Economia pe scurt

default

Dimensiune font:

| 16-09-2013 06:18

Cele mai importante ştiri economice ale zilei, prezentate pe scurt de cotidianul Evenimentul - Regional al Moldovei.

Trezoreria împrumută un miliard de la bănci

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) organizează luni o licitaţie pentru o emisiune de certificate de trezorerie cu scadenţa la un an, în valoare de un miliard de lei. MFP a programat în luna septembrie împrumuturi de 3,87 miliarde lei de la băncile comerciale, din care 3,7 miliarde lei prin cinci licitaţii de titluri de stat şi 170 milioane lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, potrivit prospectelor de emisiune publicate în Monitorul Oficial. Au fost programate patru licitaţii de obligaţiuni, cu scadenţe de trei, cinci, şapte şi 10 ani, şi o emisiune de certificate de trezorerie cu scadenţa la un an. Două emisiuni de obligaţiuni au fost prevăzute şi cu sesiuni suplimentare de oferte necompetitive. Ultima din licitaţiile din această lună este pe 26 septembrie, pentru o emisiune de obligaţiuni pe 10 ani, în valoare de 500 milioane lei. În august, programul de împrumuturi al Trezoreriei a fost de 1,98 miliarde lei, iar de la începutul anului MFP a împrumutat de la băncile locale peste 32 miliarde lei. (Dana Chiru)

Creşte rulajul pe Bursă

Valoarea tranzacţiilor cu acţiuni la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) s-a cifrat în ultima săptămână la 100,95 milioane lei, în creştere cu 27,61 % faţă de săptămâna precedentă, potrivit casei de brokeraj Intercapital Invest. Cele mai importante transferuri de acţiuni au fost cu titlurile Fondul Proprietatea - 53,64 milioane lei, Banca Transilvania - 9.04 milioane lei, SIF1 Banat Crişana - 6,91 milioane lei, BRD - 4,95 milioane lei şi SIF3 Transilvania - 3,93 milioane lei. Potrivit brokerilor de la Intercapital, creşterea lichidităţii pieţei şi aprecierea cotaţiilor din ultima săptămână se datorează revenirii în piaţă a investitorilor după primele trei zile ale ofertei publice Nuclearelectrica, aceştia profitând de corecţiile anterioare, făcând noi achiziţii de acţiuni la preţuri mai reduse. Cel mai mult au crescut în ultima săptămână acţiunile SIF Banat Crişana - 11,87%, iar cel mai sever au scăzut acţiunile Stirom - 10,38%. (Alina Stan)

Acces mai uşor la joburi pentru români

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a finalizat, împreună cu serviciul public de ocupare francez pentru regiunea Rhone-Alpes (Pole Emploi), un proiect cofinanţat din fonduri europene de eficientizare a serviciilor ANOFM oferite persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă în străinătate. „În cadrul proiectului Green, cu un buget iniţial de circa 11 milioane de lei a fost implementat în toate agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă un sistem informatic integrat pentru gestionarea eficientă a resurselor în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor oferite persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă în străinătate”, a spus Irina Perşa, managerul proiectului Green. (Dana Chiru)

Impozit forfetar pentru hoteluri, baruri şi service-uri

Hotelurile, barurile şi service-urile auto ar putea plăti un impozit forfetar începând 1 ianuarie 2014, în locul impozitului pe profit sau al impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, potrivit unui Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal publicat de Ministerul Finanţelor. Pentru a intra în categoria plătitorilor de impozit forfetar companiile trebuie să fi realizat o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, să deţină active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate, să aibă o pondere de peste 70% a veniturilor obţinute din desfăşurarea activităţilor corespunzătoare codurilor CAEN menţionate, în total venituri, şi un număr mediu anual de salariaţi mai mic de 250. De asemenea, companiile nu trebuie să se afle în dizolvare, potrivit legii. (Alina Stan)

Peste 7.000 de apicultori în Programul Naţional Apicol

Mai mult de 7.000 de apicultori au beneficiat de Programul Naţional Apicol, în acest an, plafonul alocat pentru 2013 fiind de aproape şapte milioane euro, a declarat, vineri, Cristina Şurlea, consilier superior în cadrul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), în conferinţa de deschidere a celei de-a noua ediţii a Târgului Naţional al Mierii de la Bucureşti. „Un număr de 7.076 de apicultori au beneficiat de Programul Naţional Apicol, în acest an. Aceştia deţin un număr aproximativ de 550.000 de familii de albine. Plafonul alocat pentru acest an în acest program a fost de aproape şapte milioane de euro, din care 3.446.343 de euro alocate de la Comisia Europeană şi restul bani naţionali. Aceşti peste 7.000 de apicultori sunt organizaţi în 147 de forme asociative, la nivel naţional. Am plecat cu 65 de forme asociative, în 2008, primul an de derulare a programului, apoi a crescut la 90, la 110”, a menţionat Şurlea. La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Botănoiu, a precizat că alocarea viitoare pe Programul Naţional Apicol (2014-2016) se va situa în jurul valorii de 6,6 milioane de euro. (Dana Chiru)

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei