Cum arată cele mai digitalizate servicii publice din lume
Dimensiune font:
Deși oferă deja cele mai digitalizate servicii publice din lume, Primăria din Tallinn vrea să continue să inoveze. Șeful departamentului numit „Orașului viitorului” din primărie a explicat pentru SpotMedia.ro care e cheia succesului transfomării digitale din Estonia și ce și-a propus administrația din țara baltică să realizeze, în perioada imediat următoare.
Considerată de mulți prima „republică digitală” din lume, Estonia și-a digitalizat aproape toate serviciile publice. Cetățenii țării baltice pot inclusiv să voteze online. Și nu doar când sunt în țară, ci și în timp ce se află în alte părți ale lumii.
Multe dintre proiectele de digitalizare care au schimbat viața estonienilor au început în capitală, adică la Tallinn, un oraș cu peste 400.000 de locuitori, aflat în nordul țării, pe malul Mării Baltice.
Primăria din Tallinn, condusă de Mihhail Kõlvart, are un departament numit „Orașul viitorului”, pe care, din ianuarie 2021, îl conduce Toomas Turk.
Acesta este absolvent de masterat la Universitatea tehnică din Tallinn în 2002, iar în ultimii 19 ani a lucrat la mai multe companii mari, printre care Eesti Post (poșta estoniană), dar și Oracle.
Acum, Toomas Turk se concentrează pe inovare pentru Estonia.
Într-un mesaj adresat primarilor români care au participat la Gala Registra 2022, Toomas Turk a explicat care este secretul succesului digitalizării din Estonia, dar și ce ambiții are acum cea mai digitalizată națiune din lume.
Puteți citi, în continuare, integral, mesajul pe care directorul departamentului „Orașul Viitorului” din cadrul Primăriei Tallin, Toomas Turk, l-a transmis primarilor români care vor să își digitalizeze administrațiile:
„Pentru mai bine de 20 de ani, Tallinn a fost lider in furnizarea de servicii digitale la nivel global și în utilizarea lor, în viața de zi cu zi.
Modalitatea aleasă de Tallinn pentru a deveni smartcity gravitează în jurul a trei cuvinte cheie: accesibilitate, interoperabilitate și ușurință la utilizare.
În această privință, capitala noastră a reușit să își armonizeze dezvoltarea urbană și digitală cu evoluția societății digitale estone.
O națiune și principalul ei oraș, mână în mână, oferind servicii digitale eficiente și convenabile, pentru cetățeni, pentru turiști și pentru companii, în principal prin folosirea de infrastructură de date, comunică pentru schimbul de informație și pentru a asigura cybersecuritate.
De asemenea, din efervescența companiilor startup au luat naștere unicorni (firme cu cifră de afaceri de peste 1 miliard de dolari - n.red.) și s-a născut inovația continuă.
Pentru noi, să fim «smart city» sau «oraș inteligent» înseamnă să furnizăm servicii digitale de bună calitate prin intermediul unor soluții IT eficiente. Dar nu e mai puțin important faptul că cetățenii vor și sunt capabili să le folosească.
Ne propunem să dezvoltăm soluții de folos pentru public și de regulă cuantificăm nivelul de satisfacție a publicului cu privire la serviciile pe care le-am oferit.
Acum ne ambiționăm să ne schimbăm modul de lucru prin implicarea oamenilor în procesul de luare a deciziilor și spre a face, în general, planificarea mai inteligentă.
Ca să reușim, prioritatea noastră este să continuăm până la digitalizarea completă a serviciilor noastre.
Totodată, avem ambiția de a face planificarea tot mai inteligentă și de a implica din ce în ce mai mult cetățeanul în acest proces de planificare. Deși avem deja date deschise din abundență (informații publice puse la dispoziție ordonat și în format editabil, care pot fi utilizate și reutilizate – n.red.), noi credem că încă nu le folosim pe cât de mult am putea să o facem.
Deja tehnologia oferă oportunități de a-i face cetățeanului implicarea (în procesul de luare a deciziilor administrative – n.red.) mult mai interesantă și mai satisfăcătoare.
Lumea pare să se uite acum spre Estonia în căutarea secretului care stă la baza succesului transformării digitale a țării. Acest secret este că... nu există niciun secret.
În decenii în care am împărtășit din experiența noastră, am observat că fiecare țară trebuie să își deschidă propria cale spre propriul succes digital, care e unic. Dar în mod clar asta nu înseamnă că fiecare țară ar trebui să facă asta de una singură.
În cazul nostru, cele mai importante învățăminte trase au fost că e nevoie de: un leadership foarte răbdător și orientat spre digitalizare, susținut de mediul public și privat, de transparență implictă și de încredere la toate nivelurile. Contextul înseamnă totul.
Dar când vine vorba despre construcția de infrastructură digitală în alte părți, trebuie să fim onești și să recunoaștem dinainte un lucru: soluțiile digitale ale Estoniei nu vor funcționa în alte țări, la fel cum au funcționat aici, la noi.
Digitalizarea depinde mult de context. Așa că, pentru a fi eficiente, strategiile de digitalizare trebuie modelate în conformitate cu realitățile locale – luând în calcul tot, de la legislație la cultură.
Conceptul care stă în spatele brandului nostru de inovație, Tallinnovation, este: gândește global, testează la Tallin.
Rețeaua noastră include de la parcuri industriale la incubatoare de afaceri și vizează de la evenimente de nivel global până la cele din universități binecunoscute.
Orașele își pot atinge potențialul dacă se concentrează pe date, pe sănătate, pe educație și pe cybersecuritate.
Noi ne propunem să dăm un exemplu și să devenim cel mai grozav oraș din lume, cu cele mai bune condiții de trai, inclusiv prin intermdiul instrumentelor digitale.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau