ACHIZIȚII pe bandă rulantă în pandemie: Armata şi MEN au cumpărat materiale de protecţie de la Unifarm în valoare de 5 milioane de euro

download

Dimensiune font:

| 27-07-2020 15:48

Apar noi informații despre achizițiile făcute de statul român, în pandemie, de la Unifarm, companie al cărei director a ajuns subiect de anchetă la DNA. De la începutul anului şi până în prezent, Compania Naţională Unifarm SA, societate cu capital deţinut integral de statul român şi aflată sub autoritatea Ministerului Sănătăţii, a vândut cele mai multe materiale şi produse împotriva COVID-19 către Ministerul Apărării Naţionale și cel al Educației.

Datele sistemului electronic de achiziţii publice din România arată că CN Unifarm SA, condusă la acea vreme de directorul general Adrian Ionel, a avut cele mai mari contracte de furnizare şi acorduri cadru de furnizare de produse şi materiale împotriva coronavirusului cu Ministerul Apărării din România- UM 02464, conform Mediafax.

 

Armata României a fost prevăzătoare. Adrian Ionel a încheiat un prim acord de furnizare de biocide- dezinfectanţi, pe o perioadă de un an, pentru MApN- pe 28 ianuarie 2020, când încă în România şi în multe zone europene nu îşi făcuse apariţia noul coronavirus. Însă, la acea vreme, China notificase deja de o lună Organizaţia Mondială a Sănătăţii despre apariţia noului virus în Wuhan.

Acordurile cadru încheiate de UM 02464- Ministerul Apărării cu Unifarm au continuat în aprilie şi mai 2020, iar ele se ridică la o valoare de aproape 4 milioane de euro.

Unifarm a vândut în perioada 28 ianuarie- 14 mai 20207 prin şapte acorduri cadru (şase prin negociere fără publicare prealabilă şi unul prin procedură simplificată) către UM 02464 Ministerul Apărării măşti chirurgicale cu elastic, măşti FFP2, măşti FFP2 cu supapă respiraţie, mănuşi de examinare nitril, combinezon de protecţie şi ochelari de protecţie, alcool sanitar, dezinfectanţi - în valoare totală de 14.202.277,75 de lei. Adică de 2.958.807,86 de euro.

Pe lângă acestea, se mai adaugă şi alte şase contracte de achiziţii în sistemul electronic făcute în aprilie şi mai 2020 prin care Unifarm vinde UM 02464 Ministerul Apărării dezinfectanţi şi echipamente de protecţie de 4.484,461,74 de lei. Adică de 934.262, 862 de euro.

Vânzările Unifarm către UM 02464- Ministerul Apărării au fost în total de 3.893.071 euro şi s-au oprit cu o lună înaintea inculpării de către DNA a directorului general Unifarm, Adrian Ionel.

În luna inculpării lui Adrian Ionel de către DNA, ministerul condus de Monica Anisie a cumpărat de la Unifarm măşti de 1,1 milioane de euro

Cu o zi şi, respectiv, nouă zile înaintea inculpării DNA a şefului Unifarm, acesta a semnat alte două contracte mari de furnizare de măşti şi cu Ministerului Educaţiei şi Cercetării, condus de Monica Anisie.

La 14 iunie 2020, Adrian Ionel încheie contract prin negociere fără publicare prealabilă de furnozare de măşti faciale de uz medical tip II cu ministerul condus de Anisie de 735.731,25 de euro.

Iar la 22 iunie 2020, cu o zi înaintea inculpării din 23 iunie, Adrian Ionel mai încheie un contract asemănător cu ministerul Educaţiei, dar în valoare de 371.962,5 de euro.

Vânzările de măşti ale Unifarm către Ministerul Educaţiei sunt de 5.316.930 lei (1.107.693,75 de euro) şi se opresc după inculparea de către DNA a lui Adrian Ionel, arată datele sistemului electronic de achiziţii publice.

DIICOT şi-a cumpărat produse de 12.000 de euro, bani publici, dar a refuzat ofertele Unifarm

Prin achiziţii iniţiate din catalogul electronic şi nu numai, printre sutele de instituţii publice din România, Unifarm a mai vândut în timpul stării de urgenţă dezinfectanţi, combinezoane, materiale de protecţie şi teste rapide către SN Nuclearelectrica SA în total de 37.371 de euro, către Hidroelectica SA în total de 85.354, 16 euro, a vândut 28.000 de măşti, 56.000 de mănuşi şi dezinfectanţi către ANAF în total de 28.171 de euro, a vândut alcool sanitar şi Camerei Deputaţilor de 1451,02 euro, a vândut DGIA produse şi materiale în valoare totală de 2773 euro (DGIA având şi alte 12 achiziţii directe de produse de la alte firme de aproape 23.000 de euro), şi Secretariatul General al Guvernului- alcool sanitar de 231,18 euro.

Datele din sistemul de achiziţii arată că Secretariatul General al Guvernului a preferat să evite Unifarm în perioada pandemiei, dar şi ulterior şi să cumpere produse împotriva COVID19, măşti, dezinfectanţi şi produse de curăţenie de la alte firme private, în valoare totală de 37.073 euro.

Printre extravaganţele achiziţiilor Secretariatului General al Guvernului se numără cumpărarea unor insigne placate cu aur, personalizate (16 mm, cu cutie pluş) de la Bograve Advertising SRL de 7200 lei (1509,56 euro).

De asemenea, informaţiile electronice arată că, spre deosebire de DNA, DIICOT a refuzat ofertele Unifarm SA. Procurorii DIICOT şi-au luat măşti, termometre medicale, mănuşi, alcool sanitar în valoare totală de 12.078 euro de la alte firme private.

De la începutul anului până în prezent, Unifarm SA a vândut către majoritatea instituţiilor de stat din România produse şi materiale de protecţie împotriva noului coronavirus prin intermediul a 433 de acorduri de furnizare, peste 2000 de achiziţii iniţiate din catalogul electronic şi 613 de achiziţii directe.

La 23 iunie 2020, DNA l-a inculpat şi pus sub control judiciar pe pentru o perioadă de 60 de zile pe fostul director general al Unifarm SA, Adrian Eugen Ionel. Acesta este acuzat de procurori de mai multe fapte de corupţie şi de faptul că a pretins de la un intermediar suma de 760.000 de euro pentru un singur contract de achiziţie, atribuit fără nicio procedură, pentru echipamente de protecţie pe perioada pandemiei COVID-19. Din cele 3 milioane de măşti chirurgicale şi 250.000 de combinezoane, DNA arată că în România au ajuns doar 1 milion de măşti care nu corespundeau specificaţiilor tehnice şi doar 26.000 de combinezoane, estimând că prejudiciul din patrimoniul CN Unifarm SA se ridică la 2,38 milioane de lei. În plus, DNA îl acuză pe Adrian Eugen Ionel că a ajuns în 2016 şef al Unifarm cu încălcarea legii. Adrian Eugen Ionel a respins acuzaţiile pe care i le aduc procurorii şi se declară nevinovat. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:15

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Retras din viața publică după anii grei de închisoare, Ioan Niculae a fost trădat și de amantă pentru o sumă uriașă
05/01/2025 12:07

Ioan Niculae (70 de de ani) se confruntă in continuare cu mari probleme, chiar dacă a ieşit din inchisoare in urmă cu 2 ani şi jumătate. Fostul patron de la Astra Giurgiu nu a reuşit să se repună pe pi ...

Tudorel Toader taie speranțele lui Georgescu: Nici chiar CEDO nu poate să invalideze hotărârea CCR de anulare a alegerilor
04/01/2025 22:34

Profesorul Tudorel Toader, fost judecător CCR si fost ministru al justitiei, este de părere că atat ICCJ, cat si CEDO vor respinge cererile lui Călin Georgescu impotriva anulării alegerilor. Intr-o declara ...

Călin Georgescu a atacat la CEDO decizia CCR privind anularea alegerilor prezidențiale / Dosarul va fi examinat 'cât mai curând posibil'
02/01/2025 10:33

Călin Georgescu a atacat la Curtea Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg (CEDO) decizia Curtii Constitutionale privind anularea alegerilor prezidentiale din Romania. Demersul juridic este realizat i ...

Omul care ar trebui să fie acum la Cotroceni în locul lui Klaus Iohannis. Tudorel Toader: CCR nu i-a prelungit mandatul
29/12/2024 22:52

Tudorel Toader a explicat cine ar trebui, de fapt, să fie acum presedinte al Romaniei in locul lui Klaus Iohannis. Crin Antonescu, candidatul la prezidentiale sustinut de coalitia pro-europeană, Kelemen Huno ...

Pronosticul lui Tudorel Toader: Călin Georgescu va pierde procesul contra BEC dar va putea candida din nou la prezidențiale
29/12/2024 22:27

Fost judecător CCR si fost ministru al Justitiei, Tudorel Toader a declarat că in opinia sa demersul juridic prin care Călin Georgescu a contestat anularea alegerilor va fi respins de Curtea de Apel Bucures ...

Zegrean. ”S-au speriat, au anulat, acum caută dovezi„
29/12/2024 21:53

Augustin Zegrean, fost presedinte al Curtii Constitutionale, spune că nu il mai pot inlătura pe Călin Georgescu din cursa pentru Cotroceni, acesta putand fi oprit numai in baza unei condamnări definitive. ...

Statul român, dat în judecată în numele românilor din diaspora
28/12/2024 13:48

Fundaţia pentru Apărarea Cetăţenilor impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) anuntă că a dat in judecată statul roman pentru ii ignoră in continuare pe romanii plecati la muncă in străinătate, refuzan ...

Tabelul vârstei de pensionare: Află când vei ieși la pensie, în funcție de anul nașterii
27/12/2024 23:07

  La 1 septembrie 2024 a intrat in vigoare noua lege a pensiilor, care modifică semnificativ sistemul de pensionare din Romania. Pe langă ajustările veniturilor pensionarilor, actul normativ intro ...

Judecătorii au decis schimbarea încadrării juridice în dosarul lui Vlad Pascu. Cu cât i-ar putea crește pedeapsa
24/12/2024 00:32

Judecătoria Mangalia a decis schimbarea incadrării juridice in dosarul lui Vlad Pascu din vătămare corporală, in vătămare corporală agravată. Astfel, pedeapsa tanărului care a accidentat mortal doi ti ...

Se complică situația: Kensington depune plângere penală, după ce s-a aflat că o campanie PNL a fost clonată pentru Călin Georgescu
22/12/2024 00:31

ANAF a descoperit intr-un control după anularea alegerilor prezidentiale că una dintre cele mai importante campanii pe TikTok a lui Călin Georgescu a fost plătită de către PNL. Cei de la Kensington Commun ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei