Rezultatele companiei Antibiotice în primele 9 luni, 2021 – parte din Planul de Organizare și Dezvoltare Strategică

online-logo-antibiotice-a

Dimensiune font:

| 10-11-2021 18:01

Antibiotice și-a adaptat strategia de business la noile condiții din piață, dezideratele de dezvoltare fiind stabilite în Planul de Organizare și Dezvoltare Strategică (PODS) pentru perioada 2020-2028: dublarea cifrei de afaceri, creșterea ponderii exportului la 50% din cifra de afaceri, menținerea poziției de lider mondial pentru Nistatină, adaptarea și motivarea resursei umane spre atingerea obiectivelor, eficientizarea activităților prin digitalizarea și informatizarea companiei.

Acest plan strategic este construit pe 5 piloni: Adaptarea strategică a resursei umane, Adaptarea strategică a portofoliului de produse,  Planificarea strategică și managementul performanței, Perfecționarea continuă a sistemului de management integrat (Calitate, Mediu, Sănătate și Securitate în Muncă), Guvernanta Corporativă.

 Anul 2021 reprezintă prima etapă în realizarea obiectivelor cuprinse în PODS.

 

Adaptarea strategică a resursei umane
Preocuparea companiei pentru motivarea și creșterea satisfacției la locul de muncă s-a concretizat în strategii de modernizare a culturii organizaționale și implementarea unui management modern al resurselor umane. În acest context, Antibiotice a realizat un nou studiu de climat organizațional, care a evidențiat o creștere a gradului de satisfacție în rândul angajaților.

De asemenea, activitatea de resurse umane este în stransă  legatură cu obiectivele Planului de Organizare și Dezvoltare Strategică. Principalele direcții sunt:

– Completarea schemelor de personal, formarea competențelor necesare pentru atingerea obiectivelor și creșterea gradului de implicare

–  Program de pregătire continuă a angajaților

–  Creșterea motivării angajaților

– Îmbunătățirea climatului organizațional și orientarea culturii organizaționale spre inovare și performanță.

 

Adaptarea strategică a portofoliului de produse

Cele două direcții pe  care se axează strategia companiei pentru dezvoltarea portofoliului sunt reprezentate de cercetarea proprie și achiziții licențe pentru produse noi.
Astfel, pentru adaptarea portofoliului de produse la terapeutica actuală, compania și-a reevaluat portofoliile de medicamente, structurându-le pe trei divizii de producție corespunzătoare site-urilor sale de fabricație. Adaptarea la tendințele terapeutice anticipate pentru anii 2025 -2030 va asigura companiei atât resursele financiare necesare planurilor de investiții, cât și creșterea prezenței în piață cu medicamente valoroase pentru un număr din ce în ce mai mare de pacienți din teritoriile Antibiotice.

Produse noi în cercetare

Urmând aceste direcții de dezvoltare ale portofoliului, activitatea de cercetare este axată pe un număr de 27 de produse noi dezvoltate în centrul propriu de cercetare. Acest produse vor primi autorizație de punere pe piață în următorii ani. De asemenea, pentru extinderea portofoliului de medicamente, alături de activitatea de cercetare-dezvoltare proprie, Antibiotice are în vedere încheierea de parteneriate de in-licensing, co-development, contract manufacturing și co-marketing pe piețe din Uniunea Europeană, dar și pe alte piețe cu potențial mare de creștere în perspectivă. În primele 9 luni ale anului 2021 au fost identificați, evaluați și selectați partenerii cu care compania va încheia parteneriate.

Planificarea strategică și managementul performanței
Creșterea cu 21% a cifrei de afaceri

În ceea ce privește rezultatele strategiei de valorificare a portofoliului în piață, după primele 9 luni ale anului 2021, cifra de afaceri netă a companiei Antibiotice a înregistrat valoarea de 247,83 mil. lei, mai mare cu 21% comparativ cu valoarea realizată la data de 30.09.2020.

Valoarea profitului brut este de 18,68 mil. lei, situându-se la același nivel cu cel din perioada similară a anului trecut, dar și cu cel planificat în Bugetul de venituri și cheltuieli.

Creștere cu 22,8% a vânzărilor de medicamente marca Antibiotice către pacienții din România

În primele 9 luni ale anului 2021, valoarea medicamentelor eliberate către pacienții din România a fost de 15,3 mld lei (în preț de distribuție), în creștere cu 18% față de perioada similară a anului 2020. În acest context, compania Antibiotice a urmat tendința de creștere a pieței în perioada de raportare, înregistrând o valoarea a vânzărilor către pacienți de 277,7 mil. lei, în creștere cu 22,8% comparativ cu primele 9 luni ale anului 2020 (226,1 mil. lei).

Dublarea vânzărilor pe piața SUA

Din cifra de afaceri a companiei, peste 40% este reprezentată de vânzările pe piețele externe. Astfel, Antibiotice a înregistrat performanțe în valorificarea produselor finite (medicamente antiinfecțioase injectabile), pe numeroase piețe din Europa și în SUA. Vânzările din piața SUA s-au dublat, ajungând la 3,1 milioane Usd în primele 9 luni 2021, comparativ cu 1,4 milioane Usd în perioada similară a anului 2020.

 Creșteri de 3 ori ale vânzărilor pe piețe din Europa

Totodată, licitațiile câștigate în perioada de raportare au creat premise de creștere a exporturilor în Marea Britanie, Lituania și Serbia, de la 1, 2 milioane Usd în ian-sept 2020 la 3,62 milioane Usd în aceeași perioadă din 2021.

În acest context, vânzările de produse finite la export au atins nivelul planificat atât din punct de vedere valoric, cât și din punct de vedere al marjei de profit.

Antibiotice își menține poziția de lider mondial în producția Nistatinei
Pentru producția substanței active Nistatină, Antibiotice își menține statutul de lider mondial, în condițiile în care pandemia cu virusul SARS-Cov-2 a determinat ușoare scăderi ale consumului de medicamente care înglobeaza această substanță activă. Totodată, pe fondul acestei pandemii, piața înregistrează ușoare mișcări care impactează întreaga producție de substațe active la nivel mondial în arii terapeutice precum: cardiovasculare, dermatologice, afecțiunui ale sistemului nervos.

Continuarea investițiilor strategice
Din planul multianual de investiții aferent PODS (2020 - 2028) în primele 9 luni ale anului 2021, Antibiotice a investit peste 30 milioane lei în dezvoltarea fluxurilor de producție, cercetarea-dezvoltarea de produse noi, achiziții de aparatură de laborator de ultimă generație, cât și în digitalizarea și informatizarea platformei industriale. Una dintre cele mai importante investiții a presupus continuarea lucrărilor la noua secție de produse topice care va intra în funcțiune în anul 2022 și care va asigura dezvoltarea portofoliului de produse topice și implicit creșterea cifrei de afaceri.

Perfecționarea continuă a sistemului de management integrat (Calitate, Mediu, Sănătate și Securitate în Muncă)
Menținerea sănătății, siguranței și performanței angajaților

În vederea susținerii sănătății, siguranței și performanței angajaților în această perioadă, compania a asigurat imunizarea a peste 70% dintre angajați în propriul centru de vaccinare și totodată a continuat implementarea de măsuri active de siguranță pentru limitarea răspândirii virusului SARS-Cov-2 și implicit pentru continuitatea activității pe platformă.

În același scop, Antibiotice a înființat începând din luna mai „Club a+” – un proiect de responsabilitate socială al cărui scop este cultivarea valorilor care să întărească și să dezvolte cultura organizațională din Antibiotice prin menținerea stării de bine a angajaților prin sport, nutriție sănătoasă și proiecte de dezvoltare personală și profesională.

Responsabilitatea față de mediul înconjurător
Conservarea resurselor naturale, eficiența consumurilor în procesele de producție și reducerea contribuției pe care o avem la schimbările climatice, prin emisiile de gaze cu efect de seră pe care le generăm, reprezintă prioritățile companiei atunci când vine vorba de impactul asupra mediului natural.

În perioada de raportare, Antibiotice și-a reînnoit autorizația integrată de mediu emisă de Agenția pentru Protecția Mediului Iași.

 Antibiotice la 9 luni, 2021:

# Creșterea cu 21% a cifrei de afaceri

# Ocupă locul 4 pe segmentul medicamentelor generice cu prescripție și OTC (cu o cota de piață de 4,1%)

# Dublarea vânzărilor de produse finite pe piața SUA și triplarea vînzărilor pe piețe europene

# Este lider cantitativ pe formele farmaceutice: pulberi sterile injectabile (62,8%), supozitoare și ovule (32,5%), unguente (20,1%)

# Este lider valoric pe formele farmaceutice: supozitoare și ovule (21,8%), pulberi sterile injectabile (17,6%), unguente (12,2%)

# Este lider pe segmentul medicamentelor generice cu prescripție și OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 15,0%

# Locul 17 în topul celor peste 300 de companii farmaceutice ce desfășoară operațiuni în România.

 Persoanele interesate de a afla mai multe informații, pot consulta Raportul administratorilor la 9 luni, 2021 pe site-ul Bursei de Valori București (e), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportari financiare”.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei