Concurenţă neloială pentru protecţia ieşenilor

default

Dimensiune font:

| 23-04-2013 05:04

* una dintre cele mai reprezentative firme de pază şi protecţie din judeţ denunţă concurenţa neloială făcută de alte companii apărute în ultimii ani * preţurile scăzute, criteriul cel mai des utilizat de clienţi în alegerea unor astfel de societăţi, sunt de fapt o capcană pentru servicii de calitate îndoielnică

Piaţa serviciilor de pază şi protecţie din judeţ a ajuns un real câmp de luptă pentru companiile de profil. Strategii de atragere a clienţilor, dintre care cea mai des întâlnită este reducerea semnificativă a preţurilor sunt blamate de una dintre cele mai reprezentative astfel de companii din judeţ. Motivul invocat de aceasta este că prin concurenţă neloială are de suferit clientul. „Clienţii trebuie să se documenteze mai mult atunci când contractează servicii de pază, de intervenţie, de monitorizare sau de transport de valori. Nu vreau să dau în cineva, dar sunt capcane de care ar trebui să se ferească pe piaţă. Există firme în domeniul de securitate şi pază care sunt cunoscute, activează de câţiva ani pe piaţa ieşeană, dar au doar doi sau trei angajaţi”, susţine Virgil Darie, preşedintele grupului de firme Molid Total Security (MTS).
Afirmaţiile acestuia sunt susţinute de datele oficiale pe care chiar companiile sunt obligate să le declare la Ministerul Finanţelor. Astfel, sunt companii specializate în pază şi protecţie din Iaşi care, conform propriilor declaraţii, nu au mai mult de doi angajaţi.

Agenţii, îngrijoraţi de securitatea propriilor familii


Compania Molid activează din anul 1995 pe piaţa locală, ocupându-se în prezent de nu mai puţin de 2.500 de obiective. „În prezent, în Iaşi funcţionează un număr destul de mare de societăţi în acest domeniu. Necesitatea unui sistem de securitate o au atât persoanele fizice, cât şi cele juridice. De fapt, oricine are bunuri. Nu toţi cei care apelează la acest fel de servicii ştiu să aleagă ce este mai bun pentru ei. De aceea, majoritatea aleg după preţ. Acest lucru este periculos, pentru că ei se angajează la o cheltuială şi nu sunt siguri de ceea ce primesc în schimbul banilor. Nu se poate verifica acest lucru decât în momentul în care se întâmplă un eveniment. Abia atunci putem vedea dacă un an de zile, doi ani de zile am plătit sau nu degeaba la firma aceea”, susţine preşedintele MTS.
Cu toate că discuţiile la nivelul conducerii se derulează în jurul considerentelor financiare, pe teren realitatea este, însă, mult mai dură. Agenţii de pază se confruntă cu o serie de probleme care îi pot împiedica să îşi finalizeze misiunea. Printre acestea se numără imposibilitatea de a semnaliza în trafic prezenţa unei urgenţe. „Din cauza unor abuzuri a fost interzisă utilizarea semnalizării acustice şi optice. Interdicţia ca agenţii de pază să poarte cagule este o altă problemă. Agenţilor le este frică să nu fie recunoscuţi pe stradă, să nu îşi pună în pericol viaţa sau familia”, explică Darie.

Conform datelor centralizate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, în Iaşi funcţionează 34 de firme de pază şi altele 50 autorizate pe sisteme de alarmă. Plângerile angajaţilor acestora la Inspectoratul Teritorial de Muncă nu sunt o raritate. Cel mai des se reclamă neplata la timp a salariilor.

(Dana Chiru)

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

asigurat

May 17, 2013

cine vrea sa se pazeasca folosind echipament de la hipermarket, atunci de atata paza o sa aiba parte. ca doar de acolo erau si sistemele alea care puteai dezarma cinci sisteme cu aceeasi telecomanda. profesioniste de mare clasa!

real

May 17, 2013

pana nu se hotaraste sa se termine (cu adevarat) cu firmele neserioase, nu se va rezolva nimic in legatura cu munca la negru! sa declari in acte doar doi salariati, ani de zile, si sa nu sesiseaza nimeni dintre "controlorii" platiti din taxele noastre???

alina munteanu

Apr 30, 2013

e posibil ca in conditiile actualei economii de piata sa inregistrezi creste economica respectand principiile concurentei loiale? poate dl.darie ne dezvaluie care este secretul succesului. multumim anticipat.

goolanul

Apr 25, 2013

bn zis cu semnalizarea, si purtatul cagulei

dan jucanaru

Apr 25, 2013

zise betivu puscariabil

ana maria ionescu

Apr 24, 2013

cred ca da...este important sa achizitionezi un sistem de protectie de calitate ...securitatea pe care ne o asiguram este un factor determinativ al confortului psihologic, fiziologic, preventiei ...si de ce nu ...alegerea/costul unui astfel de serviciu/sistem de securitate este strict legat de calitatea stilului personal de viata- "fiecare alege si spune lucruri pe masura lui"!

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei