

Fermele de troli si boti au devenit arme digitale puternice in campaniile electorale din Romania. Aceste retele creează un flux constant de dezinformare si manipulare pe retelele sociale, influentand perceptia ...

Meteorologii ANM au emis mai multe coduri de vreme severă în jumătate de țară
23/11/2024 11:09

  Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis o avertizare Cod galben de vreme severă, valabilă in 23 de judeţe, pe parcursul zilei de sambătă. UPDATE 23 noiembrie, ora 10.15:& ...

Rusia: Baza NATO din Polonia este o țintă PRIORITARĂ. Polonia: Membrii UE să CONTRIBUIE mai mult la investițiile în apărare pe granița estică
23/11/2024 08:29

In timp ce Rusia amenintă că noua bază antirachetă a SUA din Redzikowo, Polonia, „este o tintă prioritară pentru o potentială neutralizare”, premierul polonez avertizează cu privire la „amenintare ...

Întâlnire crucială la Mar-a-Lago: Șeful NATO, în dialog cu Donald Trump
23/11/2024 08:27

Seful NATO, Mark Rutte, il vizitează pe presedintele ales al SUA, Donald Trump, la resedinta sa din Florida, a relatat vineri ziarul olandez De Telegraaf, citand surse. Rutte a zburat cu un avion guvernamenta ...

Germania și Marea Britanie se pregătesc de război cu Rusia
23/11/2024 08:23

Bundeswehr (fortele armate ale Germaniei) a pregătit un plan secret in cazul unui conflict militar cu Rusia Potrivit acestuia, planul de 1.000 de pagini „Operatiunea Germania” enumeră toate facilitătile ...

Avioanele F-16 ale României vor executa zboruri la înălţimi mici pe întreg teritoriul țării. Apel către populație pentru a evita îngrijorările
22/11/2024 15:09

  Fortele Aeriene Romane (ROAF) au anuntat că in următoarea perioadă urmează zboruri la inăltimi mici pe intreg teritoriul Romaniei. Zborurile vor fi efectuate de avioane de luptă F-16 Fighting Falc ...

Un nou cutremur in aceasta dimineata in zona Vrancea
22/11/2024 12:59

Vineri dimineată, un seism cu magnitudinea de 2,9 a fost inregistrat in judetul Buzău, conform informatiilor furnizate de Institutul National de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pămantului. Aces ...

Breaking! Românii vor putea călători fără vize în China
22/11/2024 12:14

  China a anunţat vineri că cetăţenii romani vor putea călători fără vize in această ţară incepand cu 30 noiembrie 2024, potrivit Reuters, scrie news.ro. China işi va extinde r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei