UiPath, prima firmă românească listată la Bursa din New York. Fondatorul este din Onești

default

Dimensiune font:

| 24-04-2021 11:10

Când publicăm acest articol, vineri seara, acțiunile UiPath sunt cotate la 75,96 dolari, ceea ce înseamnă o că această companie are o valoare de piață de aproape 40 de miliarde de dolari. Miercuri, firma IT a devenit prima companie născută în România și listată pentru tranzacționare publică la New York Stock Exchange - un moment istoric pentru business-ul românesc. Să vedem care e de fapt istoria UiPath și cât de românească mai este acum firma IT.

UiPath este lider mondial pe piața softurilor RPA - robotic process automation. Acestea sunt automatizări software care preiau munca repetitivă a angajaților din companiile care adoptă tehnologia RPA. Filozofia declarată a UiPath este că RPA nu le ia oamenilor locurile de muncă, ci, din contră, îi eliberează de sarcini repetitive care le ocupă inutil timpul și îi lasă să se concentreze pe activități mai creative care necesită, într-adevăr intervenția omului.

Istoria UiPath:
- 2005. Daniel Dines a fondat compania IT DeskOver, la București. Absolvent al Facultății de Matematică din București (1990-1997, cu masterat), Dines lucrase 5 ani în SUA la Microsoft, ca programator. Revenit în țară, a fondat firma DeskOver, când avea 33 de ani. El l-a recrutat pe Marius Tîrcă, un tânăr talentat, care era încă student la Politehnica bucureșteană, și l-a cooptat drept cofondator al companiei.

Pe atunci, DeskOver avea sediul într-un apartament din strada Delea Veche și 10 angajați. La început firma lucra în primul rând outsourcing - programe concepute de alte companii, mai mari, din străinătate.

Ideea de a lucra la automatizări de procese de business i-a venit în SUA, când lucra la Microsoft la un produs pentru clienți-companii.

Nu a mers torul bine de la început. „Bineînțeles ca am fact toate greșelile posibile din lume. Pe vremea aceea nu avem nicio idee despre ce înseamnă un startup, care sunt mecanismele, cum trebuie inceput. Am început sa lucram creând niste produse pentru consumatori. Atunci credeam ca e suficient sa creezi un produs si lumea o sa năvălească pe el. Imi aduc aminte când noi am dezvoltat prima versiune si am pus-o pe internet, noi ne așteptam sa avem 1 milion de descarcari. Cred ca am lucrat doi ani de zile la un produs de genul acesta, dar aproape nimeni nu l-a descarcat. Sunt convins ca si astăzi, daca cineva dezvolta o aplicatie pentru IOS sau Android crede ca va avea 1 milion de descărcări, dar nu va fi asa. Ca sa construiesti un business ai nevoie sa intelegi care este dinamica pietei, cum sa faci marketing, sa iti intelegi clientul” - rememora Daniel Dines, într-un interviu acordat HotNews, în 2016.

- 2005-2012. Firma lui Daniel Dines producea softuri diverse, fără un obiectiv de dezvoltare anume.

- 2013. DeskOver producea componente software de automatizare, pe care însă le foloseau alte firme IT să realizeze programe finite. În perioada aceea, Dines se gândea chiar să închidă compania, dar s-a răzgândit când a apărut un client din India. O companie indiană de business process avea nevoie să dezvolte un produs de automatizări software și voia să lucreze cu o altă firmă IT din Marea Britanie, Blue Prism. Aceasta este considerată a fi întemeietoarea termenului de RPA și unul dintre concurenții UiPath din prezent. Indienii au considerat însă că Blue Prism cerea prea mulți bani și s-au orientat către români.

- 2014. O echipă de 3 programatori ai DeskOver, printre care cofondatorul Marius Tîrcă, s-a dus până în India să vadă ce vor mai exact indienii de la ei. Acel client i-a învățat că trebuie să renunțe la a mai produce componente de automatizări și să facă softuri finite de RPA. Atunci au creat un soft care se numea UiPath Desktop Automation, bazat pe Microsoft Workflow Designer (potrivit Business Review).

- 2015. Din DeskOver se desprinde UiPath, ca firmă de sine stătătoare, cu Daniel Dines și Marius Tîrcă drept cofondatori. De asemenea, cofondatori sunt considerați și Andra Ciorici, Lavinia Cojocaru și Adrian Dorache, trei programatori, membri ai echipei inițiale. Oficial, pe 9 iunie 2015 UiPath Inc. s-a înregistrat legal în statul american Delaware. De asemenea, UiPath SRL a fost înregistrată la București tot în 2015. Și în prezent UiPath SRL este subsidiară a UiPath Inc.

- În septembrie 2015, UiPath și alte două startup-uri românești - DeviceHub.net, Traderion - au fost incluse în acceleratorul de afaceri Seedcamp de la Londra, după cum relata atunci StartupCafe.ro, citând ZDNet. 20 de startup-uri din toată lumea au intrat în acea cohortă.

- 2016. UiPath finalizează o rundă de investiție seed de 1,6 milioane de dolari de la Seedcamp, Earlybird Venture Capital și Credo Ventures. Runda a fost condusă de fondul german de investiții Earlybird Venture Capital, care îl avea și atunci, ca și în prezent, în echipă pe românul Dan Lupu, care era partener. Lupu este cel care a văzut potențialul UiPath, decisiv în startul internațional al companiei. Potrivit Dealflow.eu runda de investiții fusese începută încă din 2015. În urma acelei finanțări, UiPath a fost evaluată la 8 milioane de dolari.

- În 2016, UiPath își mărea echipa de la București și căuta programatori. „Dacă cineva dorește să lucreze la o companie care face afaceri outsourcing sau face afaceri cu statul în România, acel cineva nu va dori să lucreze niciodată la noi. Și pentru noi asta e OK. Noi țintim să lucrăm cu cei mai buni dezvoltatori de software din România, care vor să lucreze la o companie ce dezvoltă un produs propriu, care are propriul ei destin și care nu are absolut nimic cu ce s-a întâmplat în România în ultimii 25-50-100 de ani” - spunea Daniel Dines, în aprilie 2016, pentru HotNews.ro.

- Aprilie 2017. UiPath obține o rundă de investiții de serie A, de 30 de milioane de dolari. Runda de finanțare a fost condusă de fondul american de investiții Accel Partners (prin brațul său european, de la Londra), care finanțase înainte companii ca Facebook, Dropbox sau Spotify, când și acestea erau startup-uri. Earlybird Venture Capital, Credo Ventures și Seedcamp au mai participat și ele la noua investiție. Atunci, la Accel activau și doi români: Luciana Lixandru, care era partener, și Andrei Brașoveanu, care atunci era asociat, între timp devenind și el partener. Amândoi s-au implicat în finanțarea acordată de Accel startup-ului UiPath, iar Luciana a intrat în board-ul UiPath.

- Tot în 2017, UiPath și-a stabilit sediul central la New York, însă echipa de programatori principală a rămas tot în firma de la București.

- Martie 2018. UiPath devine „UNICORN” după ce obține o investiție de serie B de 153 de milioane dolari de la fondurile Accel Growth Found, Kleiner Perkins Caufield & Byers şi Capital G (fondul de investiţii al Google). Atunci, compania a fost evaluată la 1,1 miliarde de dolari.

- Aprilie 2018. UiPath deschide un centru de dezvoltare la Washington.

- Mai 2018. UiPath deschide un birou și la Cluj-Napoca, al doilea din România.

- Septembrie 2018. UiPath este evaluată la 3 miliarde de dolari, în urma unei noi runde de finanțare, de 225 de milioane de dolari, din partea fondurilor CapitalG, Sequoia Capital şi Accel. În noiembrie, runda de investiții a fost extinsă la 265 milioane dolari, prin contribuția unor noi investitori: fondurile IVP, Madrona Venture Group și Meritech Capital.

- Aprilie 2019. Unicornul românesc UiPath a luat o finanțare de 568 milioane de dolari. Valoarea estimată a companiei a crescut la 7 miliarde de dolari. Runda de serie D a fost condusă de Coatue Dragoneer, cărora li s-a alăturat Wellington, Sands Capital, precum și fonduri consiliate de T. Rowe Price Associates, Inc. Accel, CapitalG (fondul de investiții al Google), Sequoia, precum și alți investitori din trecut -Madrona Ventures și Seedcamp.

- Octombrie 2019. UiPath anunță concedierea unui număr de 400 de angajați din cei 3.300 pe care îi avea. „Am decis că vrem să ajungem pe profit cu un an mai devreme decât am planificat iniţial şi să nu ne trezim în ipostaza în care să fim obligaţi să ne listăm la bursă în următorii ani chiar dacă nu avem condițiile de piaţă potrivite” - a explicat compania.

- Iulie 2020. UiPath ajunge „DECACORN”. Compania IT atrage o finanțare de serie E de 225 milioane de dolari, condusă de fondul de investiții Alkeon Capital. La finanțare au mai participat Accel, Coatue, Dragoneer, IVP, Madrona Venture Group, Sequoia Capital, Tencent, Tiger Global, Wellington și T. Rowe Price Associates Inc. Valoarea Uipath este esimată la 10,2 miliarde de dolari.

- 18 decembrie 2020. Decacornul a demarat oficial procedura de listare la bursă, în SUA. UiPath a depus un proiect de declarație de înregistrare, confindențial, la autoritatea americană de reglementare a pieței de capital (SEC), pentru o ofertă publică inițială (IPO). Inițial, Dines voia să listeze compania la Nasdaq, dar în cele din urmă avea să se îndrepte către NYSE.

- 2020 - Rezultatele finaniare. Ca multe dintre companiile de tehnologie aflate în expansiune, UiPath investește permanent și „arde” resurse pentru a-și dezvolta tehnologiile de vârf și a-și crește cota de piață. De aceea, decacordul româno-american și-a încheiat anul fiscal pe 31 ianuarie 2021 încă pe pierdere, dar aproape de a ajunge la break-even. În 31 ianuarie 2021 a raportat venituri de 607 milioane de dolari pe anul fiscal încheiat, în creștere mare față de anul anterior, când avusese 336 de milioane de dolari, venituri. Pierderile pe ultimul an au fost de 92 de milioane de dolari, în scădere mare față de anul anterior, când UiPath avusese pierderi de aproape 520 milioane dolari.

- 1 februarie 2021. UiPath primește o nouă finanțare privată, de 750 de milioane de dolari, și ajunge la o evaluare de 35 de miliarde de dolari. Runda F de investiție a fost condusă de fondul Alkeon Capital și Coatue, care erau deja investitori în companie. Au mai participat Altimeter Capital, Dragoneer, IVP, Sequoia, Tiger Global și fonduri și conturi consiliate de T. Rowe Price Associates, potrivit TechCrunch. Investițiile totale în companie ajung la 2 miliarde de dolari.

- 21 aprilie 2021. UiPath strânge 1,34 miliarde de dolari prin vînzare de acțiuni din oferta publică inițială (IPO). Compania se listează la New York Stock Exchange, iar în prima zi de tranzacționare crește de la un preț de 56 de dolari pe acțiune până la 70 de dolari, la un moment dat, încheind sesiunea de debut la 69 de dolari, conform MarketWatch. Astfel, UiPath a ajuns la o valoare de piață de 37,7 miliarde de dolari, pe bursă, peste valoarea estimată la 35 de miliarde de dolari cu ocazia ultimei runde de investiții private.

Cât de românească este UiPath
Născută în România, UiPath este acum o companie multinațională cu sediul central în SUA, unde este și înegistrată. Practic, o astfel de companie nici nu putea să rămână în România, dacă avea de gând să obțină 2 miliarde de dolari investiții înainte de IPO și să se listeze la Bursa de la New York. Putem spune astfel că UiPath este o companie româno-americană.

Conform situației de la data de 31 ianuarie 2021, UiPath avea 2.863 de angajați full time în 30 de birouri din toată lumea. 122 de angajați erau la sediul de la New York, iar 727 la București. Principalele operațiuni ale UiPath sunt în SUA, România și Japonia.

Compania fondată la București este condusă în continuare de oneșteanul Daniel Solomon Dines (49 de ani), în calitate de CEO - director general. Deși mai are doar un pachet minoritar de acțiuni, el deține controlul decizional în companie, pentru că are acțiuni de clasă B, cu putere de vot superioară.

„Tehnologia este românească, dar firma nu este românească. Avem angajaţi din toată lumea. Ceea ce am făcut noi aici poate fi făcut de multe alte companii”, spunea Daniel Dines în anul 2018, la București.

Totuși, „cultura românească” joacă un rol foarte important în UiPath. Un oficial al companiei spunea, în 2018, că angajații tineri străini ai UiPath, din diverse birouri din lume, erau aduși la București pentru a înșelege cultura locală a companiei.

„Ca și în România, am plecat cu oameni foarte tineri, atunci asta ne permiteam să recrutăm, UiPath nu era un brand cunoscut în United States, așa că am angajat mai mulți studenți și oameni abia ieșiți din facultate. Spre deosebire de celelalte zone, nu am considerat că ne trebuie și cineva din România, să aducă cultura noastră acolo, valorile noastre. Ei bine, angajând oameni foarte tineri, nu prea aveau de la cine să învețe. După care mi-am dat seama de chestia asta și am rezolvat-o, petrecând mai mult timp acolo și aducându-i pe ei în România. Și avem un program acum în care aducem toți juniorii în România, să vadă cine suntem și cum lucrăm. (...) Am avut un core (nucleu - n.r.) de oameni din India, i-am adus în România să vadă cultura, să vadă cum suntem noi, cine suntem noi să să ducă mai departe chestia asta”, a spus Alexandru Statie, Technical Pre-sales Global Lead al UiPath, în 2018.

Echipa de executivi condusă de Daniel Dines (președinte și CEO) mai este formată din:

Ashim Gupta (Chief Financial Officer),
Brad Brubaker (Chief Financial Officer),
Thomas Hansen (Chief Revenue Officer),
Ted Kummert, Executive (Vice President of Product and Engineering).
Înainte de listarea la bursă, cei mai mari acționari ai companiei erau fondurile de investiții Accel Partners, Earlybird Management și CapitalG (fondul de investiții al Google). 

Sursa www.hotnews.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei