Trei repere de excepţie pentru angajaţii de la Dacia
Dimensiune font:
* în această lună, Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (UMCD) a marcat trei cifre rotunde: producţia a 9 milioane de şasiuri, a 2.500.000 de cutii de viteze JH şi a 100.000 de motoare TCe 90
La Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia au ieşit de pe liniile de fabricaţie 9 milioane de şasiuri. Producţia lor a demarat în anul 2000 pentru modelele Super Nova şi Solenza. Începând din 2004, au fost adăugate progresiv în liniile de fabricaţie şasiuri pentru modelele din gama Dacia, dar și pentru vehicule din gama Renault sau ale altor constructori auto internaţionali. Dacia se plasează pe locul I la producţia de şasiuri în cadrul Grupului Renault la nivel internaţional.
Tot în cadrul activităţii mecanice a Dacia, pe linia de asamblare a fost fabricată cutia de viteze JH cu numărul 2.500.000. Producţia cutiilor de viteze JH a demarat în anul 2001. Cutiile de viteze JH asamblate la UMCD sunt livrate către Uzina Vehicule Dacia (unde echipează modelele Logan şi Sandero) şi uzinele Renault din Columbia, Rusia, Maroc, India, Iran şi Africa de Sud. Volumele pentru export depăşesc 50%. În cadrul UMCD este fabricată şi cutia de viteze TL, care echipează Dacia Duster și diverse modele Renault și Nissan.
UMCD a marcat la începutul lunii iulie producţia a 100.000 de motoare pe benzină turbo TCe 90. Este vorba de cel mai nou motor produs la Uzinele Dacia, excelentul 0,9 litri, în 3 cilindri, supraalimentat, de 898 cm3, care echipează modele din noua gamă Dacia (Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Logan MCV). Cu o concepţie inovatoare, propulsorul TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă. El asigură reprize și acceleraţii suple și energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,2 l/ 100 km) şi un nivel al emisiilor de CO2 de numai 119 g/km.
Piesele integrate în noul motor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate (turnate şi uzinate) în cadrul UMCD.
Producţia pentru noul motor a demarat în a doua parte a anului 2012. Linia de fabricaţie va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an. Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este prima uzină din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.
Ce înseamnă UMCD?
Întinsă pe o suprafaţă de 16 hectare, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina are peste 3.600 de angajaţi, din care 27% femei. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
Sistemul de producţie Renault (SPR), „motorul” de performanţă Renault, este introdus încă din anul 2002.
Dacia se plasează pe locul întâi la producţia de şasiuri în cadrul Grupului Renault la nivel internaţional.
Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este prima uzină din cadrul Grupului Renault care produce motorul TCe 90.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau