Supărarea lui Daraban. Și dacă am tripla cifra de afaceri… Apetitul de consum al statului…

Dimensiune font:

| 04-11-2023 00:15

Firmele din România care depun bilanţul în fiecare an dovedesc că îşi fac datoria cu prisosinţă faţă de bugetul statului, dar „câteodată nu înţelegem de ce să fim pedepsiţi”, a declarat, joi, la Gala Topului Naţional al Firmelor 2023, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban.

„Din cifrele pe care le-am văzut, care ne-au parvenit de la organele fiscale, comparând perioadele similare 2021 cu 2022, am văzut că sunt 44.000 de firme în plus care au depus bilanţul la organele fiscale. Dar ceea ce este mai important, mai spectaculos, este că cifra de afaceri a crescut de la 392 de miliarde de euro la 494 de miliarde de euro, deci o creştere semnificativă. Nu în ultimul rând, profitul brut a crescut de la 41,5 la 54,6 miliarde de euro. Ne dorim să o ţinem aşa dacă suntem lăsaţi în pace. Spun aceste lucruri pentru că am câteodată sentimentul că şi dacă am tripla cifra de afaceri sau profitul nu vom putea satisface apetitul de consum al statului român, al aparatului administrativ în mod special. Eu cred că, prin aceste cifre, noi dovedim că ne-am făcut datoria cu prisosinţă faţă de bugetul statului şi câteodată nu înţelegem de ce să fim pedepsiţi. Mai mult de atât, Camera de Comerţ nu este reprezentantul celor 360.000 de firme care nu depun bilanţul fiscal, deşi figurează active şi în funcţiune la Ministerul Justiţiei. Îmi aduc aminte că acum nouă ani erau 140.000, dar, bineînţeles, nemonitorizându-se acest fenomen, s-a ajuns la 360.000„, a afirmat Daraban.

Acesta a punctat, totodată, că instituţia pe care o reprezintă nu va sprijini toţi fermierii din România, ci doar pe cei care depun bilanţul.

„N-o să fim niciodată sprijinitorii celor 796.000 de fermieri pe care România îi are, ci vom fi sprijinitorii celor 26.200 dintre dânşii care depun bilanţul la organele fiscale. Vreau să fim înţeleşi că şi noi înţelegem nevoile statului, înţelegem cu ce se confruntă bugetul naţional, ne facem ‘mea culpa’ acolo unde este de făcut. Repet, luându-i totuşi în consideraţie pe distinşii agenţi economici care reprezintă electoratul nostru, al tuturor Camerelor de Comerţ, şi mă refer la cei care au depus bilanţul şi care au dovedit prin cifre reale că-şi fac datoria faţă de bugetul naţional”, a menţionat şeful CCIR.

În viziunea lui Daraban, Capitala „nu merită şapte primării”, întrucât „nu mai putem funcţiona în paradigma anilor 1968”.

„Eu tot sper că în viitorul apropiat statul se va reseta. Noi nu mai putem suporta ambiţiile unui primărel de localitate, care ţine musai să aibă sală de sport, şcoală, grădiniţă, el neavând copii. Cred că aceste lucruri, aceste cheltuieli deşănţate trebuie să se termine. Nu cred că mai putem ţine consilieri judeţeni care vin jumătate de oră la şedinţă şi pleacă cu o indemnizaţie mai mare decât salariul profesorului pe care l-am văzut în Piaţa Victoriei. Nu mai vorbesc despre municipiul Bucureşti, care nu cred că merită şapte primării. Eu cred că una e suficientă. Această reorganizare administrativă, pentru care vreau să le mulţumesc organizaţiilor patronale de ramură care au semnat alături de noi această petiţie, cred că este unica soluţie. Nu mai putem funcţiona în paradigma anilor 1968. Vreau să încercăm să rămânem optimişti, dacă se poate, şi să vă asigur de tot sprijinul şi implicarea Camerei de Comerţ în a vă sprijini interesele. Nu avem niciun parti-pris, ne-am trecut singuri în statut că nu avem voie să facem politică. Politica noastră este cea dictată de dvs., mediul de business”, a subliniat el.

Conform datelor CCIR, cifra de afaceri a companiilor clasate pe primele zece locuri în Topul Naţional al Firmelor (TNF) 2023 este de aproape 280 de miliarde de euro, iar profitul de exploatare însumează circa 27 de miliarde de euro.

În acest an, un număr de 13.030 de firme au fost incluse în primele zece poziţii ale clasamentului de specialitate.

Ponderea profitului în cifra de afaceri în cazul primelor zece companii din ierarhie a reprezentat 9,6% din cifra totală de afaceri, iar numărul total de salariaţi din aceste organizaţii este de 1.359.833.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Rezultatele LOTO de duminăcă, 13 aprilie 2025 - Lista numerelor câștigătoare și premiile puse în joc
13/04/2025 18:58

  Rezultatele LOTO de duminică, 13 aprilie Loto 6/49: 11, 29, 20, 3, 43, 16  Noroc: 7 2 7 5 6 9 0 Joker: 16, 40, 18, 32, 29 + 8   Noroc Plus: 2 5 1 9 2 6  ...

Ratingul de țară se prăbușește. România ar putea intra în categoria „nerecomandată investițiilor”
13/04/2025 17:40

Situatia geopolitică si economică incordată poate afecta performanta leului si duce la intrarea in recesiune a tării noastre, in conditiile in care marile agentii de rating ar putea scădea nota Romaniei in ...

Ruse, orașul bulgăresc asaltat de români după intrarea în Schengen: cumpărături ieftine, meniuri în română și weekenduri aglomerate
13/04/2025 15:40

Intrarea deplină a Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, la 31 martie 2025, a schimbat radical dinamica traficului transfrontalier si a adus un val de turisti romani in orasul bulgar Ruse. Situat la doar ...

Războiul taxelor lansat de Trump ajută Europa. Fondurile de investiții din Canada vin în Europa
13/04/2025 15:12

Trump a declanşat un război comercial global fără precedent, după ce a impus tarife de 10% pentru cateva zeci de ţări şi tarife de 145% la bunurile din China, iar in paralel a modificat alianţele vechi ...

Topul băncilor din România. Cine domină clasamentul și care este banca ce a avut o creștere spectaculoasă în 2024
13/04/2025 14:56

 În 2024, piata bancară din Romania a fost martora unei schimbări semnificative in topul celor mai mari grupuri bancare, UniCredit urcand spectaculos pe locul al treilea, după preluarea Alpha Bank ...

Străinii se bat pe planta-minune din Moldova și plătesc bani grei pentru a o importa. „Cămila-agriculturii” se vinde în cantități masive în țări din toată lumea
13/04/2025 12:49

În ultimii ani, Republica Moldova a inregistrat exporturi tot mai mari de sorg, o cereală integrală specifică Africii. Datorită faptului că este rezistentă la secetă si poate fi folosită ca inlocu ...

Regula de 10 secunde care va fi implementată în toate băncile din România. UE a dat ordinul
13/04/2025 12:37

Uniunea Europeană a adoptat o reglementare majoră care va schimba modul in care se efectuează transferurile bancare in cadrul statelor membre. Conform noii reguli, toate transferurile bancare in euro vor tre ...

Veste de coșmar pentru pensionari. Cu cât scad pensiile
13/04/2025 11:26

Pensii mai mici cu 1000 de lei. În următorii ani, fiecare pensionar va pierde in jur de 1.000 de lei din pensia sa, potrivit calculelor specialistilor. Numărul de pensionari, in crestere Dacă, la inc ...

Investițiile străine în România au depășit în primele două luni ale anului peste un miliard de euro
12/04/2025 22:58

 Investitiile străine in Romania au depăsit in primele două luni ale anului peste un miliard de euro, in scădere insă cu 38% fată de aceeasi perioadă a anului trecut. Potrivit Băncii Nationale, co ...

Șeful Casei de Pensii anunță recalcularea pensiilor: Urmează majorări de aproximativ 1.000 de lei, până de Paște
12/04/2025 22:55

Vesti bune pentru aproximativ 130.000 de pensionari cu venituri minime. Urmează o a treia recalculare a pensiilor. Mai exact, angajatii sistemului national de pensii lucrează acum la recalcularea dosarelor de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei