Cum să câştigi bani mai mulţi din turism în străinătate
Dimensiune font:
* certificarea profesională este un sprijin de care au acum parte ieşenii ce au lucrau ca bucătar sau ospătar, dar nu au avut diplome care să le ateste competenţele * aceeaşi certificare va fi disponibilă şi pentru cei care au experienţă ca recepţioner de hotel * actele le vor fi necesare în cazul în care vor salarii mai mari în străinătate, sau chiar în ţară
Obţinerea unui certificat care să ateste competenţele profesionale constituie diferenţa dintre un loc de muncă de lucrător necalificat şi unul mai bine plătit în străinătate. Ieşenii au acum oportunitatea ca, pe baza cunoştinţelor şi a competenţelor pe care le-au obţinut lucrând, să primească un certificat care să le ateste abilitatea de a lucra conform standardelor de calitate în orice stat european.
În cadrul unui proiect cu finanţare europeană derulat în ultimii doi ani de fundaţia EuroEd a fost construit un centru în care cei care au deja cunoştinţe în domeniul HoReCa pot obţine şi o diplomă care să-i ajute să-şi găsească un loc de muncă mai bine plătit. „Unul dintre obiectivele realizate ale proiectului a fost certificarea cunoştinţelor dobândite pe alte căi decât cele formale în cadrul Centrului de evaluare a competenţelor EuroEd pentru 50 de angajaţi, în special a celor din domeniul turismului, pentru ocupaţiile de bucătar şi ospătar”, a detaliat Ştefan Colibaba, responsabil cursuri în cadrul proiectului. Concret, cei care au lucrat în acest domeniu fără a avea studii sau o calificare pot obţine acum o diplomă.
„Alt statut, alt nivel de salarizare”
„Graţie acestei certificări recunoscute la nivel european ei pot lucra în domeniu oriunde. Vor avea alt statut, alt nivel de salarizare. Acesta este un lucru nou în România. Vom mai deschide şi o linie de evaluare pentru recepţioneri de hotel. Este nevoie de profesionalizare, nu doar de amatorism în acest domeniu”, susţine şi Anca Colibaba, preşedintele fundaţiei EuroEd.
Dacă până acum evaluarea bucătarilor şi a ospătarilor a fost realizată gratuit, în baza finanţării din cadrul proiectului, de acum încolo aceasta va fi efectuată contra-cost. De asemenea, în următorul an, evaluarea recepţionerilor de hotel va fi tot gratuită.
Proiectul în cadrul căruia a fost implementat acest centru de evaluare a avut o perioadă de doi ani şi a avut ca scop informarea, consilierea şi orientarea profesională a 50 de angajaţi şi formarea a 60 de angajaţi ca agenţi de turism şi administratori de pensiune.
„Printre competenţele dobândite de cursanţi se numără cele specifice, de geografie turistică, istoria artei, comunicare în limba maternă şi într-o limbă internaţională, tehnici HoReCa, noţiuni de informatică, marketing şi legislaţie”
Ştefan Colibaba, responsabil cursuri
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau