Biletele de tren s-ar putea scumpi la 1 iulie

1041d298c1cb0c25db77d31357e2eaa0-1063x560-00-86

Dimensiune font:

| 19-02-2022 09:57


​În proiectul de hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului pe 2022 al CFR Călători se menționează că realizarea veniturilor bugetate pentru operatorul de stat este posibilă doar în cazul în care se va aproba majorarea tarifelor, solicitată de CFR Călători, începând cu data de 1 iulie 2022, deoarece din anul 2013 nu au mai fost operate majorări de tarif la călătoria pe calea ferată. Cei de la CFR Călători au vorbit și în anii trecuți despre necesitatea scumpirii biletelor.


În proiectul de buget, veniturile totale CFR Călători au fost estimate în creștere în anul 2022 faţă de cele realizate/preliminate în anul 2021 cu 6,67 %, respectiv cu suma de 146 milioane lei de la 2.21 miliarde lei (anul 2021) la 2.34 miliarde lei (anul 2022).

În structură, veniturile din exploatare dețin o pondere 99,98% iar veniturile financiare dețin o pondere de 0,02% în veniturile totale.

Cifra de afaceri în anul 2022 va crește cu 12,11%, respectiv cu suma de 86 milioane lei, de la 715.7 milioane lei (anul 2021) la 802.5 milioane lei (anul 2022).
Veniturile din serviciile prestate, respectiv veniturile din transportul feroviar public de călători, vor crește în anul 2022, cu 12,70%, de la 694 milioane lei (anul 2021) la 782.milioane lei (anul 2022) urmare a creșterii volumului de activitate - 48.000 mii tren/km.

În sensul celor prezentate, realizarea veniturilor bugetate este posibilă doar în cazul în care se va aproba majorarea tarifelor, solicitată de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. - Călători" - S.A. începând cu data de 1 iulie 2022, deoarece din anul 2013 nu au mai fost operate majorări de tarif la călătoria pe calea ferată.
În anul 2022, compensația alocată CFR Călători, prin Legea bugetului de stat pentru anul 2022 nr. 317/2021, pentru transportul feroviar public de calatori, este în valoare de 1.15 miliarde lei.


Valoarea compensației totale de 1.152 miliarde lei, care a fost alocată în anul 2022, acoperă doar 60,7 % din compensația totală necesară, care a fost fundamentată pentru acoperirea cheltuielilor de exploatare a societății.

Față de valoarea preliminată a anului 2021, cheltuiala cu energia electrică de tracțiune, a fost fundamentată pentru anul 2022, cu o majorare substanțială de peste 200%, respectiv cu suma de 188 milioane lei, având în vedere că Societatea Comercială “Electrificare CFR” S.A. – singurul furnizor de energie electrică pentru domeniul feroviar, a comunicat oficial că prețul energiei electrice va crește în anul 2022 cu 98%, altfel spus va crește de la 532 MWH la 1.055 lei/MWh.
La data de 31.12.2021, plățile restante au înregistrat o valoare de 249 milioane lei iar ponderea cea mai mare în total plăți restante (85%), Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. - Călători" - S.A. o înregistrează către Compania Națională “CFR” S.A., respectiv în valoare de 211.6 milioane lei.

Cheltuielile cu reparatiile și întreținerea, în valoare de 218 milioane lei, au fost estimate în anul 2022, în creștere cu suma de 78 milioane lei față de preliminatul/realizatul anului 2021, creștere datorată necesității efectuării unor reparații la materialul rulant motor, având în vedere, atât vechimea acestuia cât și asigurarea condițiilor de calitate, regularitate și siguranță a circulației pe calea ferată.

Reparațiile care sunt scadente în anul 2022, sunt în număr mai mare decât cele din anul 2021 iar executarea lor este deja planificată pentru cele mai importante vehicule din parcul societății, respectiv pentru automotoarele DESIRO SR20D, pentru locomotivele diesel-electrice LDE 2100 CP dotate cu instalaţie încălzire tren, pentru locomotivele diesel-hidraulice LDH 1250 CP dotate cu grup încălzire tren şi pentru locomotivele electrice. În concluzie, necesarul de fonduri pentru asigurarea întregului program de mentenanță și reparații planificate la locomotive, automotoare și agregate, este de 905 milioane lei.
Suma bugetată pentru anul 2022, la capitolul “Cheltuieli cu reparații și întreținere ,, este de 218 milioane lei. În același timp au fost programate și reparații de natura investițiilor la materialul rulant, care majorează valoarea de inventar cu suma de 148 milioane lei.

Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. - Călători" - S.A. a întocmit proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022 dezechilibrat, cu o pierdere mai mare cu 147% decât cea realizată/preliminată la data de 31.12.2021, respectiv în valoare de 657 milioane lei.

Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2022, în valoare de 241 milioane lei, au fost estimate în creștere cu 86 milioane lei, față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2021.

Numărul mediu de salariaţi de 12.000 estimat în anul 2022, va rămâne același cu numărul mediu de salariați, aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021 prin HG nr.729/2021

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători “CFR - Călători” a fost publicat de Ministerul Transporturilor. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.
27/11/2024 16:24

 INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS S.R.L.

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST ARIN POINT S.R.L.  SMIS  314566
27/11/2024 13:44

INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VEST ARIN POINT S.R.L.  SMIS  314566  

Salariul minim va crește la 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025
27/11/2024 13:43

Creşterea salariului minim la valoarea de 4.050 de lei, de la 1 ianuarie 2025, este un pas firesc care va genera, in mod natural, şi alte creşteri salariale, contribuind la imbunătăţirea nivelului de trai ...

 COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L.  SMIS 314548
27/11/2024 11:38

  COMUNICAT DE PRESĂ. INCEPERE PROIECT DIGITALIZAREA FIRMEI VST CONCEPTUAL S.R.L. SMIS 314548        

Comunicat finalizare proiect cod SMIS 312133  Titlul proiectului: DIGITALIZAREA AFACERII KAROMCONT
27/11/2024 09:00

 Comunicat finalizare proiect cod SMIS 312133 Titlul proiectului: DIGITALIZAREA AFACERII KAROMCONT

„Pieţele financiare şi-ar putea epuiza răbdarea cu deficitul fiscal ridicat al României”
27/11/2024 06:58

Perspectiva alegerilor prezidenţiale şi parlamentare in a doua economie din Europa Centrală, in noiembrie şi decembrie, a dus la o creştere a cheltuielilor care ar urma să majoreze deficitul bugetar al Ro ...

Primele consecințe după criza politică fără precedent din România! BNR: Dobânzile au crescut!
26/11/2024 21:10

Creşterea nivelului dobanzilor din piaţă este o consecinţă directă a creşterii semnificative a incertitudinii şi a nervozităţii in randurile finanţatorilor internaţionali ai ţării, consideră Cris ...

ÎCCJ, decizia privind pensiile care dă peste cap pensionarii din sistemul public. Este definitivă!
26/11/2024 19:03

Emiterea deciziei de pensionare determină incetarea de drept a raportului de serviciu, chiar dacă funcţionarul public a cerut suspendarea plăţii pensiei, a decis Înalta Curte de Casaţie şi Justiţi ...

Cheltuieli deductibile si cheltuieli nedeductibile fiscal în anul 2025
26/11/2024 10:56

  Cheltuieli deductibile În anul 2025, cheltuielile pe care companiile nu le pot deduce in contabilitate sunt, in general, reglementate de legislatia fiscală si de Codul Fiscal din Romania. Aceste ...

Leul a rezistat la rezultatele prezidențialelor
26/11/2024 09:54

Cel putin pană la inceputul săptămanii viitoare, cand se vor afla castigătorii alegerilor parlamentare, este de asteptat ca BNR să monitorizeze cu mare atentie evolutia monedei nationale, in timp ce actiun ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei