Cum arată cele mai digitalizate servicii publice din lume

Dimensiune font:

| 18-04-2022 11:15


Deși oferă deja cele mai digitalizate servicii publice din lume, Primăria din Tallinn vrea să continue să inoveze. Șeful departamentului numit „Orașului viitorului” din primărie a explicat pentru SpotMedia.ro care e cheia succesului transfomării digitale din Estonia și ce și-a propus administrația din țara baltică să realizeze, în perioada imediat următoare.

Considerată de mulți prima „republică digitală” din lume, Estonia și-a digitalizat aproape toate serviciile publice. Cetățenii țării baltice pot inclusiv să voteze online. Și nu doar când sunt în țară, ci și în timp ce se află în alte părți ale lumii.

Multe dintre proiectele de digitalizare care au schimbat viața estonienilor au început în capitală, adică la Tallinn, un oraș cu peste 400.000 de locuitori, aflat în nordul țării, pe malul Mării Baltice.

Primăria din Tallinn, condusă de Mihhail Kõlvart, are un departament numit „Orașul viitorului”, pe care, din ianuarie 2021, îl conduce Toomas Turk.

Acesta este absolvent de masterat la Universitatea tehnică din Tallinn în 2002, iar în ultimii 19 ani a lucrat la mai multe companii mari, printre care Eesti Post (poșta estoniană), dar și Oracle.

Acum, Toomas Turk se concentrează pe inovare pentru Estonia.

Într-un mesaj adresat primarilor români care au participat la Gala Registra 2022, Toomas Turk a explicat care este secretul succesului digitalizării din Estonia, dar și ce ambiții are acum cea mai digitalizată națiune din lume.

Puteți citi, în continuare, integral, mesajul pe care directorul departamentului „Orașul Viitorului” din cadrul Primăriei Tallin, Toomas Turk, l-a transmis primarilor români care vor să își digitalizeze administrațiile:


„Pentru mai bine de 20 de ani, Tallinn a fost lider in furnizarea de servicii digitale la nivel global și în utilizarea lor, în viața de zi cu zi.

Modalitatea aleasă de Tallinn pentru a deveni smartcity gravitează în jurul a trei cuvinte cheie: accesibilitate, interoperabilitate și ușurință la utilizare.

În această privință, capitala noastră a reușit să își armonizeze dezvoltarea urbană și digitală cu evoluția societății digitale estone.

O națiune și principalul ei oraș, mână în mână, oferind servicii digitale eficiente și convenabile, pentru cetățeni, pentru turiști și pentru companii, în principal prin folosirea de infrastructură de date, comunică pentru schimbul de informație și pentru a asigura cybersecuritate.

De asemenea, din efervescența companiilor startup au luat naștere unicorni (firme cu cifră de afaceri de peste 1 miliard de dolari - n.red.) și s-a născut inovația continuă.

Pentru noi, să fim «smart city» sau «oraș inteligent» înseamnă să furnizăm servicii digitale de bună calitate prin intermediul unor soluții IT eficiente. Dar nu e mai puțin important faptul că cetățenii vor și sunt capabili să le folosească.

Ne propunem să dezvoltăm soluții de folos pentru public și de regulă cuantificăm nivelul de satisfacție a publicului cu privire la serviciile pe care le-am oferit.

Acum ne ambiționăm să ne schimbăm modul de lucru prin implicarea oamenilor în procesul de luare a deciziilor și spre a face, în general, planificarea mai inteligentă.

Ca să reușim, prioritatea noastră este să continuăm până la digitalizarea completă a serviciilor noastre.

Totodată, avem ambiția de a face planificarea tot mai inteligentă și de a implica din ce în ce mai mult cetățeanul în acest proces de planificare. Deși avem deja date deschise din abundență (informații publice puse la dispoziție ordonat și în format editabil, care pot fi utilizate și reutilizate – n.red.), noi credem că încă nu le folosim pe cât de mult am putea să o facem.

Deja tehnologia oferă oportunități de a-i face cetățeanului implicarea (în procesul de luare a deciziilor administrative – n.red.) mult mai interesantă și mai satisfăcătoare.

Lumea pare să se uite acum spre Estonia în căutarea secretului care stă la baza succesului transformării digitale a țării. Acest secret este că... nu există niciun secret.

În decenii în care am împărtășit din experiența noastră, am observat că fiecare țară trebuie să își deschidă propria cale spre propriul succes digital, care e unic. Dar în mod clar asta nu înseamnă că fiecare țară ar trebui să facă asta de una singură.

În cazul nostru, cele mai importante învățăminte trase au fost că e nevoie de: un leadership foarte răbdător și orientat spre digitalizare, susținut de mediul public și privat, de transparență implictă și de încredere la toate nivelurile. Contextul înseamnă totul.

Dar când vine vorba despre construcția de infrastructură digitală în alte părți, trebuie să fim onești și să recunoaștem dinainte un lucru: soluțiile digitale ale Estoniei nu vor funcționa în alte țări, la fel cum au funcționat aici, la noi.

Digitalizarea depinde mult de context. Așa că, pentru a fi eficiente, strategiile de digitalizare trebuie modelate în conformitate cu realitățile locale – luând în calcul tot, de la legislație la cultură.

Conceptul care stă în spatele brandului nostru de inovație, Tallinnovation, este: gândește global, testează la Tallin.

Rețeaua noastră include de la parcuri industriale la incubatoare de afaceri și vizează de la evenimente de nivel global până la cele din universități binecunoscute.

Orașele își pot atinge potențialul dacă se concentrează pe date, pe sănătate, pe educație și pe cybersecuritate.

Noi ne propunem să dăm un exemplu și să devenim cel mai grozav oraș din lume, cu cele mai bune condiții de trai, inclusiv prin intermdiul instrumentelor digitale. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Numerele câștigătoare la LOTO, 10 aprilie 2025
10/04/2025 19:50

  Numerele castigătoare la LOTO, 10 aprilie 2025: Loto 6 din 49: 8, 39, 48, 18, 45, 34 Joker: 37, 29, 12, 11, 7 + 8 Loto 5 din 40: 32, 27, 3, 21, 2, 24 Noroc: 0 ...

România, pregătită să joace un rol cheie în digitalizarea europeană, afirmă Negrescu la DISB2025
10/04/2025 17:50

Vicepresedintele Parlamentului European, Victor Negrescu, a transmis joi, printr-un mesaj video adresat participantilor la Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) 2025, că Romania are toate premisele pentru ...

Atacuri de tip spoofing folosind identitatea Băncii Naționale a României
10/04/2025 17:47

BNR trage un semnal de alarmă: tot mai multe tentative de fraudă online si telefonică in care este folosit abuziv numele institutiei Banca Natională a Romaniei avertizează asupra cresterii numărului de i ...

Start-Up Nation dă startul cursurilor gratuite de antreprenoriat pe 15 aprilie
10/04/2025 17:33

Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului si Turismului (MEDAT) anuntă lansarea, incepand de marti, 15 aprilie, ora 10:00, a perioadei de inscriere pentru cursurile gratuite de formare antrepren ...

Ministrul Energiei anunță că, în acest moment, energia eoliană asigură mai mult de 30% din producția națională
10/04/2025 17:26

Romania produce peste 30% din energie din surse eoliene, in timp real, completate de 20% hidro si 11% fotovoltaic, a transmis joi ministrul Energiei, Sebastian Burduja, printr-o postare pe Facebook. „Ave ...

România, printre țările din UE cu cel mai scăzut salariu minim. În ce țară se câștigă cel mai puțin?
10/04/2025 14:43

În ianuarie 2025, zece state membre UE aveau salarii minime sub 1.000 de euro pe lună: Bulgaria (551 euro), Ungaria (707 euro), Letonia (740 euro), Romania (814 euro), Slovacia (816 euro), Cehia (826 eur ...

Noi obligații ale angajaților din magazine! Clienții pot face sesizări
10/04/2025 14:23

Noi obligatii ale angajatilor din magazine! Legea in vigoare impune comerciantilor să inlocuiască, in termen de 30 de zile de la achizitionare, produsele care prezintă defecte sau nu corespund specificatiilo ...

Un nou val de concedieri printre bugetari! O altă companie de stat face disponibilizări
10/04/2025 11:51

Un nou val de concedieri printre bugetari! Este vorba despre salariatii ANL, care au fost anuntati că Ministerul Dezvoltării a decis reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe si va prelua 50 de post ...

„PNRR: „DIGITALIZAREA SOCIETATII ELEMATIS TECH SRL”
10/04/2025 10:15

 Comunicat de presă de inceput    „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată DIGITALIZAREA IMM-URILOR - GRANT DE PÂNĂ LA 100.000 EURO PE ÎNTREPRINDERE CARE SĂ ...

Pentru Paște, românii alocă în medie 800 de lei și aleg, în mare parte, produse de la producători locali
09/04/2025 15:11

Romanii alocă, in medie, 800 de lei pentru masa si pregătirile de Paste, iar criteriul principal in alegerea produselor rămane sustinerea producătorilor locali, potrivit unui sondaj realizat de Raiffeisen B ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei